sobota 29. července 2017

Červencová chvástačka

Hezký poslední srpnový den všem. Také máte pocit, že ta polovina prázdnin utekla přímo tempem letícího kulového blesku? Doufám že všichni si letní dny užíváte, cestujete, poznáváte, relaxujete a v neposlední řadě také čtete. Já se snažím dělat vše uvedené a tak kromě jiného čtu jako o závod. Od léta si vždy slibuji, že se konečně dostanu k dlouho odkládaným knihám a naordinuji si více romantické a méně temné krimi čtecí období. Podobně jsem postupovala i tento měsíc, kdy jsem nashromáždila čtyři nové přírůstky.

Prvním novým kouskem je Poušť v plamenech. Tato kniha mě zaujala už když vyšla před rokem v angličtině. Z českého vydání jsem proto byla nadšená a nedočkavá. Hned jsem si ji koupila jako odměnu za zkoušky. A odměna to byla sladká. Nebo spíše s příchutí orientu, vířením písku a se hřměním pistolí. Kniha se mi líbila, krásně se četla a i když něco málo jí k dokonalosti chybí, mohu ji jen doporučit.
Recenze zde.

Dalším přírůstkem jsou Všichni ptáci na nebi. Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Host a mrzí mě, že tentokrát nebylo moc co vychvalovat. Kniha pro mě bohužel nebyla ta pravá a i když jsem si z ní odnesla něco málo krásného, převažují spíše rozporuplné pocity po dočtení. Podle lákavé anotace a nádherné obálky jsem totiž čekala něco jiného, než jsem v závěru dostala. Bylo to mé třetí setkání s magickým realismem a potřetí dopadlo špatně. Takže stejně, jako se mi do srdce nezapsala Ava Lavender a Miniaturista, ani tato kniha ve mě nevzbudila nadšení do tohoto žánru.
Recenze zde.

Po zemi bloudím dál. Kniha, která pro mě byla jedním velkým překvapením. Očekávala jsem milou oddechovku a z příběhu se nakonec vyklubalo něco mnohem lepšího. Napínavé putování přes Ameriku z doby kalifornské zlaté horečky. Spolu s hlavní hrdinkou, která má zlato doslova v krvi, si užijete spoustu dobrodružství. Budete putovat indiánskou prérií, čelit lupičům, nemocem a dalším nebezpečím. Netradiční prostředí a příběh vás snadno uchvátí.
Recenze zde.
 
A ještě jeden přírůstek na závěr. Mé jméno je nikdo, novinka z nakladatelství Mystery Press mě zaujala už v jejich edičním plánu. Špiónský příběh aneb co by se stalo, kdyby pan a paní Smithovi měli dítě? No nezní to dobře? Hlavní hrdinka Reagan umí střílet z pistole, ovládá pět druhů bojového umění a další hromadu super triků, jako hacknout počítač nebo jak poznat, jestli ji někdo sleduje. Číst její příběh bylo vážně milé, vtipné a napínavé. Zkrátka čestné špiónské slovo na to, že tahle kniha vás bude bavit!
Recenze brzy.

15 komentářů:

  1. Parádní kousky, četla jsem jen Mé jméno je nikdo. Ať se líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mé jméno je nikdo je skvělá kniha :) Moc mile mě překvapila :)

      Vymazat
  2. Krásné fotky a nádherné přírůstky. :) Všechny knihy mě lákají, i Všichni ptáci - zatím jsem sice četla jen negativní ohlasy, ale stejně mě zajímá, jestli je ten příběh fakt tak strašný. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z knihy Všichni ptáci na nebi nemám moc dobrý pocit, ale přeji ti aby jsi se nenechala odradit a kniha se ti líbila více :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  3. Koukám, že na focení sis dala asi hodně záležet, protože fotky jsou krásné a nápadité! Přibyly ti samé skvělé knihy, jak tak koukám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, povzbudila jsi moji kreativitu :) Přeji hezké čtení a také spoustu pěkných přírůstků :)

      Vymazat
  4. Po zemi bloudím dál a Poušť v plamenech jsem také četla, obojí se mi moc líbilo! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, mě se obě knihy také moc líbily :) Přeji hezké srpnové čtení :)

      Vymazat
  5. Tak na recenzi Mé jméno je nikdo se budu těšit :)
    Léto si užívám v práci, ale včera jsem si hodila dovolenou u bazénu. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je to vynikající, ale recenze mi dala zabrat :) V tomhle vedru je docela zabíračka napsat ucházející recenzi :) Mnohem lepší je dovolenkovat u bazénu :) Hezké prázdniny :)

      Vymazat
  6. Ell: Moc hezké přírůstky :) Já třeba magický realismus můžu, Avu jsem si dost oblíbila, takže Všem ptákův na nebi zkusím dát šanci ;) A potom poslední zmíněná kráska vypadá vážně zajímavě!
    Teď - v půlce prázdnin - se trochu začínám bát, protože po prázdninách nastupuju na střední a bojím se a zároveň těším na nové lidi, zkušenosti a prostředí :) Tak mi drž palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda magický realismus,, tak jsou Všichni ptáci na nebi kniha přímo pro tebe :) Snad se ti zalíbí více, než mě :) A po prázdninách určitě držím palce, ať se ti na střední líbí :)

      Vymazat
  7. Léto utíká velmi rychle!
    Z těchto knih jsem slyšela jen o Mé jméno je nikdo a už ji mám na seznamu přání :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mé jméno je Nikdo je výborná kniha, určitě doporučuji a přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  8. Knihy vyzerajú veľmi zaujímavo, o niektorých som už počula, ale žiandu z kníh som nečítala a tak neviem posúdiť. Každopádne je super, že si vieš nájsť čas na čítanie i užívanie si leta :-)

    OdpovědětVymazat