úterý 3. května 2016

Recenze: Captivate


Autor: Vanessa Garden
Žánr: YA, paranormal, sci-fi
Série: Submerged Sun, 1.díl
Počet stran: 370
Vydání: Harlequin TEEN, 2014
Vydání u nás: nechystá se
HODNOCENÍ:  ★★★★★

Podmořský svět není tak prázdný, jak se zdá....

Na mořském dně, nežijí jen ryby, ale i další obyvatelé hlubin. V tajném podvodním městě, postaveném při přípravách na válku, dodnes žijí lidé. Desetiletí života pod vodou, bez slunečního světla a čerstvého vzduchu mají za následek, že podmořské město pomalu, ale jistě vymírá a potýká se s neplodností. Proto jejich král Marko, zatouží po ženě z povrchu. Potřebuje dědice, jinak přijde o korunu a tu získá jeho nebezpečný bratr Damir...

O tom, že večerní koupání při měsíčku se může pěkně zvrtnout, se přesvědčí sedmnáctiletá Miranda. Pod vodu ji stáhne záhadný cizinec. Po probuzení zjistí, že je držena v zajetí v zářivém podvodním městě, arogantním mladíkem jménem Marko, králem této civilizace. A ona mu má pomoci zachránit jeho lid. Marko možná má svůj šarm, ale Miranda touží po návratu domů. Navíc jí jsou v patách vrahové ve službách pomstychtivého Damira. Musí utéct, co nejdříve...


 Srdečně se zasmála mému dotazu, jako kdybych byla dítě s velkou představivostí a zkoušela jí tvrdit, že Zoubková víla a Santa Claus žiji společně v perníkové chaloupce.  
"Ne, drahá, nejsme v Austrálii ani v Německu." 
Zamračila a zavrtěla hlavou, oči jí přetékali lítostí, když se na mě podívala. "Měla bych ti to říct teď." 
"Říct mi, co?" 
"Jsme hluboko na dně moře."

Po knize jsem sáhla kvůli krásné modré obálce. Čekala jsem mořské panny, sirény nebo jiné mořské potvůrky. To, že na dně moře žijí lidé pro mě bylo překvapením, ale vůbec mi to nevadilo. Hlavní hrdinkou je Miranda, které se náhodou dostane té cti, stát se královnou podmořského města Marin. Jenže ona po ní vůbec netouží a snaží se co nejrychleji vrátit zpět domů. V tom jí pomáhá Robbie, jeden ze strážných. Máme tu klasický milostný trojúhelník. Třetím do party je Marko, který není špatný člověk. Po únosu sáhl jen ze zoufalství (i když si říkám, vážně nedokázal vymyslet lepší způsob?).



"Dobrou noc, Mirando," zamumlal, než za sebou zamkl dveře pokoje.
Dobrou noc? Skoro jsem se nahlas rozesmála. Ačkoliv město bylo krásné, nebylo nic dobrého na této noci, nic dobrého na tom být uvězněná pod tunami oceánu, nic dobrého na nutnosti vdát se za cizince, nic dobrého na tom, že jsem byla cílem jeho psychopatického bratra. Nebylo tu dobrého vůbec nic. 

Všichni hlavní hrdinové jsou sympatičtí. Miranda tím, že má pevnou vůli a nepodlehne snadno lákadlům podmořského města. Až do konce příběhu zůstane silná. Nejzajímavější postavou je však Marko, který to se svým povedeným bráškou nemá lehké.

Kniha má pár slabších míst, logických trhlinek. Uvítala bych vysvětlení, jak život v Marinu funguje, kde berou kyslík nebo jak se jim daří zůstat v utajení. Chybí tomu širší kontext a pár věcí nedává smysl. Tyhle díry se ale dají snadno přehlédnout, protože příběh je nesmírně čtivý. Jde o typickou YA, ale pořád se něco děje a kniha má určitou atmosféru, která vás vtáhne. V Marinu to jsou samé intriky a nevíte komu věřit. K tomu přidejte pořádné záporáky a arénu se žraloky. Výsledkem je velká dávka napětí, ohromující podvodní svět a opravdová chemie v romantické zápletce. A konec, ten nemá klasický cliffhanger, končí poměrně uzavřeně, ale tak jak by jste to nečekali. K dokonalosti jí něco chybí, ale za mě ano, tahle kniha mě bavila a ráda se do podmořského světa vrátím.

17 komentářů:

  1. Tybrďo, a zrovna tohle neplánujou vydat česky?? Vypadá to originálně a lákavě. Pfff..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neplánují :) Já na knížku taky narazila jen náhodou :)

      Vymazat
  2. Tak o tomhle kousku slyším prvně, ale podle toho, co o něm tvrdíš se mi ohromně zamlouvá. Ještě jsem nečetla žádnou knihu s podobnou tématikou, ale poslední dobou jsme si vcelku oblíbila YA a dobře zpracované milostné trojúhelníky, přičtu-li k tomu i fakt, že je knížka čtivá a napínavá, možná se po ní podívám i v angličtině. Koneckonců - arénu se žraloky prostě musím vidět!

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se porozhlédla a chtěla jsem se zeptat, kde jsi knihu četla - stáhla sis e-knihu nebo sis ji koupila? Popřípadě kde? Díky za odpověď :)

      Vymazat
    2. Četla jsem ji online :) Zkus Blacklib :)
      http://blacklib.com/book/396682

      Vymazat
  3. Skvělá recenze. :) Sice o knížce slyším prvně, ale navnadila jsi mě a už si ji ukládám do to-read listu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě navnadila :) Jestli se do ní pustíš, snad se ti taky zalíbí :)

      Vymazat
  4. Obálka je vážně nádherná a děj zní dost zajímavě, ale nevím, nevím, jestli se do knihy pustím :D Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :) Na svém wishlistu mám tolik knih, že se nejméně k polovině z nich nikdy nedostanu :D

      Vymazat
  5. Tak toto si musím prečítať :D Znie to sakra dobre a tá obálka je krásna :3

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna tuhle knihu bych si ráda přečetla, škoda, že se nechystá české vydání. :( Ale pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to méně známá knížky, ale zázraky se občas dějí, třeba se jí někdy dočkáme :)

      Vymazat
  7. Jo tak teď si mě pořádně nalákala! Myslím, že by opravdu stála za překlad! :)
    Beztak si ale přečtu originál! :D :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překlad by byl skvělý, ale myslím, že nezbývá nic jiného než se pustit do originálu :)

      Vymazat
  8. A zrovna tuhle nikdo nechce vydat? :-( Vypadá velice zajímavě.

    OdpovědětVymazat