sobota 28. ledna 2017

Zkouškové období tag

Možná jste si všimli, že za poslední týden se tu neobjevil žádný nový příspěvek. Vrcholilo totiž mé zkouškové období a já si tak musela dát nedobrovolnou pauzu od čtení i blogování. Jako knihomol závislý na pravidelné dávce příběhů jsem trpěla abstinenčními příznaky. Naštěstí, pokud poslední zkouška dopadla dobře, pro mě toto stresové období již končí a čtecí prázdniny mohou začít. :)
A tak tu dnes máme tématický zkouškový tag, který mají na svědomí Knižní velryby. A těm z vás, kteří právě ještě procházejí zkouškovým, přeji hodně štěstí.

Zápočtový týden - Kniha, která vás hrozně rozčilovala, ale stejně jste ji dočetli.
Nejšťastnější dívka na světě - Jessica Knoll
Většinou se na každé přečtené knize snažím najít něco dobrého. Ne vždy se to však podaří a poté záleží na tom, jak moc mě kniha rozčiluje nebo nebaví. Nejšťastnější dívka na světě mě moc nenadchla, ale nakonec jsem ji dočetla.  Neustále mě však rozčilovala hlavní hrdinka, která byla pomstychtivá a sebestředná zlatokopka. Zkrátka jsme si nepadly do oka a nespravil to ani zajímavý konec, který konečně dal knize trochu šmrnc.

Den před zkouškou - Kniha, kterou jste přečetli za den a méně
Selekce - Kiera Cass
Když mě kniha baví, úplně se do ní začtu a jen tak něco mě od ní nevyruší. Proto knih, které jsem přečetla za den je docela hodně. S největším zápalem jsem však nedávno přečetla Selekci za jedno odpoledne.

Noc před zkouškou - Kniha, kvůli které jste zůstali vzhůru do noci
Císařovy čepele - Brian Staveley
Takových knih bylo více, ale jmenuji poslední přečtený kousek, který mě držel vzhůru dlouho do noci. Císařovy čepele jsou klasická fantasy, kterou jakmile se začtete, nebudete moct dát z ruky. Zkrátka je to hodně návyková  kniha a pro mě byla velice příjemným překvapením.


Zkouška - Kniha, z které se vám udělalo fyzicky špatně
Lhář - Jakub Cwiek
Valhala je v troskách. Loki, Odinův syn, patron podvodníků a zrádců, bojuje za její záchranu. Nebo aspoň na oko. Ve skutečnosti má své vlastní plány. Podle anotace zajímavá kniha. Když však došlo na scénu, kde nějakému nešťastníkovi vydloubli oko lžíci, knihu jsem odložila. Prosím, v knihách se klidně sekejte mečem, topte se v krvi nepřátel, ale jakmile přijde na oči, kanibaly, pedofily a podobné věci, dávám od toho ruce pryč.


Bakalářský titul - Kniha u které jsem plakala, i když měla dobrý konec
Temnota - Marianne Curley
Těžká otázka. Emotivní knihy mám ráda, ale jen málokdy narazím na nějakou, která mě opravdu dojme. A většinou roním slzy u těch klasických knižních dojáků, které končí špatně. Temnota, druhý díl Strážců času, je však kniha, které se již dvakrát povedlo mě přivést do trochu dojatého rozpoložení. Zkrátka nemožná láska, kupa nebezpečí a šťastný konec. Rozhodně stojí za přečtení.


Výsledky testů - Kniha, která vás donutila říct: No to si děláš prdel
Enderova hra - Orson Scott Card
K této větě mě většinou doženou knihy s nečekaným koncem, na kterými zůstanu civět s otevřenou pusou. Dokonale se to povedlo knize Enderova hra, který má hodně překvapivý závěr, který mě vážně zaskočil. 


Výpisky - Kniha, kterou jsem sháněla věky
Pán prstenů - J. R. R Tolkien
Nejvíce zabrat mi dal překvapivě Pán prstenů, kterého dnes v knihkupectví seženete na každém rohu v mnoha vydáních. Já jsem však měla zálusk na jedno staré, s kompletním souborem map Kraje, rodokmeny hobitů a vším možným, co autor ke knize přidal. Na toto vydání jsem byla zvyklá, protože bylo součástí rodinné knihovničky. Po čase se však knížka začala mírně rozpadat, kvůli poškozené vazbě. A tak začal hon na shánění úplně stejné knihy. Naštěstí se nakonec zařadilo. 

Profesor - Knižní postava, která mě děsí
Naštvaní duchové, kteří vás chtějí zabít. Přesněji jeden konkrétní z knihy Pamatuji si vás všechny. Čtení této knížky byl silný zážitek, při kterém mi běhal mráz po zádech. Jestli máte rádi trochu tajemna a napětí, určitěji vyzkoušejte.

5 komentářů:

  1. Díky za vyplnění tagu! Panečku Temnota, tu trilogii jsem milovala ale je to tak dávno, co sem jí četla, už si ani pořádně nepamatuju jména postav. Asi si dám teď po zkouškovém re-reading :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tag mě pobavil už u vás na blogu :) Přesně vystihuje pocity studenta, takže jsem se do něj pustila také :) Temnotu jsem četla také už před lety a docela mám chuť si celé Strážce času zopakovat :)

      Vymazat
  2. Je to boží tag, taky jsem ho před pár dny vyplňovala. A Císařovy čepele jsem použila ve stejné otázce. :D Fakt suprová knížka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to jsem ráda, že jsi se nakonec také začetla a Císařovy čepele se ti líbily :)

      Vymazat
  3. Úžasný tag, moc se ti povedl :) asi ho zkusím někdy taky vyplnit :)

    OdpovědětVymazat