středa 8. června 2016

Recenze: Kaleidoskop srdcí


Autor: Claire Contreras
Žánr: new adult, romance
Počet stran: 328
Vydání: Baronet, 2016
Anotace:
Estelle se zvolna vynořuje z kalných vod tragédie, kterou pro ni byla předčasná smrt snoubence. Vrací se k práci ve své umělecké galerii, prodává dům, kde jí Wyatta všechno připomíná, znovu navazuje společenské styky… a vtom se po letech setká s Oliverem, nejlepším přítelem svého bratra, jenž byl její první velkou láskou. Před časem jí zlomil srdce, když ji bez vysvětlení opustil; podlehne Estelle chemii, která mezi nimi zjevně stále funguje? A zklame ji Oliver podruhé?

HODNOCENÍ: ★★★★

 Jaro, teplo, sluníčko, to všechno přímo vybízí si přečíst nějakou romantickou knihu. A právě takovou romantiku vám nabídne Kaleidoskop srdcí.

Naučil mě chápat, že láska, ta opravdová, překotná, co vás poblázní, znamená, že když se vznášíte, ocitáte se tak vysoko, jak se vám o tom nikdy ani nesnilo. Ale když padáte, přistanete v té nejhlubší propasti a je jen na vás, aby jste se odtud vyhrabali ven.

Estelle byla zamilovaná do Olivera, nejlepšího kamaráda svého bratra, tak dlouho, jak jen si pamatuje. Oliver ji miloval stejně dlouho - ale jejich láska nikdy neměla čas rozkvést. Pokaždé, když  k sobě měli blízko, stála jim v cestě další překážka. Nakonec Oliver odešel a nechal Estelle, ať si poradí se svým zlomeným srdcem.

O několik let později se Estelle musí vypořádat s další ztrátou. Její snoubenec tragicky zemřel. Od té doby uplynul již rok a  ona se snaží dát si znovu svůj život do pořádku. Přestěhuje se, začne s prací v galerii, ale pak se jako duch z minulosti vrátí její první láska. Oliver Hart, na kterého chtěla navždy zapomenout. A teď je zpátky a prosí o další šanci. Ale Estelle se bojí, protože její křehké srdce už bylo mnohokrát rozbité na kousky. Nemůže popřít vzájemnou přitažlivost, ale vážně se mohl Oliver, který ji předtím opustil by slova rozloučení, změnit? 

"Taky tě ráda vidím." zašeptám. Ale vůbec ho nevidím ráda. V průběhu let jsem se o Oliverovi Hartovi dozvěděla mnohé, ale jediné, co stálo za zapamatování, je to, že neprospívá mému zdraví.

Kaleidoskop srdcí mě nalákal na krásnou obálku a anotaci. První dojem byl trochu rozpačitý. Chvíli mi trvalo, než jsem se začetla. Kniha je vyprávěná z pohledu Estelle, která je sympatická, ale má i své slabší stránky povahy. Například se mi nelíbilo, že svého zesnulého snoubence neustále kriticky porovnává s Oliverem.

Zatímco s Oliverem to je jako telenovela. Má mě rád? Nemá mě rád? Ti dva si k sobě pomalu hledají cestu. A tady jsme u vlastnosti, kterou jsem u Estelle nemohla vystát. Chápu její váhavost a obavy, že jí Oliver opustí. Ovšem předpokládat, že když si něco myslím, chlap to ví a udělá to, je hodně naivní. Od Olivera vyžaduje telepatii a protože ten ji vážně neovládá (nejsme přece v paranormal romanci), mají neshody kvůli maličkostem.

Když tohle překousnete, čeká vás milý a hřejivý zamilovaný příběh. Zkrátka pořádná slaďárna, jak se patří. Příběh je plný otřepaných klišé, ale čte se nesmírně dobře. Autorka píše čtivým stylem a navíc tu nechybí humor. Kniha obsahuje i pár erotických scén, u těch se však nebudete červenat. Naopak, budete se smát k zbláznění, zvláště až se dostanete k jedné hlášce, kterou překladatel nejspíš překládal o půlnoci nebo značně mimo. Přesto však mohu Kaleidoskop k přečtení doporučit. Je to ideální oddechovka u které můžete vypnout a jen si vychutnávat boj o lásku. Nečekejte však zázrak nebo hluboký emoční příběh.

8 komentářů:

  1. Ja si knihu hned zamilovala a tesim se na druhy dil :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. O knize už jsem slyšela dříve (nejspíš od tebe), ale abych řekla pravdu, tenhle žánr stejně jako příběh knihy mě moc nezaujal.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Nejprve mě zaujala obálka a docela jsem měla chuť, se do ní pustit, ale nikdo ji zase tak moc nevychválil. Myslím si, že až budu potřebovat vypnout a odreagovat se, bude to jasná volba. :-D Asi jako topím se v tobě a v sobě.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tomuto žánru se sice obvykle vyhýbám, ale zrovna tato kniha zní jako fajn oddechovka na léto :) Uvidím, jestli se k ní dostanu, každopádně mnohokrát díky za inspiraci.
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super recenze, ale do téhle knihy se asi pouštět nebudu.

    OdpovědětVymazat
  6. Z těch "erotických scén" jsem měla stejné dojmy jako ty. A když si na to vzpomenu ještě teď, musím se smát :D

    OdpovědětVymazat
  7. :) No možno raz sa k nej dostanem.
    inak pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  8. Jí si ji chtěla koupit, ted ji maj ve sleve jako eknihu, ale vadí mi, že je to první díl. A tvé hodnocení mě taky nepřesvědčilo, čekala jsem od příběhu něco lepšího:).

    OdpovědětVymazat