sobota 4. listopadu 2017

Měsíční chvástačka za říjen

Padající barevné listí, první ranní mrazíky a čas na čteních o dlouhých večerech. Takový pro mě byl říjen. Nebyla to však jen zdánlivě dokonalá idylka. Opět mi začala škola. Původně jsem se na poslední rok studia těšila, rychle mě to ovšem přešlo. Nátlak na nás studenty jde ze všech stran. Dokončení diplomové práce, referáty, prezentace. Je to hora starostí a o to více si užívám radostí. Bez pěkných relaxačních večerů bych se asi neobešla. A tak se mi za tento měsíc podařilo nashromáždit čtyři nové knihy a pět knih rovnou přečíst.

Prvním novým kouskem je kniha Ta přede mnou. Většinou se knih, kolem kterých je velký reklamní poplach trochu bojím. Obvykle mám velká očekávání a dostanu průměrné čtení. V tomto případě mě ale kniha nezklamala. Šla jsem do ní v podstatě naslepo a kdo ví proč jsem měla dojem, že to má něco společného s duchy. Nemá. Snad jen  mrazivou atmosféru. Ale kniha mě překvapila, byla hodně napínavá a nepředvídatelná.

Dalším thrillerem, který se zabydlel v mé knihovničce je Poslední dívka. Tato kniha nějak unikla mé pozornosti a proto děkuji nakladatelství Omega, že mi ji nabídlo k recenzi. Ohledně thrillerů jsem celkem vybíravá. Aby mě thriller bavil, musí být napínavý, zkrátka nic pro slabé povahy. Prostě to musí být mazec. A Poslední dívce se rozhodně povedlo upoutat moji pozornost. Líbila se mi a to říkám já, zmlsaná čtenářka, která ohrnula nos i nad Dívkou v ledu :)

V říjnu mě postihla nová závislost. Nakupování knih v angličtině. Dosud jsem knihy v angličtině četla jen jako e-knihy, jenže u těch mám pocit, že se nedokážu pořádně začíst.Navíc když se mi kniha líbí, chci ji mít doma v hmatatelné podobě. A tak jsem si jednu v papírové verzi pořídila domů.
I see London I see France je road-tripová kniha o devatenáctileté Sydney, která se vydává na cestu napříč Evropou. Zkrátka je to vzrušující cestovatelské dobrodružství o poznávání, hledání sama sebe a o první lásce.

Poslední přírůstkem je Ledová krev, recenzní výtisk od CooBoo, z kterého mám opravdu radost. Celkově jsem tento měsíc měla štěstí na dobré knihy. Ledová krev je Píseň ledu a ohně trochu jinak. Nenajdete tu sice draky, Bílé chodce ani Jona Sněha, ale čtení Ledové krve je vyloženě královská zábava a o trůny tu jde taky. Ledový trůn totiž dokáže nadělat skoro stejné problémy jako Železný trůn Západozemí. Je to trochu mainstreamové dílko, které čerpá náměty z jiných knih. Ale přesto mě kniha moc bavila a doporučuji ji všem čtenářům YA fantasy.

A jak byly vaše nové nové přírůstky do knihovničky? :)

15 komentářů:

  1. Krásne fotky aj krásne prírastky do knižnice, Ledovou krev mám na wishliste a chcela by som si ju kúpiť :D Ale tento mesiac mi pribudla okrem iného Píseň zimy tak som veľmi spokojná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píseń zimy je také skvělý kousek :) Já se na ni moc těším, až se do ní někdy pustím :) hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Ta Ledová krev mě zaujala:) A moc pěkné fotky!
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ledovou krev rozhodně doporučuji :) Stojí za přečtení :)

      Vymazat
  3. Krásný článek! Knihu Ta přede mnou už mám v plánu ke koupení dlouho, ale o Poslední dívce jsem ještě neslyšela. Určitě se po ní však podívám.��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední dívka je povedený thriller, snad se ti obě knihy budou líbit :)

      Vymazat
  4. Také musím pochválit fotky. :) Ledovou krev mám doma, ale ještě nebyl čas se do ní pustit. :D Jelikož ráda cestuji, tak mě zaujala kniha I see London I see France, akorát s tou angličtinou by mohl být problém. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že s tou angličtinou by neměl být problém :) Zrovna tahle kniha ji má jednoduchou :) já totiž na čtení v angličtině také nejsem zrovna profík :)

      Vymazat
  5. Pěkné knihy, hlavě I see London, I see France, která se mi zalíbila na první pohled. :) a to i přesto, že v angličtině skoro nečtu. :)) ráda bych se to ale "naučila"... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle knížku rozhodně doporučuji :) skvělé cestovatelské dobrodružství a ještě k tomu lehká angličtina i pro začátečníky :) a těžké naučit se to vůbec není :) chce to jen napoprvé zvolit jednoduchou knihu, aby jsi z toho měla dobrý pocit a pak tu laťku pomalu nadzvedávat :)

      Vymazat
  6. Krásné přírůstky :)
    Na Ta přede mnou se rozhodně chystám a po Ledové krvi taktéž pokukuji :)

    OdpovědětVymazat
  7. Všechny knihy vypadají zajímavě :) Poslední dobou se také snažím nakupovat anglické knihy. Já jsem za říjen nashromáždila celkem 13 knih, ale už se budu muset krotit :D

    OdpovědětVymazat
  8. "Ledovou krev" jsem také četla a vážně se mi líbila! :) O "Ta předem mnou" také přemýšlím, uvidíme! :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. souhlasim, spousta knih nese oznaceni thriller a je to jak pohadka pro deti :-D ale Posledni divka byla opravdu dobra

    OdpovědětVymazat
  10. Dařilo se ti pěkně :) A super fotky mimochodem :D

    OdpovědětVymazat