neděle 17. července 2016

Recenze: Láska a lítost


Autor: S.H. Colee
Počet stran: 350
Vydání: Baronet, 2016
Anotace:
Madison a Logan jsou kamarádi od vysoké školy. Vždycky k sobě měli blízko, a v jednu chvíli dokonce zvítězí nad jejich přátelstvím vzájemná fyzická přitažlivost. Nenaplněný romantický vztah však ukončí sebevražda Madisoniny důvěrné kamarádky, Loganovy přítelkyně.
Jejich životní osudy se rozejdou, ale po řadě let se znovu spojí. Obnovené přátelství přechází v milostný vztah, do něhož znovu zasáhnou stíny tragické minulosti. Madison a Logan nemohou být ani spolu, ale ani jeden bez druhého...

HODNOCENÍ: ★★

Madison a Logan jsou jako dva magnety, střídavě se přitahují a odpuzují. Bohužel pro čtenáře, tahle situace se neustále opakuje. 

Madison a Logan k sobě měli vždycky blízko a něco je k sobě táhlo. Jsou dobří přátelé, ale v pozadí je jejich tajná láska. Nebylo jim však přáno více, než jen pár úletů. Jejich románek utne smrt společné kamarádky a Loganovi přítelkyně. Madison je zdrcená a bere si vše za vinu. Logana už nechce nikdy vidět. Ten se ale nevzdává a po čase se objeví v jejím životě znovu. A tentokrát už ji opravdu chce pro sebe. Nemohou být bez sebe, ale zároveň ani spolu. A tak opět balancují na ostří nože a obnovené přátelství vede ke stejným chybám jako v minulosti...

 Uvědomila jsem si, že jsem Loganovi vyslala nejednoznačné signály. Umínila jsem si, že naše přátelství, pokud vytrvá, bude i nadále přísně platonické. Zároveň jsem byla srozuměná s tím, že mě silně přitahuje a že s ním chci trávit co nejvíc času, i když to pro mě bude utrpení.

Láska a Lítost opravdu dostála svému názvu. Kniha je plná lásky. A lítost jsem pociťovala také, nad tím, že jsem se rozhodla si tuto knihu přečíst. Možná se vám to zdá jako silná slova, ale už dlouho jsem nepsala negativní recenzi, takže si tuhle musím užít. A faktem je, že na této knize jsem toho příliš pozitivního nenašla.

Styl psaní je čtivý a hlavní hrdinka zpočátku sympatická. Pak ale přijde nekonečný kolotoč - mám tě ráda/nemám tě ráda, budeme spolu/nebudeme spolu. A s tím se dostaví i pocit, že hlavní hrdinové jsou neuvěřitelně tupí a plácají se pořád na jednom místě. Znáte to - nejdřív nechce ona, pak nechce on, pak přijdou stíny minulosti...

Jistě, tohle klišé se opakuje ve většině knih tohoto žánru, ale je lépe podané, takže kniha zaujme. V tomhle případě to nefunguje. Knížka není špatná, ale Madison a Logan, jejich nerozhodnost a nelogické myšlení, mi vážně lezlo na nervy. A když se toto řeší na více než 300 stranách, rychle vás to omrzí. Řešením by bylo pár scén proškrtat, protože takhle se děj nijak nevyvíjí. Oba hlavní hrdinové navíc dělají stejné chyby jako předtím. Opět přijde nevěra, podvádění a společné zálety. Nedokáží si přiznat, co k sobě cítí a to samozřejmě přijde až na posledních stránkách. Sledovat to jejich přešlapování na místě bylo téměř depresivní.  

Takže závěrem, kniha není vyloženě špatná. Může posloužit jako oddechovka, ale před čtením si obrňte nervy a připravte se na jedno velké střídavě oblačno - lásku a nenávist.

4 komentáře:

  1. Kniha mě nezaujala ani obálkou ani příběhem. Ten věčný kolotoč by mi lezl na nervy a asi bych skončila s podobným názorem jako ty. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ten věčný kolotoč mě vážně vytáčel :) Ještě že knižní hrdinové jsou jen papíroví, jinak bych si Madison a Logana našla a vyřídila jim, že jsou neskutečně hloupí :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :)
    Už z té anotace je malinko vidět, že to takový kolotoč bude :/

    OdpovědětVymazat
  3. Nad knihou jsem uvažovala, hned jak vyšla, ale postupem času a po přečtení recenzí, jsem od toho upustila. Hezká recenze!

    OdpovědětVymazat