sobota 3. září 2016

Recenze: Dračí princezna


Výsledek obrázku pro dračí princezna eliška richterováAutor: Eliška Richterová
Počet stran: 244
Vydání: Nová forma, 2016
Anotace:
V jiném světě, plném magie a zázraků, začíná nelítostná válka. Bojují proti sobě dvě velmi silné rasy, ale i přesto, jedna z nich je silnější. Jenže zrovna ona prohrává. V tu chvíli si prohrávající strana vzpomene na starodávné proroctví o jedinečném potomkovi, jehož čas se právě naplnil. Podaří se najít a přesvědčit onoho potomka včas? Nebo kvůli jeho rozmaru vymře celá jedna rasa?

Mladá dívka Tenesie si žije v poklidu svůj skvělý život. Na škole je oblíbená, má milující rodiče a bezvadného přítele. To vše se ale změní v okamžiku, kdy Brian při tragické nehodě zemře. V tu chvíli do Tenesiina života vpadne tajemný mladík, který jí obrátí život vzhůru nohama a odhalí jí dlouho střežené tajemství…

HODNOCENÍ: ★★★★★ 

Nikdy by mě ani ve snu nenapadlo, že se můj život může změnit během okamžiku.

Tenesie je úplně obyčejná dívka, která vede spokojený život. Vše se ale změní, když se jí zdá  nezvykle živý sen o tom, že upálila svého přítele. Podivný sen. Ale ještě podivnější je, že nešlo o žádnou hloupou nehodu se zapalovačem. Oheň totiž vyšel přímo z ní.

Byla to jen noční můra, utěšuje se Tenesie. Druhý den se ale ve škole objeví záhadný kluk, cizinec, kterého už potkala ve svém snu. Ethan Corbes, vtipálek s provokativním úsměvem, je jí věčně v patách a hlídá ji jako oko v hlavě. Od něj se Tenesie brzy dozví pravdu o svém původu. Vůbec není obyčejná. Je drak. Přesněji dračí princezna, vyvolený potomek z dávného proroctví, který má zachránit svoji rasu. A nebude to vůbec jednoduché. A hlavně - k boji bude potřebovat pomoc Ethana...

Ethan stále s pohledem upřeným na místo, kde předtím leželo to monstrum, ztuhl.
Chtěla jsem se dát na útěk, ale nebyla jsem schopná sebemenšího pohybu.
"Tohle jsi neměla vidět. Ne, teď.". zašeptal rozčileně a zvedl ke mě pohled.

Dračí princezna od Elišky z Knižního světa mě nalákala svou anotací, jelikož mám ráda draky a fantasy. Navíc mi Eliška dala přečíst pár kapitol na ochutnávku a já byla věčně hladová po dalších.

Hlavní hrdinkou je Tenesie, na kterou v průběhu děje čeká spousta výzev. Válka, jiný svět, proroctví a pár nepříjemných setkání s nepřáteli. Je příkladem hrdinky, která nespolkla všechnu moudrost světa. Naopak je tak trochu moták. Občas se jí to vymkne z rukou a pak potřebuje zachraňovat. Udatným zachráncem je tu Ethan, který si vás získá hned od první stránky. Dokonce jsem si ho oblíbila více, než Tenesie. On je třešničkou na dortu celé knihy (ukažte mi prstem na někoho, kdo by ho neměl rád a  vyřídíme si to spolu :)).

Příběh má rychlý začátek a pořád se něco děje. Žádné zbytečné popisy a zdržování, záchrana světa spěchá. Dobře promyšlený je i fantasy svět, do kterého se jako čtenáři s Tenesie podíváte. V ději se najde pár míst, kde je cítit méně zkušeností autorky, ale protože to je její prvotina, počítá se s tím. Občas úplně nehrála psychologie postav. Tenesie se rychle oklepe a je celkem důvěřivá. Také je znát, že jde o první díl série, takový úvod pro čtenáře. To podstatné a zajímavější ještě přijde. O tom vás přesvědčí i nemilosrdný konec, který vás přinutí nedočkavě čekat na další díl. Kniha se velmi dobře čte a příjemně se u ní pobavíte, protože Ethan nešetří vtipnými hláškami.

Dračí princezna má tedy pár chybek, ale jde o velmi dobře zvládnutou prvotinu se sympatickými postavami, spoustou akce a spádem. Věřím, že další díly budou ještě větší lahůdkou pro čtenáře.

6 komentářů:

  1. Knihu mám doma, ale ještě jsem ji nečetla. Každopádně doufám, že se k ní brzy dostanu, i když jsem ji plánovala už na prázdniny, ale nějak na ni holt nedošlo :D
    A ty jo, proč jsem přesvědčená o tom, že recenzi na Dračí princeznu jsi sem už dávala před pár týdny? :D

    OdpovědětVymazat
  2. Eliška je hrozně šikovná! :) Doufám, že se k její knížce taky dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za bezva recenzi :) Neskutečně mě těší, že se ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Sama jsem na knihu velice zvědavá, takže se nechám překvapit :)

    OdpovědětVymazat
  5. O knižke som ešte nepočula, ale vyzerá veľmi zaujímavo. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělá recenze s kterou naprosto souhlasím! :)

    OdpovědětVymazat