pondělí 6. června 2016

Měsíční shrnutí - duben, květen

Další měsíc je za námi a tak přišel čas na knižní shrnutí. Za uplynulé dva měsíce jsem přečetla 15 knih. Od začátku roku jsem dohromady přelouskala 34 knih a se svojí knižní výzvou jsem tak i v mírném předstihu. Měla jsem celkem štěstí na dobré knihy. Převážně jsem byla věrná žánru fantasy a YA.
počet přečtených knih: 15

Nejlepší kniha
Bouře mečů - George R. Martin
Přečetla jsem spoustu výborných knih, ke kterým se ještě ráda někdy vrátím. O třídu výše je ale Bouře mečů. Píseň ledu a ohně se krásně rozjíždí, začíná to být skutečně hodně zajímavé a já můžu George R. Martina jen pochválit za vynikající dílo. Jo, nejsem úplně spravedlivá, této sérii trochu nadržuji, ale je to prostě srdcovka :)

Série objevená v tomto měsíci
  Captivate - Vanessa Garden
Jedna anglická lahůdka :) Od knížky jsem nečekala mnoho. Na Goodreads nemá zrovna hvězdné hodnocení, ale moc mile mě překvapila. Jsem opravdu zvědavá na pokračování :)

Nejhorší kniha 
  Nahlížení - Dana Záhoříková
Tato kniha není vyloženě špatná. Je čtivá, ale je z ní cítit, že je cílená na mladší čtenáře. Je psaná odlehčeně, s humorem, který mi úplně nesedl. Moje čtenářská duše prostě touží po něčem malinko dospělejším.
Největší zklamání
  Zamilovaná hypnotizérka - Liane Moriarty
Na tuto autorku jsem slyšela všude jen samou chválu. Bylo na čase, abych si nějakou její knihu přečetla a zjistila, co je na tom pravdy. Zamilovaná hypnotizérka je dobrá, ale průměrná kniha. Rozhodně to není zázrak, jak se podle recenzí a pochval zdá.
Nejlepší obálka
  Let 305 - A.G. Riddle
Tohle bylo hodně těžké rozhodování :) Ale nakonec jsem vybrala obálku Letu 305, která ke knize přesně sedí. To zničené letadlo vypadá správně katastroficky a už podle obálky poznáte, že tohle bude pořádně napínavá kniha :) 
 
Nejhorší obálka
  Prach a stín - Lyndsay Faye
Obálka to není vyloženě ošklivá, ke knížce se hodí, ale v těžké konkurenci na mě zapůsobila nejméně. Nenechte se ale zmást, pod obálkou se skrývá opravdu dobrý příběh :)

Hrdina/ hrdinka měsíce
Sherlock Holmes - Prach a stín
Kdo by neznal Sherlocka Holmese. V této knížce je přesně tak geniální a podivínský, jak ho znáte :) Zkrátka charakter :)
Pár měsíce 
  Daemon a Katy (Obsidian)
Tohle je opravdu páreček k pohledání :) Jsou důkazem, že trocha pošťuchování k lásce patří. Daemon a jeho arogantní, vtipné poznámky přívádějí Katy k šílenství :D A já se jí nedivím :)

18 komentářů:

  1. Patnact je pekne cislo. To se ti povedlo. A taky mas moc pekny vyber knih. Prach a stin se mi moc libil. A pak nektere mam taky doma a cekaji na svoje precteni...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš na co těšit, většina knížek mě mile překvapila :)

      Vymazat
  2. Daemon a Katy jsou naprosto úžasní! Fakt se divím, že sérii ještě nikdo nepřeložil do češtiny :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nechápu, jak to že jsme se této skvělé série u nás ještě nedočkali :)

      Vymazat
  3. Krásná čtenářská bilance :) Chystám se na Izolovaného a časem asi i na Let 305, který jsem koupila mamce. Pustím se asi i do Zamilované hypnotizérky, byť to nejspíš není vrchol autorčiny tvorby. Přeji, ať je i červen úspěšný, a nejen čtenářsky :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zamilovaná hypnotizérka vrchol autorčiny tvorby vážně není, ale i tak se čte dobře :) Máš se na co těšit :) Tobě také krásný červen :)

      Vymazat
  4. 15ka je docela pořádné skóre! :) Z knížek, co tu máš, jsem četla jen Bouři mečů. Píseň ledu a ohně je fakt dokonalá série, akorát mě štvalo, že další díly mě bavily už míň a míň (i když jsou samozřejmě pořád skvělé).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bouře mečů je opravdu vynikající, našlose tam spousta scén u kterých jsem si říkala, Martine, co jsi to zase provedl? :) Vážně šokující :D Snad mě budou bavit i další díly :)

      Vymazat
  5. Četla jsem Smolnou sezónu a to je tak vše. Ale určitě se chystám na Let 305 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smolná sezóna byla zajímavá kniha :) A Let 305 je skvělý, přeji hezké čtení :)

      Vymazat
  6. Přečetla jsi toho hodně :) S nejhorší knihou a párem měsíce souhlasím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to za dva měsíce, průměrně to je každý měsíc 7 knih, takže to není až tak hodně :)

      Vymazat
  7. Teda! Těch knih jsi přečetla opravdu hodně. Z tvého výčtu jsem přečetla jen Kaleidoskop srdcí, a čekala jsem od něj víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Kaleidoskopu jsem také čekala trochu víc, ale byla to příjemná oddechovka :)

      Vymazat
  8. Krásná bilance, mám velkou radost, že si tě získala Píseň ledu a ohně, je to jedna z mých vůbec nejoblíbenějších sérií :) Chystám se i na některé další kousky, které uvádíš: Prach a stín, Let 305 či Bez šance.
    Ať se v následujícím období daří zrovna tak!
    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píseň ledu a ohně si mě rozhodně získala, jsem věrný fanoušek :D Chystáš se na samé dobré a zajímavé kousky, pěkné čtení a krásný červen :)

      Vymazat
  9. Samé zajímavé tituly. :) Já četla Let 305, Smolnou sezónu a Bez šance. ;-) Ze zbytku se chystám hlavně na Kázání ohně.

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné shrnutí! :)
    Radši se tu nebudu vypisovat co přesně mám na wishlistu a co ne mě čeká v knihovně. Každopádně 3/4 z těchto knih mají u mě nějaké zařazení :-D :)

    OdpovědětVymazat