čtvrtek 18. května 2017

Dubnová chvástačka

Hezký den všem,
další měsíc je za námi a tak přišel čas na přehlídku nových přírůstků. Duben pro mě byl zlatý měsíc na čtení. Vyšla spousta lákavých knih, poštěstilo se mi ulovit i zajímavé recenzní výtisky a hlavně bylo dost času na čtení i blogování. Byl to měsíc bohatý i na inspiraci, nějak mě naplnil spoustou nápadů, což ostatně doufám, že brzy poznáte v chystaných článcích.

 První přírůstkem je Zakázané přání, retelling příběhu o Aladinově kouzelné lampě. Džinka Zahra je kouzlem připoutaná ke své lampě a musí každému majiteli lampy splnit tři přání. Za svůj život už měla pánů tisíce a jednoho, dopustila se chyb, zrady a započala válku mezi džiny a lidmi. Teď pyká uvězněná ve své lampě již více než 500 let. Pak ale její lampu najde Aladin, chlapec z ulice, který si přeje pomstu. A Zahra mu ji ráda dopřeje. Jenže mezitím se do něj zamiluje. A jejich láska otřese světem.

Zakázané přání mohu jen  doporučit. Kniha mě zaujala už v angličtině a když nějakou šťastnou náhodou vyšla i u nás, bylo jisté, že ji musím mít. Odolávala jsem čtyři měsíce, než jsem si ji koupila, ale teď vím, že to byla skvělá volba. Jeden z nejlepších retellingů, co jsem kdy četla. (recenze zde )

 Neviditelná knihovna je recenzním výtiskem od nakladatelství Omega, které v poslední době zvedlo laťku a vydává samé zajímavé knihy. A to je jedině dobře. Na příběh ve stylu Knihovníků jsem se těšila. Neviditelná knihovna, ve které najdete všechny knihy ze všech světů a časových období. No nezní to dobře? Není snad snem každého knihomola taková knihovna? :) Příběh nakonec trochu pokulhával, připomínal chaotický výtrysk fantazie, ve které najdete úplně všechno od Flyna Carsena, přes alternativní světy až po oživlé stroje. Nebylo to špatné, ale tak trochu guláš. (recenze zde )
.
A máme tu další recenzní výtisk od Omegy, dodatkovou knihu k sérii Cizinka. Panicové vám ukáží, co bylo předtím, než Jamie potkal Claire. Měl to být vítaný návrat do světa Cizinky, ovšem nakonec trochu zklamání, protože kniha je to vážně krátká a než se nadějete, je konec. Naštěstí Jamie je sympaťák a to knihu zachraňuje. Je to však jen lehký předkrm před rafinovaným chodem v podobě třetího dílu- Mořeplavce. (recenze zde)

 Estella Goodwinnová byla svědkem vraždy a už nikdy se nesmí vrátit domů. Díky jejímu svědectví může být usvědčen nebezpečný drogový dealer. Ten jí však slíbil, že si ji najde a zabije ji. Proto musí  zmizet ze světa. Je zařazena do programu na ochranu svědků. Dostane nové jméno a identitu. Estella Goodwinnová už neexistuje. Teď musí být Stella Gordonová a začít úplně od znova...

 Nebezpečné lži jsem si vypůjčila z knihovny, ale po přečtení se mi kniha zalíbila natolik, že jsem si ji musela zařadit do mé knihovničky natrvalo. Pokud hledáte návykovou oddechovou young adult, je to skvělá volba (recenze zde) .
 Dřív než ji najde, recenzní výtisk od Mystery Pressu, je napínavý thriller o rodinném drama. Melanie strávila celý svůj život ohlížením se přes rameno. Vyrůstala v utajení, bez přátel, daleko od moderní civilizace. Ovšem z dobrého důvodu. V patách je jí otec, který před lety zavraždil její matku a teď chce dokončit, co tehdy započal. Ale Melanie už má ukrývání plné zuby a vezme věci do vlastních rukou. Musí najít svého otce dřív, než on najde ji...

A jaké nové přírůstky máte vy? :) Zaujala vás některá kniha?

15 komentářů:

  1. Nebezpecne lzi, nad nimi uvazuji, protoze jsem cetla Cerny led a to me bavilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černý led jsem ještě nečetla, Nebezpečné setkání byla moje první přečtená kniha od této autorky a mile překvapila :)

      Vymazat
  2. Zakázané přání i Neviditelnou knihovnu jsem taky četl a u obou s tebou úplně souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že máš podobný názor :) Aspoň si připadám jako o něco menší kritik když si Neviditelnou knihovnu všichni chválí, ale na mě byla až moc zmatená :)

      Vymazat
  3. V dubnu se mi poštěstilo pouze jednoho přírůstku a to "Panicové" od Diany Gabaldon. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pěkný přírůstek :) I když jsem čekala, že Panicové budou krapet delší :)

      Vymazat
  4. Krásné přírůstky! :)
    Dřív než ji najde jsem minulý týden dočetla a bylo to docela dobré :)
    Zakázané přání, Nebezpečné lži a Neviditelná knihovna jsou knihy na wishlistu :)
    Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se těším na tvoji recenzi na Dřív než ji najde. Mě úplně nesedla, mám ráda akčnější knihy a tohle bylo spíše upovídané :) A Zakázané přání a Nebezpečné lži rozhodně doporučuji, máš se na co těšit:)

      Vymazat
  5. O Nebezpečných lžích poslední dobou uvažuji stále častěji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vřele doporučuji od uvažování přejít k přečtení :) Stojí za to :)

      Vymazat
  6. Zakázané přání mám také na wishlistu a Nebezpečné lži mě docela lákají.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý výběr :) Obě knihy jsou vynikající :)

      Vymazat
  7. Pěkné knihy a Dřív než ji najde se mi celkem líbila :) Jinak ta záložka je krásná, myslím s tou lahví, dělala si sama?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív než ji najde byla dobrá :) Jen asi více tíhnu k akčnějším thrillerům :) Záložku jsem dělala, v poslední době jsem kreativnější a něco tvořit mě baví :) Jen oproti jiným nevynikám ani velkou schopností krásně psát a malovat, ani tvořící výbavou :) Takže motiv lampy a písmo je předtisknuté a vyrobené ve photoshopu, a aby to mělo trochu šmrnc, je záložka ještě postříkaná vodovými barvičkami :)

      Vymazat
  8. Kolem Zakázaného přání chodím už pěkně dlouho, třeba se na něj taky někdy dostane. Jinak moc pěkné přírůstky! :)

    OdpovědětVymazat