pondělí 21. srpna 2017

Recenze: Jdi za štěstím

Autor: Tracy Rees
448
Vydání: Knižní klub, 2017
Amy žije na panském sídle Hatville Court pod ochranou krásné Aurelie, jediné dcery majitele. Prožívají dobrodružství a noří se do vlastního vysněného světa. Pak však jako blesk z čistého nebe udeří nemilosrdný osud. Po smrti své nerozlučné přítelkyně se Amy ocitá zcela sama a bez prostředků. Jenže Aurelia dosud neřekla poslední slovo a v šifrovaném dopise vysílá Amy na cestu do neznáma. Díky dalším dopisům, v nichž jí Aurelia připravila vždy nové pokyny, putuje dívka přes celou Anglii až do starobylého Yorku a získává příslib nové budoucnosti.

HODNOCENÍ:  ★★★★

Amy Snowová dosud žila na panském sídle Hatville Court pod ochranou své nejlepší přítelkyně Aurelie. Před sedmnácti lety ji našli pohozenou v zasněženém lese. I přes nesouhlas majitelů sídla vyrostla v jejich domě. Jako dívka toho nejprostšího původu v něm ovšem nebyla nikdy opravdu vítána. Od dětství ji pronásledují nenávistné pohledy a posměšky. Spřátelila se však s Aurelií, dcerou majitelů sídla. Společně zažívají spoustu krásných chvil, pak ale udeří osud a mladá lady Aurelie zemře. Po její smrti má před sebou Amy nejistou budoucnost. Je vyhozena ze sídla, nemá žádné přátele ani příbuzné a nejspíše ji čeká pochmurný život v chudobě.

Jenže její kamarádka si do hrobu odnesla cenné tajemství a Amy jej má za úkol rozluštit. Série šifrovaných dopisů skrytých po celé zemi ji má pomoci odhalit Aureliino tajemství. Při své cestě Amy získává nové přátele, objevuje různé způsoby života, lásku i své sebevědomí. Co ji bude čekat na konci cesty? Tajemství? Láska? Štěstí?

Historické romance nejsou mým obvyklým žánrem. V tomhle případě jsem však udělala výjimku, protože Jdi za štěstím mě doslova okouzlila svojí obálkou. Nějak jsem tušila, že se pod ní ukrývá i poutavý příběh a měla jsem pravdu.

Kniha vás zavede do viktoriánské Anglie v 19.století. Pokud máte rádi nádherné šaty, romantické gentlemany, tajemství šeptaná v koutech plesových sálů a elegantní dámy, jste na správném místě. Jdi za štěstím sleduje příběh Amy Snowové, která se vydává na hon za pokladem. Má před sebou těžký úkol nalézt řadu šifrovaných dopisů a na konci cesty odhalit tajemství své přítelkyně. Zpočátku nezkušená a naivní Amy putuje napříč Anglií. Poprvé pocítí záblesk svobody a postupně se mění v silnou, sebevědomou hrdinku. Každý z dopisů ji zavede na místo, které bylo pro její přítelkyni důležité. Putování to ovšem nebude vůbec jednoduché. Čeká ji spousta překvapení, výzev a lichotek od gentlemanů. A jeden z nich, úplně obyčejný mladík, na ni zapůsobí. Na obzoru je kromě hledání sama sebe i hledání lásky.

Příběh je psaný z pohledu Amy. Na začátku jsou dvě dějové linie- jedna v přítomnosti, kdy Amy opouští Hartville Court a jedna v minulosti, která vypráví o tom, jak vyrůstala. Úvod je trochu vlažný, pomalý, ale vyplatí se vydržet. Později už se vše odehrává jen v přítomnosti a příběh se stane skutečně čtivým a návykovým. Budete s napětím čekat na další dopis a spolu s Amy hledat její sebevědomí a objevovat různé způsoby života. Výsledkem je vzrušující historický román o lásce a naději, který vás chytne za srdce a nepustí.

Autorka píše čtivě a její kniha je vyšperkovaná skoro k dokonalosti. Chybí ji jen rychlejší úvod a více jiskření mezi hlavní hrdinkou a jejím vyvoleným. Jinak je ale příběh skvostnou romantickou pohádkou s historickým pozadím. Příběh Amy Snow je důkazem, že ne všechny historické romance jsou jen o tom, jak dostat vévodu do postele. Na začátku je Amy naivní šedá myška, která však postupně poznává sama sebe i lásku. Taková Jana Eyrová v novém kabátku. Její dobrodružství by šlo těžko uskutečnit v reálném světě, ale jinak svůj účel - upoutat vás, plní kniha dokonale.