čtvrtek 25. srpna 2016

Recenze: Smečka


Výsledek obrázku pro smečka andrea cremerAutor: Andrea Cremmer
Počet stran: 400
Vydání: Knižní klub, 2011
Anotace
Calla Torová není jen tak obyčejná středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno - včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat?

HODNOCENÍ: ★★★★★

Calla má už od dětství nalinkovanou budoucnost. Narodila se jako Ochránkyně a proto je schopná proměnit se ve vlka rychleji, než mrknete. Navíc je vůdkyní smečky Nightshadeů a brzy si má vzít Rena, přitažlivého vůdce smečky Baneů. Její život je plný pravidel, která jim nadiktovali jejich pánové, Strážci. Všichni ale mají společný cíl, ochránit tajemnou jeskyni Haldis a relikvii ukrytou v ní, a to pro vyšší dobro všech. Nebo snad ne?
Turisté občas lezou, kam by neměli. To zjistí Calla, když v horách potká Shaye, který se připlete do cesty medvědovi grizzly. Calla neváhá a zachrání ho. Myslí si, že tím jejich setkání končí, ale Shay se brzy objeví u nich ve škole. A Calla najednou začíná pochybovat o tom, jestli je její předurčená budoucnost správná. Zatouží po svobodě a po Shayovi...

Jestli mu ublížíší, zabiju tě. Polkla jsem, šokovaná vlastními myšlenkami. Byla jsem ráda, že nejsem ve vlčí podobě. Ren byl ten poslední, na koho bych měla útočit. Představuje budoucnost smečky. Mou budoucnost.

Výsledek obrázku pro white wolfSmečku jsem četla před čtyřmi lety, hned po jejím vydání. Byla to má první kniha o vlkodlacích. Od té doby jsem na žádnou lepší vlkodlačí knihu nenarazila. V tomhle si Smečka drží první místo žebříčku. Pak ale přišel další díl, který už byl slabší a vrcholem byl spoiler o ději dílu třetího, který mě tolik naštval, že jsem sérii nedočetla. Teď jsem v sobě našla odvahu a dala si re-reading. A jak si Smečka vedla podruhé?

Stále velmi dobře, ovšem během těch čtyř let se ze mě stal náročnější čtenář. Proto jsem teď viděla pár detailů, s kterými jsem si dříve nelámala hlavu. Na začátku knihy je čtenář vržený do kolotoče jmen a pojmů jako Strážci, Ochránci, Hledači. Stojí dost úsilí zmapovat kdo, je kdo.

Bellum contra omnes.
 Zavřela jsem oči, ale pořád jsem je viděla, jako kdyby mi je někdo vypálil na víčka. Zakázaná slova.
Válka všech proti všem.

Hlavní hrdinka Calla je sympatická, na plné čáře ji však zastíní Ren, který má zkrátka charakter. Je to alfa borec a proto nechápu Callu proč se vůbec zabývá Shayem. Upřímně, tenhle chlapík žádné charisma nemá a přijde mi jen jako vlezlý kluk, co se všude motá a trousí rozumy. Ale s romantickými trojúhelníky se v YA musí počítat a proto jsem ochotná to překousnout.

Líbí se mi zpracování příběhu a to, že je kniha vyloženě věnovaná vlkodlakům. Nějaké upírské nebo jiné potvůrky tu nenajdete. Vedlejší postavy jsou pestrá směska charakterů a nejsou v příběhu zbytečně. Kniha má jiskru a akci už od první kapitoly. Pořád se něco děje a postupně se odhalují další tajemství. Vše se s každou další stránkou zlepšuje a napínavý závěr nenechá čtenáře klidného. Už jen proto, že konec je otevřený. Je tu však spousta proč a je třeba zodpovědět spoustu otázek. Snad se jich dočkám v dalším díle.

14 komentářů:

  1. Vím, že se mi Smečka hodně líbila, když jsem ji četla poprvé, ale to už je opravdu hodně let, že už si až na pár záblesků ani moc nepamatuju, o čem to bylo. Přečetla jsem dva díly, pak jsem ze spoilerů zjistila, jak to dopadne, a vybodla se na to :D A jsem ráda. Re-reading si určitě dávat nebudu. Ale jsem ráda, že si tě kniha získala! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na tom právě byla úplně stejně :) Když jsem zjistila, jak kniha dopadne, čtení jsem vzdala. Teď jsem sebrala odvahu dočíst sérii až do konce :)

      Vymazat
  2. Taky jsem ji kdysi dávno četla. Nezdála se mi úplně špičková, ale špatná taky ne. Od té doby jsem se k ní ale nevrátila a ani asi vracet nebudu. Zase taková pecka to nebyla :) Podařená recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se k ní vrátila v rámci dočítání celé série :) Líbila se mi skoro stejně jako poprvé, ale mezitím zkrátka vyšla i spousta lepších knih :)

      Vymazat
  3. Taktiež to bola moja prvá vlkodlačia kniha. Ja som si ju užívala, len ten tretí diel ma zabil no :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas :) Třetí díl zabil snad každého čtenáře této série :)

      Vymazat
  4. Tak knížka vyloženě o vlkodlacích :O S ní jsem se ještě nesetkala. To ano, milostné trojúhelníky se s oblibou vyskytují v YA knížkách, ale pokud ten nový nemá šanci - přijde mi trojúhelník absurdní - i když zase se tímto způsobem může hlavní hrdinka "bouřit" proti nařízení, koho si má vzít. Mrknu se po ní, vypadá skutečně zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten nový, Shay zřejmě měl mít šanci, bohužel autorce se vůbec jeho charakter nepovedl. Je spíše otravný, než aby mu někdo fandil :)

      Vymazat
  5. Knížku neznám, ale včera jsem viděla nádherného vlkodlaka v zoo :)

    Monča / KOSMETIKA PŘÍRODNĚ /

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti také závidím :) Zvířátka a zoo já můžu :)

      Vymazat
  6. Mě Smečka dřív hrozně lákala, teď už ani ne, ale po tvojí recenzi si stejně říkám, že bych to mohla zkusit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak za přečtení stojí :) První díl určitě :) Pak už to jde bohužel trochu z kopce..:)

      Vymazat
  7. Tuhle sérii už asi znovu číst nebudu, vím ty spoilery, takže mě to nějak neláká... Ale super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  8. Smečku jsem kdysi četla a líbila se mi! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat