středa 26. dubna 2017

Měsíční shrnutí -březen, duben

Další dva měsíce jsou za námi a tak přišel čas na dvouměsíční shrnutí. Se začátkem semestru se zpomalilo i moje čtecí tempo, přesto jsem stihla přečíst 10 knih.  Dala jsem si re-reading svého oblíbeného Tolkiena, pustila se do dlouho očekávané Grišy, Sirény a přelouskala jsem i jednu knihu v angličtině.


Nejlepší knihy
Pán prstenů, Zakázané přání, Griša
Tohle byla těžká volba. Absolutně u mě na celé čáře vítězí Společenstvo prstenu, to je zkrátka srdcovka. Protože ale Tolkienovi nemůže jen tak někdo konkurovat, vybrala jsem ještě další dvě knihy, které se mi nejvíce líbily. A to byl retelling Zakázané přání a fantasy Griša.

Největší překvapení
Nebezpečné lži - Becca Fitzpatrick
Nenápadná kniha, která nevyčnívá z každé výlohy knihkupectví, ale rozhodně stojí za přečtení. Čekala jsem další tuctovou YA romantiku, kterých jsou na knižním trhu mraky. Kniha mě však mile překvapila, krásně se četla, byla chytlavá a nakonec mě vážně bavila.
 Nejhorší kniha a největší zklamání
Dívka v červeném kabátku - Kate Hamer
 Dívka v červeném kabátku si ode mě vysloužila jen dvě hvězdičky. Jde o thriller o únosu osmileté dívky, která se ztratí. Najde ji muž, který o sobě tvrdí, že je její dědeček, její matka měla nehodu a že Carmel s ním nyní bude muset žít. Jenže říká skutečně pravdu? Kniha měla zajímavou anotaci a úvod, prvních pár desítek stran jste jako na trní, zabraní do čtení. Jenže pak děj začne zpomalovat, až se skoro zastaví úplně. Očekávala jsem detektivku, kde se bude vyšetřovat, pátrat, ale v Dívce v červeném kabátku se vše nechává jen tak plynout. A na konci knihy se vše jako zázrakem vyřeší na pouhých třech stranách.

Nejemotivnější kniha
Záchranná pouť -Peter Zheutlin
Záchranná pouť je jednoznačně kniha, která mě nejvíce chytla za srdce. Je to kniha o muži, který zachránil přes třicet tisíc psů. Záchranná pouť vám ukáže drsný svět amerických útulků, kde je přes 80% psů uspáno a na záchranu před smrtí mají jen dny. Naštěstí existuje síť dobrovolníků a záchranných organizací, které berou psi z útulků a dávají jim šanci na nový život. Je to kniha plná naděje a příběhů se šťastným koncem. Kniha u které vám poskočí srdce radostí, když si přečtete o shledání adoptovaného psa a jeho rodiny. Naděje se ale mísí s beznadějí, protože spousta pejsků se svého nového šťastného života nikdy nedočká. Doporučuji i kouknout na Facebookový profil Rescue Road Trips. Tam uvidíte ty šťastné psíky, kteří získaly druhou šanci na život :)

Nejlepší obálka
Heir of Illaria - Dyan Chick
Parádní obálku má Siréna, jako vlastně všechny knihy od Kiery Cass. Jako ozdobu knihovničky bych si však nejraději pořídila knihu Heir of Illaria, která mi neskutečně připomíná povedenější Královnu Tearlingu. Království plné magie. Král nekromant, uchvatitel trůnu. A jedna ztracená královská dědička, která si jde pro to, co jí právem patří. Nezní to slibně? :)
Nejhorší obálka
  Záchranná pouť, Společenstvo prsteno
Výborné knihy, ale vzhled obálky trochu pokulhává. Ani jedna z obálek není vyloženě příšerná, ale rozhodně by to šlo i lépe. Obálka Záchranné pouti mi připomíná dopravní značku a Společenstvo prstenu už jsem také viděla v nových vydáních s hezčí obálkou. Starší vydání Pána prstenů však obsahuje kompletní dodatky, rodokmeny a všechny věci ke knize, které některé novější vydání nemají. Takže v tomto případě vítězí horší obálka s lepším obsahem :)

Hrdina/ hrdinka měsíce
Temnyj - Griša
Temnyj. Zvláštní postava, ne zrovna kladná, ale mě přesto nejvíce oslovil právě Temnyj. Kdo ví proč jsem si ho nějak oblíbila a jsem hodně zvědavá, jak se to s ním a Alinou ještě vyvine. Část mě doufá, že se Temnyj ještě polepší. Co myslíte? :D 
Pár měsíce
  Kahlen a Akinli (Siréna)
Kahlen a Akinli, pár který je pro sebe jako stvořený. Kahlen je tak trochu naivka, co se zamiluje na první pohled. Akinli hodný hoch, co se neptá, proč Kahlen nemluví a pořád mu utíká do Oceánu. Jasně, teď to zní jako kritika nebo parodie na Stmívání, ale ve skutečnosti byla Siréna povedená. Je to kniha plná lásky, hučení oceánu a snů. Výborné odpočinkové čtení, které potěší každou romantickou duši :)

18 komentářů:

  1. Temnyj, Temnyj... No uvidíš. :D Každopádně pro mě byl nejzajímavější postavou celé série. I když největší zlatíčko byl Nikolai, ale ten teprve přijde. :D :)
    A na to Zakázané přání se budu muset podívat! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Zakázané přání se určitě podívej :) A Nikolai že je ještě zajímavější než Temnyj? Tak to se mám vážně na co těšit :)

      Vymazat
  2. Dívka v červeném kabátku, no co na to říci. Já jsem z té knihy rozpačitá ještě teď, několik měsíců po přečtení. Začátek byl opravdu slibný. Ztratilo se dítě, cizí děda, holčička úplně v jiném světě a pak se z toho stalo něco,co není prostě moje vyhledávající parketa čtení. Miluji psychologii a knihy s ní,ale tohle bylo něco uz moc. Nesedla mi a nevím,co s tim autorka zamýšlela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, také netuším, co tím autorka zamýšlela :) Nápad dobrý, ale pak se to začalo táhnout náboženským směrem, k sektám a tak a už to nebylo vůbec ono..

      Vymazat
  3. Z kníh som prečítala len Grišu, ale panebožekonečeneeee sa niekomu aj páčila. Mňa to veľmi bavilo, ale čo som pozerala ostatné recenzie, tak každému to prišlo málo prepracované a neoriginálne. Neviem no, mne to prišlo originálne celkom dosť a rozhodne sa neviem dočkať ďalších dielov a ďalšej série! :) Jediné, čo ma štve, je tá obálka, neviem, prečo toto urobili.:/ A z ostatných ma láka Siréna, samozrejme, Zakázané přání a Kniha zrcadel, tá vyzerá naozaj super. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se Griša opravdu líbila a přišla mi i originální :) Jasně, pořád je to YA jak vyšitá, ale jinak to byla skvělá kniha :)

      Vymazat
  4. Nebezpečné lži byly skvělá, B. Fitzpatrickovou mám hrozně ráda, zatím mě nezklamala. :D Griša i Zakázané přání jsou taktéž povedené. A Sirénu bych si v budoucnu ráda přečetla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebezpečné lži mě také mile překvapily :) A Sirénu také doporučuji i když na Selekci samozřejmě nemá :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Griša a Siréna mě teprve čekají, ale jsem na ně hodně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji krásné čtení, rozhodně se máš na co těšit :)

      Vymazat
  6. A co Kniha zrcadel? Docela mě láká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha zrcadel byla také celkem povedená, jen není moc akční, spíše je to takové vyprávění, jak na vraždu pohlížejí různí její aktéři.:) Zajímavé, jen nečekej nějaké přestřelky a honičky ala Kobra 11 :)

      Vymazat
  7. Nebezpečné lži mě lákají. Od autorky jsem četla Černý led a moc se mi to líbilo, trošku až na ten závěr. Ale určitě dám šanci i tomuto :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u mě je to v opačném pořadí) Mile mě překvapily Nebezpečné lži a proto se te´d chystám i na Černý led :) Tak snad nezklame :)

      Vymazat
  8. Pekné zhrnutie. Celkom ma zaujala Siréna a Griša, ktorú mám v pláne, len som nebola odhodlaná do nej zainvestovať. Po tom, čo si napísala, som tomuto kroku o niečo bližšie :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dobré zhrnutie. Mňa láka najviac asi Gríša :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mě osobně z těchto knih nejvíc zaujaly knihy: Nebezpečné lži, Neviditelná knihovna a Kniha zrcadel, ty si rozhodně musím přečíst. :)
    A taky mě hodně zaujala knížka Záchranná pouť podle tvého popisu. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem o knize Nebezpečné lži vůbec neměla ponětí, dokud na mě nevykoukla v práci v knihkupectví. Vypadá to zajímavě. :) Po vydání Dívky v červeném kabátku jsem po ní dlouho pokukovala, ale pořád ne a ne si ji přečíst. Akorát jsem si u tebe potvrdila, že to nebude nic moc, takže díky :)

    OdpovědětVymazat