středa 2. března 2016

Knižní shrnutí - leden, únor

Únor je za námi a tak přišel čas na první letošní knižní shrnutí. Za uplynulé dva měsíce jsem přečetla 13 knih a se svojí knižní výzvou jsem dokonce v mírném předstihu. Může za to zkouškové. Jako odpočinek od učení jsem si naordinovala více čtení a to je znát i na počtu knih, které jsem přečetla.

počet přečtených knih: 13
přečtených stránek: 4028

Dohnala jsem pár restů. Pustila jsem se do Selekce a nemůžu si ji vynachválit. Druhým velkým restem byla série Odkaz dračích jezdců. Eragon a Eldest mě upřímně nadchly. S Brisingrem už to bylo horší a knihu jsem dočetla především kvůli Safiře. Čtení posledního dílu jsem pořád odkládala, až jsem se do něj teď konečně pustila. A jsem z něj mírně v rozpacích. Něco vymyslel autor geniálně, konec jsem si však představovala jinak. Působí to na mě, jako kdyby autor sám nevěděl, jak příběh uzavřít. Ale i tak se v knize najdou výborné scény, je překvapivá a stojí za přečtení. Paolinimu bych však doporučila - ať si vezme příklad z George R. Martina. Ten knihu nepublikuje dříve, dokud si není jistý, že je napsaná na 110%. Sice jeden díl píše i pět let, ale poučení je - příběh se nedá uspěchat.

Nejlepší kniha
Selekce - Kiera Cass
K této sérii jsem se (již tradičně) dostala s velkým zpožděním. Po jejím dočtení mi však bylo jasné, že další díly určitě odkládat nebudu. Naopak, měla jsem strašný absťák a nejradši bych se do nich pustila hned. Výborná série, hned si mě získala.

Knižní série objevená v tomto měsíci
  Magisterium - Cassandra Clare, Holly Black
Dala jsem si re-reading Železné zkoušky a vzápětí se pustila do Měďěné rukavice. Ta mě přesvědčila, že tahle série je prostě skvělá. Vtipným a lehkým stylem psaním mi připomíná Percyho Jacksona a dějem Harryho Pottera. Výborný mix :)

Nejhorší kniha 
Útěk z teritoria smrti - Tom Isbell
I když kniha není úplně špatná, konkurence byla tvrdá a tak tento smutný titul získává Útěk z teritoria smrti. Byla tam spousta nelogičností a na konci jsem nevěděla, jestli si ze mě autor celou dobu dělal srandu nebo to myslel vážně.
Největší zklamání
  Serafína: Příběh draků - Rachel Hartman
Možná už víte, že mám ráda draky, proto mě tahle kniha zaujala. Čekala jsem od ní víc. Obálka a anotace vás láká se do ní ponořit, ale děj plyne pomalu asi jako stojatá voda v rybníku. Zbytečně protáhlé. Škoda.

Nejlepší obálka
  Alienated - Melissa Landers
Nejdřív jsem myslela, že nejhezčí obálku má Inheritance. Zelený drak na ní je opravdu nádherný. Ale knihu mám doma skoro tři roky, takže jsem se na ni už dosyta vykoukala. Na co se teď ale nemůžu vynadívat, je obálka Alienated. Je krásná a odpovídá ději.
 
Nejhorší obálka
  Nepoučitelná  - Leah Reader
Bylo to těžké. Sešly se mi tu samé knihy s krásnými obálkami, jedna hezčí, než druhá. I Nepoučitelná má pěknou obálku, ale s jinými knihami, jako je Selekce, Jackaby nebo Nocte, se nemůže měřit...


Hrdina/ hrdinka měsíce
  detektiv R.F Jackaby (Jackaby)
Detektiv Jackaby je prostě charakter. Excentrický podivín s čapkou z vlny sněžného muže, který tak nějak nerozumí světu kolem sebe. Nebo snad jen ostatní nerozumí jemu? :D

Pár měsíce 
America + Maxon ( Selekce)
Rozhodně nejlepší pár. America a Maxon se k sobě podle mě hodí a držím Maxonovi palce. A vzkaz pro Aspena - ztrať se, jen jim tam překážíš :)

29 komentářů:

  1. Z techto knih jsem cetla jen Lovce a nepoucitelnou a obe se mi libily.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) Lovec je skvělá knížka a Nepoučitelná taky :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To jen výjimečně :) Většinou jsem naopak se vším pozadu :D

      Vymazat
  3. Selekce je moje srdcovka :-) jsem moc ráda, že se ti taky líbila. V současné době čtu sérii harryho Pottera, takže mám dojem, že i Magisterium se mi bude líbit, ale k té se dostanu asi až časem. Pátou vlnu mám doma taky a těším se na ni. Nocte bych si taky přála a co se týče Serafiny, tu jsem taky chtěla, ale te´d docela váhám.. :D
    jinak kloubouk dolů za tolik přečtených knih :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že Selekce bude i moje srdcovka :) Tak snad se ti bude Magisterium také líbit a brzy se dostaneš k Páté vlně :) Ideálně dříve, než bude film :)

      Vymazat
  4. Páni 13 knih :) Selekci mám doma, ale přemýšlím, že počkám až si koupím všechny díly a pak se na celou sérii vrhnu. :)
    Blog:Reading With Lucy/Cooking With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela doporučuji si koupit více dílů najednou :) Věř mi, že po dočtení Selekce budeš ihned potřebovat další :) Je to návyková série :)

      Vymazat
  5. Selekci jsem také četla teprve nedávno a stejně jako tobě se mi moc líbila. Už mám za sebou druhý díl a v březnu plánuji číst i ten třetí :) Jsem zvědavá co na Americu a Maxona řekneš po přečtení dalšího dílu.
    Souhlasím s tebou, Jackaby je skvělý hrdina a už se nemůžu dočkat až u nás vyjde další díl! O Alienated slyším prvně, ale vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem moc zvědavá, jak se to s Americou a Maxonem bude vyvíjet :) O tom, kdy vyjde další díl Jackaby zatím nemám žádné info, ale už aby to bylo! :) Opravdu se na něj těším :)

      Vymazat
  6. Téda, slušný počet přečtených knih! To já jsem teprve na čísle 4 :D Ale tak doufám, že po státnicích opět naberu tempo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtyři knihy to je taky krásný počet :) A po státnicích se počet přečtených knih určitě bude rychle zvyšovat :) A jinak přeji hodně štěstí u státnic :)

      Vymazat
  7. Pre mňa bol Útek z teritória smrti trošku sklamaním. Myšlienka dobrá, ale to prevedenie nie. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím :) Nápad i děj byl dobrý, ale pár věcí tam opravdu nesedělo, byla tam spousta nelogických úletů..Určitě by to šlo napsat mnohem lépe :)

      Vymazat
  8. Sérii Selekce jsem zhltla jedním dechem a opravdu se těš na poslední díl První.Já jsem knihu četla poslední den v únoru a přečetla jsem ji za dvě hodiny?A to jsem člověk,který u čtení dlouho nevydrží (musí si dávat pauzy) a opravdu D.O.K.O.N.A.L.O.S.T :3
    Pátou vlnu,Jackabyho,Nocte a Železnou zkoušku si musím také pořídit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si myslím, že První doslova zhltnu :) Když mě nějaká kniha zaujme, jsem schopná ji přečíst bleskurychle za jeden den :D

      Vymazat
  9. Wáááu tolik knih!:O Se teď úplně stydím za můj počet přečtených knih:D Nocte si už musím taky pořídit:O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nocte si určitě přečti :) Mě kniha moc mile překvapila a byla výborná :) Doufám, že se brzy dočkáme i dalšího dílu :)

      Vymazat
  10. Páni, takových knih!
    Z těch, co jsi zmínila, se chystám na Jackabyho, Magisterium a chtěla jsem se porozhlédnout i po Páté vlně :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pátou vlnu určitě doporučuji :) Stojí za přečtení :) Snad se k ní brzy dostaneš :)

      Vymazat
  11. Třináct knih je krásná dvouměsíční statistika. Přeji, aby Ti čtení i v následujících měsících šlo pěkně od ruky a aby Ti přineslo spoustu pěkných okamžiků :)
    Hezký večer,
    K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za přání :) Čeká tu na mě spousta dobrých knížek, tak snad těch pěkných čtenářských zážitků bude hodně :) Hezké čtení i tobě! :)

      Vymazat
  12. Páni těch knih, úžasné.. :) Selekce je skvělá a další díly možná ještě lepší, určitě budeš spokojená, tedy až na toho Aspena, který se tam pořád motá.. :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho Aspena snad nějak překousnu :) Nutně potřebuji další díly :D

      Vymazat
  13. Přečetla jsi toho vážně dost, přeji stejné tempo i do dalších měsíců :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tobě taky přeji spoustu skvělých přečtených knih :)

      Vymazat
  14. Selekciu som čítala ešte po anglicky, ale som asi jedna z mála, čo tejto sérii vôbec neprišli na chuť. Teda niežeby autorka písala zle, ale ten príbeh mi prišiel... čo ja viem... nič moc a postavy mi dosť liezli na nervy. Najviac mi vadil asi ten milostný trojuholník.
    Z Magisteria som mala tiež trochu zmiešané dojmy, lebo mi to pripadalo, že sa autorky v mnohom inšpirovali HP a k ďalšiemu dielu som sa nedostala, takže ešte neviem posúdiť, čo sa to v mojich očiach vyvinie dobrým alebo zlým smerom. :D
    Na Serafinu som sa brutálne tešila, ale horko-ťažko som dala dve kapitoly. Vôbec ma to nebavilo, čo je fakt škoda. :(
    Alienated má fakt super obálku, ale aj tu som mala dosť problém s príbehom. Akosi sa neviem dokopať k pokračovaniu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda :) Selekce mě zatím baví, i když uvidím, jak se to bude vyvíjet :) Přehnané trojúhelníky mi pak taky lezou na nervy :) A Magisteriu dej ještě šanci, druhý díl je lepší a už tam není tolik cítit ta inspirace HP :) Serafína pro mě byla taky zklamáním, ale aspoň jsem ji dočetla až do konce :)

      Vymazat
  15. Krásný výběr. Všechny tyto knihy bych si taky ráda přečetla. ;-) Ale zatím nebyl čas. :D Ale Selekce už na mě čeká v knihovničce. :)

    OdpovědětVymazat