pátek 10. května 2019

Recenze: Sedmé nebe

Výsledek obrázku pro sedmé nebe michálkováAutor: Adriana Michálková
Vydání: Má kniha, 2017
Žánr: young adult, andělé
HODNOCENÍ:★★★★★

Co když svět kolem nás skrývá děsivá tajemství? Co když kolem nás zuří vitvy, které nevidíme? Věčný boj mezi nebem a zemí se většiny smrtelníků netýká. Strážní andělé nás chrání. Zatímco Padlí si na zemi odpykávají svůj trest. Vše se odehrává za oponou a jen málo z nás za ni dokáže nahlédnout. Tuhle schopnost však má Elaine Riversová...

Elaine je  obyčejná dívka. Studuje na střední škole a vypořádává se s traumatem, které jí způsobila smrt jejich rodičů. Jako každu jinou dívku, i ji čekají trable s kluky. Jejím novým sousedem v lavici je totiž průšvihář Adam. Krásný, arogantní a výbušný Adam, který má ovšem dost charisma na rozdávání. Právě díky němu se Elaine dostane do nebezpečí a v tu chvíli se začnou dít zvláštní věci...

Zapálená svíčka v pokoji. Spánek ve vaně. K neštěstí vždy chybí jen málo. Ovšem nad Elaine jako kdyby někdo držel ochrannou ruku. Skutečně je tu někdo, kdo ji neúnavně chrání. Záhadný kluk, který o ní ví všechno a vždy je jí v patách. Elaine si brzy spojí všechny kousky hádanky a zjistí pravdu. Její ochránce není obyčejný muž, ale anděl strážný. Kassiel, vládce sedmého nebe a archanděl. Elaine zjišťuje, že se ocitla přímo uprostřed boje nadpozemských bytostí. Vypadá to, že je důležitou figurkou ve hře. Proč ji někteří chrání a jiní chtějí zabít? A jak se vypořádat s tím, že začná něco cítit ke svému strážnému andělovi?

Krásných okřídlenců, co vám snesou modré z nebe, už tu bylo dost. Andělé nejsou v young adult literatuře nic nového. Dokonce jich je pěkná řádka. Doslova celý nebeský regiment a vy si tak můžete vybrat, jestli chcete Daniela Grigoriho z Pádu, Zavrženého Patche anebo archanděla Kassiela. A víte co? Jednoznačně volím Kassiela. Mocný archanděl hravě setřese všechny konkurenty.

Nejsem andělům moc nakloněná. Jestli mám nějakého vlastního strážného anděla, tak se mu moc omlouvám, ale setkání s jeho kolegy v literatuře mě moc neohromilo. Vždycky to bylo stejné. Tichá dívka potká úžasného chlapce a zjistí, že je anděl. Zamiluje se a většinou to bývá láska přímo osudová. Reinkarnace duší a tak, však to znáte. Sedmé nebe je dost podobné, ale poprvé jde o příběh, který mě uchvátil.

Sedmé nebe ze začátku připomíná klasický tuctový příběh. Ale pak se všechno rozjede a najednou žasnete. Ono je totiž mnohem lepší, čtivější a návykovější. Postupně vám takhle kniha ukradne duši a omotá si vás kolem prstu. Svůj velký podíl na tom mají mužské postavy. Při čtení o Kassielovi vaše ledové bariéry roztají jako nanuk.  Možná budete blahem bez sebe i z Adama. Uznejte, že i charismatičtí provokatéři nejsou úplně k zahození.

Mám ráda knihy, které mě umí chytit za srdce a to se Sedmému nebi nakonec povedlo. Vyloupl se z toho návykový příběh, plný temných tajemství i romantiky. Kniha má svoje chyby. Autorka občas používá zvláštní volbu slov a hodilo by se i vyškrtat nepodstatné scény. Ale důležité pro mě je, že jsem se od čtení nedokázala odthrnout a na konci mi bylo líto, že se musím s postavami rozloučit. Sedmé nebe si zkrátka opravdu zaslouží vaši pozornost. Intenzivní čtení je zaručeno!