sobota 21. ledna 2017

Nejočekávanější knihy roku 2017

Leden už je skoro za námi a knihkupectví zaplavila první vlna letošních novinek. A protože je jich hodně a jedna lepší, než druhá, prošla jsem svůj wishlist a sestavila seznam dvanácti knížek, na které se tento rok nejvíce těším. Vybrala jsem knihy, které vyjdou u nás i ty, kterých se dočkáme pouze v angličtině.


1. Čáry života (Veronica Roth)
CooBoo
Prvním kouskem, po kterém moje duše knihomola nesmírně touží, jsou Čáry života, které již před pár dny vyšly. V knižní blogosféře už se vyrojila hromada recenzí. A většinou jsou pochvalné, takže je vidět, že se máme na co těšit. Veronica Roth zkrátka umí zaujmout.:)

2.  The Providence of Fire - Kroniky Netesaného trůnu 2 (Brian Staveley)
Fantom Print 
Před pár dny jsem dočetla knihu Císařovy čepele, která mě nesmírně zaujala. Tahle série z žánru klasické fantasy mě opravdu chytla a proto už se nemůžu dočkat dalšího dílu. Doufejme, že vyjde brzy. A mezitím vřele doporučuji najít si chvilku na přečtení úvodního dílu série..

3. A Court od Mist and Fury (Sarah J. Maas)
CooBoo
Další kousek, který už netrpělivě vyhlížím je pokračování Dvora trnů a růží. Podle obálky i anotace to opět vypadá na extrémně lákavé čtení.

4. Torch against the Night (Sabaa Tahir)
Host
Jiskra v popelu pro mě byla jedním z nejlepších objevů minulého roku. Po jejím pokračování jsem proto připravená chňapnout, hned jak vyjde.Snad si autorka udrží vysoko nastavenou laťku a opět nás něčím příjemně překvapí.



5.  Six of Crows (Leigh Bardugo) 
Fragment
Tato kniha mě zaujala už když vyšla v angličtině. Na Goodreads má většinou pozitivní hodnocení a čtenáři si ji chválí. Navíc je to YA fantasy a tento žánr mě nejspíš nikdy nepřestane bavit. Takže ano, rozhodně se těším na její vydání.
6. Rebel of the Sands (Alwyn Hamilton)
CooBoo
Fantasy odehrávající se uprostřed pouště plné magie? Ano, dejte to sem. Mám radost, že jsme se dočkali i českého vydání této  knihy. Svým tématem mi totiž trochu připomíná Jiskru v popelu a to by mohla být záruka opravdu dobrého čtení. :) 

7. Shannarovy magické elfeíny (Terry Brooks)
Omega
I když jsem byla ze začátku skeptická, nakonec jsem si docela oblíbila seriál The Shannara Chronicles. Moc ráda bych si proto přečetla i jeho knižní předlohu, na kterou už si brousím drápy :)

8. Vichry zimy (George R. Martin)
Talpress
Vichry zimy. To je mé speciální přání pro tento rok.  Ano, mé velké přání je, aby George R. Martin šel trochu do sebe a dopsal Vichry zimy. Nedávno se nechal slyšet, že si opravdu myslí, že letos to již stihne. Tak snad nejsem jen beznadějný snílek a opravdu se jich letos dočkáme aspoň v originále. Tohle dlouhé čekání se věrným fanouškům, kteří čekají na velkolepé finále, přece nedělá :)

knihy v angličtině


 A Crown of Wishes (Roshani Choksi)
Vidíte tu obálku? To byla láska na první pohled. Navíc i podle anotace to vůbec nezní špatně - příběh o dívce, která pomáhá princi si vybudovat vlastní život. Společně se zúčastní magické Soutěže Přání, která může mít jen jednoho vítěze. Kniha má být navíc plná i mýtů a magie.

 Flame in the Mist (Renée Abdieh)
Líbila se vám kniha Pomsta a rozbřesk? Tak zpozorněte, protože autorka letos chystá novou knihu z nové série. Tentokrát to nebudou Pohádky tisíce a jedné noci, ale příběh o dceři samuraje. Můžeme se těšit na asijskou mytologii, klan samurajů a dokonce na samotného císaře. :)

Blood Rose Rebellion (Rosalyn Even)
Další lákavá YA fantasy, pro fanoušky Rudé královny a podobných knih. Ve světě plném magie je hlavní hrdinka výjimkou, jelikož nemá ani ty nejmenší magické schopnosti. Nebo snad má? Je totiž předurčena obrátit zavedená pravidla naruby. Takže další hrdinka- revolucionářka, která má změnit svět navždy :) Je to klišé, ale mě to baví :)
 

Poison's Kiss (Breeana Shields)
A na závěr jedna YA chuťovka o  jednom osudovém polibku a assasínech. Marinda líbala již desítky chlapců. Všichni potom zemřeli. Marinda se svými jedovatými rty slouží jako zbraň proti nepřátelům království. Pak ale dostane rozkaz políbit dalšího chlapce a ten nezemře...

Na které knihy se nejvíce těšíte vy? :)


12 komentářů:

  1. Six of Crows vypadá zajímavě, jsem zvědavá, jak si s knihou ve Fragmentu vyhrají :) Tenhle rok by měla v zahraničí vyjít další kniha od Fiony Barton, The Child. Vdova se mi líbila, tak doufám, že až bude venku, Domino koupí práva. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že si s knížkou vyhrají a nechají jí původní obálku :) Byla by škoda ji měnit :) Od Fiony Barton jsem nic nečetla, takže děkuji za inspiraci po čem se kouknout :)

      Vymazat
  2. Aktuálně čtu Císařovy čepele a i když se mi to líbí, zatím se do toho nějak nemůžu začíst, tak snad to půjde. :) Jinak na Dvůr mlhy a hněvu se taky těším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeji, ať se brzy začteš :) Pravda, začátek je trošku pomalejší, chvilku trvalo, než jsem se rozkoukala, ale pak už byly Císařovy čepele parádní :)

      Vymazat
    2. Tak hlásím, že jsem se začetla! :D Včera jsem se přehoupla přes stovku a četla až do půlnoci do nějaké 242. strany, jak mi to nešlo odložit. :D

      Vymazat
  3. Snad všechny ty knížky vypadají skvěle. A ty obálky jsou zase pastva pro oči. Člověk nějakou chvíli stojí mimo kniho-sféru a najednou je toho tolik, čím se kochat a na co se těšit, mám z toho druhé vánoce :D

    OdpovědětVymazat
  4. Rok 2017 bude na knihy přímo božský ❤
    Nejvíce se z Tvého seznamu těším na Six of Crows, Rebel of the Sands a dost mě lákají i Čáry života.
    Do Jiskry v popelu se plánuji pustit už také celou věčnost ☺
    No a druhý díl Dvoru si také nenechám ujít (i když ještě první díl čeká na přečtení 😁).

    OdpovědětVymazat
  5. To je i mým zbožným přáním zahrabat se do deky a číst Vichry zimy! :D Ach to by byla krása, kdyby to konečně vyšlo! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Za mě tu chybí Kepler :D:D To je zase moje srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
  7. ♥ Vichry zimy! Už aby tu byly! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to, že rok 2017 bude minimálně co se knížek týče naprosto skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  9. Všechny knihy vypadají skvěle. O některých jsem ani nevěděla, ale hned je připisuju na seznam :) Ale stejně se nejvíc těším na Dvůr mlhy a hněvu :)

    OdpovědětVymazat