sobota 30. září 2017

Recenze: Slyším tě všude- telepatie jako recept na lásku?

Výsledek obrázku pro slyším tě všudeAutor: Connie Willis
504
Vydání: Metafora, 2017
V budoucnosti je možné podstoupit zákrok, který propojí partnery tak, aby vnímali pocity a myšlenky druhého. Právě to nabídne Briddey Flanniganové její přítel Trent namísto zásnubního prstenu. Briddey je nadšená, vždyť EED zákrok prohloubí jejich vzájemnou lásku a umožní jim dokonalé souznění. K zasnoubení má dojít po úspěšném navázání spojení po operaci. Briddey navíc doufá, že se tím konečně dostane z dosahu přílišné péče a starostlivosti své irské rodiny. Jenomže věci se nakonec nevyvinou přesně podle plánu. Po probuzení z narkózy čeká Briddey překvapení: k propojení sice došlo, ale zcela jinému, než předpokládala. Od té chvíle se rozjíždí napínavý příběh, který převrátí Briddeyin dosavadní život naruby a dovede ji k zásadnímu přehodnocení pohledu na lidi kolem sebe.

HODNOCENÍ:★★★

Představte si budoucnost, kdy světu vládnou sociální sítě. Největším pokrokem na úrovní komunikace je EED, zákrok, který umožní partnerům prohloubit vzájemnou lásku. Dosud povrchní city se promění jako mávnutím kouzelného proutku v nezvratné pouto. Po EED totiž budete cítit vše, co cítí vaše drahá polovička. Doslova ucítíte partnerovu hřejivou lásku a sladkou touhu po vás. Co může být lepšího, než sdílet všechny city ? Není to recept na  dokonalé souznění dvou lidí?

Briddey už se nemůže dočkat, až zákrok podstoupí a bude nadobro propojená se svým přítelem Trentem. Netouží po ničem jiném, než konečně navázat spojení se svým drahým. Jenže zákrok jí rozmlouvá rodina i její  kolega Schwartz, který je podivín a samotář. Schwartz se jí snaží všelijak odradit. Paličatá Briddey ovšem věří, že Trent je ten pravý. Operaci proto podstoupí tajně. Jaké je však její překvapení, když se probere z narkózy a zjistí, že došlo k úplně jinému spojení, než si představovala. Ve své hlavě uslyší jiný hlas, než čekala. A jak to, že slyší telepaticky myšlenky, když EED slibuje jen sdílení vzájemných emocí? Život se jí obrátí doslova naruby a teď již není cesty zpět. Spojení navázáno.

Slyším tě všude je svižně a vtipně napsaný příběh, který vám ukáže, že i přílišné propojení mezi partnery může být na překážku. Když se takové propojení zvrtne, obrátí se vám totiž život vzhůru nohama. Pokud nejste zrovna Edward Cullen ze Stmívání, který si libuje ve čtení myšlenek, možná budete svého rozhodnutí brzy litovat.

Kniha vyniká svým nápadem. Vývoj technologií umožnil rozvoj komunikace. Největším tahákem je právě EED, které má odstranit všechny zábrany mezi partnery. Jenže je to opravdu tak dobrý nápad? Má totiž i svoji odvrácenou tvář. Hlavní hrdinka si to však neuvědomuje a tak se tu rozjíždí zajímavý příběh, který v sobě spojuje sci-fi, romantiku i rodinné drama.

První stránky této knihy jsou jeden velký guláš. Čtenář je do tohoto rozvířeného kotlíku vržen po hlavě a ve víru informací se začne topit. Záchranný kruh však budete vyhlížet jen marně. S množstvím jmen se musíte vypořádat sami. Nepomáhá tomu ani nudný úvod. Prvních pár desítek stran Briddey neustále někomu volá, čelí přívalu sms a kancelářským drbům. Přidejte  k tomu i její potřeštěnou rodinku a chování, protože je tvrdohlavá a sebestředná. Oproti tomu Schwartz, který má v knize důležitou roli, dává příběhu šmrnc. Na první pohled podivín, na druhý ovšem  gentleman k pohledání.

Možná to dosud neznělo jako příliš velká chvála. Prvních pár desítek stran je kritických, ale pokud je překonáte, příběh nabere obrátky a vše se obrátí k lepšímu. Přibudou dialogy, které do knihy vnášejí svěží humor a napětí. Autorka postupně odkrývá další a další tajemství.Čím více se příběh blíží k závěru, tím více je fascinující, rychlejší a strhující. Druhá polovina knihy je skvěle napsaná a opravdu mě bavila. Překvapivý závěr vám naprosto vynahradí pomalý začátek.

Tato kniha vám nasadí brouka do hlavy a přinutí zamyslet  se nad množstvím informací, které se na nás každý den valí. Trochu ale trpí obezitou.  Prospěla by jí proškrtání zbytečného obsahu na polovinu. Přesto je Slyším tě všude příjemným rozptýlením pro  sci-fi nadšence, čtenáře milující humor, napětí a knihy vedoucí k zamyšlení.