čtvrtek 2. února 2017

Lednová chvástačka

Hezký den všem,
další měsíc je za námi. Jaký pro vás byl leden ? :) Pro mě znamenal začátek zkouškového a před pár dny i jeho úspěšný konec. Znamená to, že v únoru se můžu s radostí pustit do čtení a snad konečně stihnu všechny knižní resty. V lednu jsem měla několik zajímavých přírůstků do knihovničky.

Prvním kouskem je Třpytný dvůr od Richelle Mead. Oproti Vampýrské akademii to samozřejmě není taková akční bojovka, ale i tak se jí nová kniha povedla. Krásně se četla a odehrávala se v zajímavém prostředí. Drhlo jen pár drobnůstek a fakt, že knížka je zbytečně překombinovaná. Ale Richelle jsem schopná odpustit i více nedokonalostí.

Do nového roku jsem se přehoupla s Pasažérkou, která byla první knihou, kterou jsem letos přečetla. A začátek to rozhodně nebyl špatný. Sice mě překvapilo, že v této knize má hlavní slovo láska a ne cestování časem, ale i tak to bylo chytlavé čtení.

Dalším novým kouskem je Odmítnutí poslušnosti, detektivka z dostihového prostředí. Ideální čtení pro všechny nadšené čtenáře drsnějších detektivek. Francisovy knihy totiž já zkrátka můžu, už jen proto, že hlavní hrdina má často co dělat, aby si zachránil život a do poslední chvíle netuší, kdo mu jde po krku :) 


Do knihovničky mi přibyl ještě recenzní výtisk Illuminae, kterou právě přelouskávám a blížím se do konce. Nejdříve jsem se bála jejího netradičního zpracování. Teď už můžu prohlásit, že zpracování je opravdu jedinečné a dělá knihu originální. Rozhodně si ji zapamatujete i díky skvělému ději. Jens i to přestavte, honička napříč vesmírem, chytrá hackerka, pilot stíhaček a k tomu jedna šílená počítačová inteligence. Moc pěkná kombinace. Ale pořád si stojím za svým, že klasickou knihu bych si asi užila více.

A jaký byl leden pro vás? Jaké máte nové kousky a jaké nejlepší knihy jste zatím od začátku roku přečetli? :)

16 komentářů:

  1. Tiež som mala skúškové, takže na čítanie som mala minimum času :-) Diamantový dvor si chcem tiež prečítať, kniha vyzerá dobre a pútavo :-) Aj Illuminae ma zaujala, už som čítala pár recenzií a vyzerá to pútavo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diamantový dvůr určitě stojí za přečtení :) A Illuminae také :)

      Vymazat
  2. Iluminae mi teď přišla, a už se moc těším na čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš na co těšit :) Přeji krásné čtení :)

      Vymazat
  3. Já mám za leden jen dva kousky, jsem na sebe pyšná, že jsem se zvládla krotit. :D Snad to tak půjde i dál, musím číst hlavně tu hromadu nepřečtených knih, co mi zevluje doma. :D
    Z těchto jsem četla první dvě. Třpytný dvůr určitě nebyl tak akční jako jiné knihy od Richelle, ale jako obvykle se mi to četlo krásně. Ale Pasažérka mě moc nebavila, zklamala mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi se zvládla krásně krotit :) Takové předsevzetí - nakupovat méně nových knih a nejdříve přečíst ty staré, mám taky :)

      Vymazat
  4. Na Třpytný dvůr už mám taky zálusk! Jinak jsem Pasažérku četla a čekala jsem od toho něco víc, ale třeba se ti bude líbit :) No a stejně tak Illuminae, i když to nebylo zas tak špatné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím souhlasím :) Od Pasažérky jsem také čekala něco jiného, ale nebyla špatná :) A stejně tak i Illuminae :)

      Vymazat
  5. Illuminae me hodne laka, ale mam z toho trochu obavu, aby se mi to libilo. Pasazerka byla dobra a premyslim i nad koupi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem na tom byla úplně stejně :) Illuminae mě lákala, ale bála jsem se toho zpracování :) No nakonec to bylo celkem čtivé a zajímavé :) četlo se to dobře :)

      Vymazat
  6. Mě hodně láká Třpytný dvůr, Vampýrskou akademii miluju :) Pěkné kousky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vampýrská akademie je prostě skvělá, taky to je má oblíbená série :) A Třpytný dvůr se Richelle celkem povedl :)

      Vymazat
  7. Pěkné kousky :) Illuminae mě hodně láká :) A to samé platí o Pasažérce :)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné přírůstky. Já se určitě chystám na ten první a druhým kousek a jsem nesmírně zvědavá.
    Jinak za leden... to jsem získala vlastně jen jednu knížku a to byla zrovna ta od tebe :D Přiznám se, že jsem se ještě nepustila do čtení, ale jsem děsně zvědavá :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  9. Veľa kníh mi nepribudlo, snáď iba Six of Crows ale prečítala som toho viac :) A rozhodne Illuminae stojí za to, to neobyčajné spracovanie tomu iba dáva výnimočnosť :)

    OdpovědětVymazat
  10. Iluminae je právě tím provedením tak originální kniha, že si ji musím pořídit taky :D Neuvěřitelné, jak si s tím někdo pohrál :)

    OdpovědětVymazat