pondělí 19. června 2017

5 sérií, které bych si chtěla konečně přečíst

Čas vám prokluzuje mezi prsty, dobré knihy rychle proletí kolem vás a vy po nich nestačíte ani hmátnout. Výsledek je, že jste občas s některou sérií trochu pozadu. Všichni ostatní už se nad ní s nadšením rozplývají, zatímco vy pořád patříte k těm nešťastníkům, co přichází o výborný čtenářský zážitek. Znáte to také? Máte nějaké série, které už máte dlouho zapsané na vašem wishlistu a pořád jste se k nim ještě nedostali?

Já to znám více, než dobře. Můj wishlist se pravidelně exponenciálně nafukuje a zvětšuje každý měsíc. Některé knihy na něm mám už opravdu dlouho, ale z různých důvodů jsem se k nim zatím nedostala. A v mnoha případech to jsou hodně vychvalované série, které vyšly už před delší dobou. Tento článek slouží i pro mě jako taková pobídka, která mě snad konečně donutí si na tyto knihy najít čas a vhodnou čtecí chvilku.

1. Skleněný trůn - Sarah J. Maas
Věřte nebo ne, zatím jsem nečetla Skleněný trůn. Dosud jsem jen hltala nadšené recenze a říkala si - jednou na Skleněný trůn také dojde. Poté co, jsem četla od autorky její Dvůr trnů a růží a byla absolutně nadšená, se hodlám do její další série pustit co nejdříve. Feyre a Tamlina jsem si vážně oblíbila a doufám, že stejné to bude i s trénovanou vražedkyní Celaenou. Podle anotace to vypadá jako příběh přesně pro mě a navíc autorka už mě přesvědčila, že psát vážně umí!

2. Měsíční kroniky - Marissa Meyer
Další všemi opěvovaná série. První díl Cinder mám doma již od Vánoc, ale zatím jsem nějak neměla chuť se do něj pustit. Trochu mě odrazuje styl psaní. Naťukla jsem prvních deset stránek, slibovaný a očekávaný wow efekt nepřišel. Ale rozhodně hodlám dát této sérii další šanci a pořádně se začíst. 
 

3. Labyrint - James Dashner
Na přečtení Labyrintu se chystám už snad celou věčnost. Dokonce je mojí první zapsanou sérií na mém wishlistu na Goodreads. Nedávno jsem zaslechla, že se konečně začal točit závěrečný díl série. Navíc nakladatelství Yoli právě vydalo Kód horečky, jeden z prequelů Labyrintu. Podle mě je to jasné znamení, že bych se měla horem pádem do této série pustit.
 


4. Pekelné stroje - Cassandra Clare
Od Cassandy Clare jsem četla její Město z kostí. Tenkrát mě první díl série o lovcích stínů moc neohromil. Nepomohl tomu ani film nebo seriál, který se začal vysílat. Ke Cassandře Clare jsem si tenkrát nenašla cestu, ale ráda bych se o to znovu pokusila s její další sérií Pekelné stroje a Paní půlnoci. Myslíte, že mě její novější série už zvednou ze židle?



5. Stín krkavce - Anthony Ryan
Píseň krve. Pán věže. Královna ohně. Říká vám to něco? Pokud máte rádi fantasy, rozhodně by vám to něco říkat mělo, protože té klasické fantasy u nás moc nevychází. Proto každou novou sérii z tohoto žánru s nadšením hned otestuji. Stín krkavce mi však nějak utekl a zatím marně čeká na mém wishlistu. Naštěstí čtecí letní prázdniny se blíží, takže už tam snad moc dlouho čekat nebude :)

Také máte nějaké dlouho odkládané série, do kterých se plánujete pustit? :)

21 komentářů:

  1. Sérii Skleněný trůn jsem po Dědičce ohně vzdala. :D Každopádně na Dvůr se chystám a těším se! Jinak Labyrint jsem četla celý, kvalita knih se stupňovala, takže poslední díl byl vážně pecka! James Dashner navíc umí psát akční scény, které vážně stojí za to! Teď mám právě rozečtený prequel Rozkaz zabít. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že se mám ohledně série Labyrint na co těšit :) A doufám, že Skleněný trůn mě nezklame a nebudu muset jeho čtení vzdát :) Hezké čtení :)

      Vymazat
  2. Měsíční kroniky a Labyrint miluju, fakt si je přečti :) Ze Skleněného trůnu mám zatím přečtený jen první díl, z Pekelných strojů první dva a na Stín krkavce se teprve chystám ;) Jinak skvělý článek, podobný jsem už psala a když trochu zapátráš na blogu, určitě ho najdeš ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi na tom o dost lépe, než já :) Snad se také brzy dostaneš ke všem knihám, které si chceš přečíst :) Jdu po tvém článku zapátrat, ráda si ho přečtu :)

      Vymazat
  3. Skleněný trůn jsem četla (jen první díl) a další díly na mě čekají. Ale až teď zmenším hromádku recenzáků, tak se do nich pustím. Myslím, že se Ti bude líbit ☺️
    Měsíční kroniky mám v plánu koupit, abych měla motivaci se k nim co nejdříve dostat.
    Stín krkavce jsem zaregistrovala, ale sama víš, že s časem to není nejlepší. 😀
    Jsem zvědavá, co řekneš na ten Skleněný trůn 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem zvědavá, jak se mi bude Skleněný trůn líbit :) Ale ze Dvora trnů a růží jsem nadšená, tak snad se autorce i tahle série povedla :)

      Vymazat
  4. Měsíční kroniky jsem taky ještě nečetla, ale rozhodně je budu číst teď o prázdninách, už jejich čas nadešel. :D Labyrint mám doma už hezkou dobu, ale taky jsem se k němu ještě nedostala. A zatím se k němu ani nechystám, nějak mě přestal lákat. Ehm, ehm. :D A Stín krkavce je podobný případ, mám ho doma a i bych se do něj ráda pustila, ale pořád se před něj nějak dostávají jiné série.
    Skleněný trůn zbožňuju, ale varuju tě předem, že je spousta lidí, kterým se první díl moc nelíbil. Pokud to bude i tvůj případ, rozhodně to nevzdávej, protože je to díl od dílu lepší a od konce třetího dílu se jedná o naprostou pecku. Ze čtvrtého dílu jsem si fakt sedla na zadek! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jojo, to znám a hrozně mě to ubíjí! :D
    Jestli jsi byla nadšená z Dvoru, Skleněný trůn ti vezme dech - a to mi coby skalní fanynce Sarah J. Maasové můžeš věřit. Měsíční kroniky mám rozečtené a další posutp mi komplikuje nedostupnost v knihovně. Nicméně Cinder mě příliš neuchvátila, ale jakmile jsem se dostala ke Scarlet - to byl konečně wow efekt!
    Labyrint mi docela stačil ve filmové verzi, ale na Pekenlné stoje jsem zvědavá (už proto, že jsem četla Nástroje smrti) a stejně tak na Stín krkavce :)

    OdpovědětVymazat
  6. Prvni dve serie si chci take precist :)

    OdpovědětVymazat
  7. Stín krkavce je super :). Zatím jsem teda četla jen první dva díly, na Královnu ohně se teprve chystám, ale i tak. Jen bych se nenechala odradit tím, když se ze začátku nebudeš moct začíst, nešlo mi to ani u jedné knihy :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jistěže to tak mám taky...ve mě se ke všemu objevují nápady jako...nezačnu to číst dokud nevyjdou všechny díly, abych nemusela čekat. Další...když to nemůžu zatim číst,aspoň to nakoupím. A poslední, ale co když se mi to nebude líbit, to je zas škoda kupovat:D....no, takže mám doma nakoupenou celou sérii stříbrných knih snů, celý Silo a první 3 díly Skleněnýho trůnu a pořád se mi nějak nechce nic začít, protože to zas budu muset přečíst všechno za sebou, jako to bylo s Měsíčníma kronikama:D a já chci přece přečíst i další a další knížky. A pak vyjde další díl něčeho, že jo a začnu doma sbírat další sérii. NESNÁŠÍM KNIŽNÍ SÉRIE!

    OdpovědětVymazat
  9. Měsíční kroniky jsou super, úplně jsem jim propadla. Chybí mi už jen Winter, abych byla spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Na Labyrint se také pořád jenom chystám... Mám doma komplet vydání, ale ne a ne se k němu dostat :p

    OdpovědětVymazat
  11. Vše mě minulo - až na Stín krkavce, ten se mi dost líbil. U Skleněného trůnu jsem četla první díl, ale není to nic pro mě - prostě ya, osobně to neberu ani jako fantasy upřímně. :)
    http://jaderna-knihomolka.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. 2.,3.,4. za to vážne stoja, najmä tie Pekelné stroje sú aj rýchle čítanie.
    Mňa dlho obchádzala séria od Stiefvater, prvý diel je Havraní chlapci, no ešteže som sa na to už dala :D Lebo je to vážne super.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak s tímhle mám taky problém. Akorát že já těch vysněných sérií mám víc :D Z tvých zmíněných mě zajímají všechny. A stejně jako u tebe ještě nedostaly šanci. Můžeme jen doufat, že se to časem změní :)

    OdpovědětVymazat
  14. Mám také dlouhý seznam knih, které bych si chtěla přečíst. Mezi ně patří i všechny výše zmiňované série (až na Stín krkavce). Chtěla bych zastavit čas a jen číst a číst :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ani já žádnou ze sérii ještě nečetla, ale také se na ně chystám. Prostě je moc knih a času táááák málo... :)) Přeju ti, ať si na ně najdeš co nejdřív čas, já v to budu taky doufat. :)))

    OdpovědětVymazat
  16. No prvé dve mám na zozname aj ja. Tak prajem, aby si sa k nim dostala :))
    Labyrint je podľa mňa super, len záver ma mierne sklamal.

    OdpovědětVymazat
  17. Měsíční kroniky si rozhodně chceš přečíst! :D Skleněný trůn máme společný, plus bych se taky ráda dostala k Zeměploše. :) Jestli někdy budu číst Harryho Pottera, netuším...

    OdpovědětVymazat