středa 20. ledna 2016

TOP 10 nejočekávanějších knih


Leden už je skoro za námi a knihkupectví zaplavila první vlna letošních novinek. A protože je jich hodně a jedna lepší, než druhá, prošla jsem svůj wishlist a sestavila seznam deseti knížek, na které se tento rok nejvíce těším. Vybrala jsem jen knihy, které vyjdou u nás, na ty v angličtině se podíváme až někdy příště.


1. Půlnoční koruna (Sarah J. Maas)
CooBoo
Prvním kouskem, po kterém moje duše knihomola nesmírně touží, je Půlnoční koruna. Naštěstí už nemusím čekat dlouho. Já vím, ještě nemám přečtený ani Skleněný trůn, ale přesto této sérii věřím a na Půlnoční korunu se těším.

2. Jiskra v popelu (Sabaa Tahir)
Host
Epická fantasy odehrávající se v brutálním světě podobném Římské říši? Ano, dejte to sem. Po této knize jsem připravená chňapnout, hned jak vyjde. Slibuji si toho od ní hodně, na Goodreads má výborné hodnocení. A ta obálka je zkrátka nádherná.

3. A Court of Thorns and Roses (Sarah J. Maas)
CooBoo
Kráska a zvíře v temném fantasy světě. Retellingy mám ráda a tenhle podle anotace vypadá náramně dobře. Myslím, že se máme na co těšit.

4. The Wrath and The Dawn (Renee Ahdieh)
CooBoo
Další retelling, tentokrát Tisíce a jedné noci. Nedávno jsem na tuhle knížku četla moc pěknou recenzi a ihned si ji přidala na svůj wishlist. Milé překvapení pro mě bylo, že se chystá i její české vydání. Příběh Shahrzad, která se musí vyprávěním příběhů udržet naživu až do svítání, bude rozhodně zajímavý. Jen datum vydání je zatím dost mlhavé, snad to bude opravdu ještě letos.

5. Trapped (Kevin Hearne)
vydání - Laser-books
Jak já se těším na další díl mého oblíbeného Železného druida. Atticus a jeho upovídaný vlkodav Oberon mi přirostli k srdci. Jestli tuhle povedenou dvojici ještě neznáte, rychle to napravte.

6. Walk on Earth a Stranger (Rae Carson)
CooBoo
Představte si, že by jste mohli cítit zlato kolem sebe. Zlaté žíly hluboko v zemi, zlatý prach v potoce. Lee to dokáže. A každý ji chce ovládat. Pro její schopnost by vraždili...Podle anotace to zní zatraceně dobře, jsem na knihu zvědavá. Doufám, že jí zůstane krásná původní obálka.

7. The Sword of Summer (Rick Riordan)
Fragment
Zaslechla jsem nějaké zvěsti, že se série Magnus Chase dočkáme i v češtině. Percy Jackson, jeho přátelé, polobohové a spousta podivných mýtických stvoření, to je moje. Knihy Ricka Riordana zkrátka nemají chybu. A severští bohové tu ještě nebyli, bude to příjemná změna.
 
8. The Heir (Kiera Cass)
CooBoo
Selekci jsem letos našla pod stromečkem a tak jsem se do ní konečně pustila. Mám sice asi dvouleté zpoždění od jejího vydání, ale nevadí. Alespoň si můžu vychutnat všechny díly rychle po sobě, bez čekání. Selekce mě zatím opravdu baví, proto mám zálusk i na The Heir.

9. Slepí ptáci - Ursula Poznanski
Knižní klub
Ze žánru fantasy, který zatím vedl, přeskočíme k thrillerům. Jestli budou Slepí ptáci stejně napínaví jako Pět, první kniha z této série, bude to parádní jízda.

10. Vichry zimy (George R. Martin)
???
Ano, mé velké přání je, aby George R. Martin šel trochu do sebe a dopsal Vichry zimy ještě během letošního roku. Znamená to, že jsem snílek, protože naděje, že se knihy dočkáme ještě letos aspoň v originále, je mizivá. Martin se asi vyžívá v tom, že nechává milióny fanoušků čekat na velkolepé finále své série. Ale naděje zůstává poslední, takže třeba někdy Vichry zimy opravdu vyjdou. A třeba ještě letos. Takže, pane Martine, prosím snažte se :)

A na jaké knihy se v letošním roce nejvíce těšíte vy? :)

24 komentářů:

  1. Super článek! :)
    The Heir je pro mě jistota :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na The Heir se taky těším :) Už jenom kvůli té krásné obálce :)

      Vymazat
  2. Po Pulnocni korune taky touzim, ale z jineho duvodu - doufam, ze dvojka bude mnohem lepsi a naplni me ocekavani, k nemuz u Skleneneho trunu jaksi nedoslo.
    Selekce je pro me spise prumerna serie, tak snad si cteni uzijes. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Skleněného trůnu mám taky velká očekávání, tak snad mě nezklame :)A stejně tak Selekce :)

      Vymazat
  3. Na Trapped sa tiež neskutočne teším, milujem tú sériu :3 Aj na Magnusa :3
    The Wrath and The Dawn a Walk on Earth a Stranger vyzerajú super.
    No a pri The Heir, ACOTAR a Crown of midnight sa máš na čo tešiť, sú super :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že všichni se tenhle rok máme na co těšit :)A to je jedině dobře, jen ať se knihovničky plní dobrými knížkami! :)

      Vymazat
  4. Panečku, tolik skvělých knih! :-). Nejvíce se těším na The Heir :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je toho hodně :) Peněženky se vyprázdní, ale aspoň se máme na co těšit :)

      Vymazat
  5. Pulnoční korun - u nás Koruna z temnoty je super kniha, páčila sa mi viac než jednotka, takže určite odporúčam :D A pokračovanie tejto série - trojka - je u mňa asi zatiaľ najočakávanejšou knihou tohto roku, mali by sme sa dočkať prekladu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělá zpráva :) Doufám, že se třetího dílu dočkáme brzy :)

      Vymazat
  6. Uplně nejvíc se tesim na poslední díl Roztomilé malé lhářky , a poté na novinku od Richelle :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neslyšno od Richelle vypadá taky slibně :) Ale ještě víc se těším na její novinku Glittering Court, anotace zní fantasticky :)

      Vymazat
  7. Já se těším na tvoji jedničku :-) Mimo to, hodně se třesu na pokračování Královny Tearlingu, na Pekelné stroje a tak dále...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Královnu Tearlingu a Pekelné stroje se taky těším :) Ale do top 10 se vejde jen 10 knih :D Kdybych měla vyjmenovat všechny, na které mám zálusk, možná by na to nestačily ani tři články :D

      Vymazat
  8. Já už víc jak měsíc netrpělivě čekám na Půlnoční korunu - jestli jsi Skleněný trůn nečetla, tak se máš vážně na co těšit, já se do téhle série zamilovala <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost a o to víc se na Skleněný trůn těším :)

      Vymazat
  9. Jak tak koukám, těšíme se na stejné knihy :D

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek! :) Na The Hair a Půlnoční korunu se moc těším :) Samozřejmě jsem si koupila Skleněný trůn, aniž bych si ověřila jestli nemá další díly... no to zase bude doba než budou všechny :) ale doufám, že to čekání bude stát za to. :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s nákupem taky nespěchala, nemám ráda čekání na další díly :) Tak teď se s radostí vrhnu na oba najednou :)

      Vymazat
  11. Já bych chtela Jiskru v popelu:) Pzlnocni korunu uz mam a tesim se na Dedicku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak bych ji chtěla :) Však už se za pár dní snad dočkáme :)

      Vymazat
  12. Jiskra vypadá skvěle, "pokračování" Selekce bych si chtěla přečíst v originále. Magnus Chase byl skvělý, rozhodně severská mytologie představuje příjemnou změnu, ale pokud čekáš něco nového, tak tě budu muset zklamat. Změní se opravdu jen ti bohové.

    OdpovědětVymazat
  13. Na Dědičku se těším. Už nějakou dobu mám v plánu se do ní pustit, tak uvidím, jestli si ji dám v angličtině nebo počkám na překlad. Možná zvolím přeci jen originál, abych neporušovala tradici. Selekci jsem taky četla původně anglicky. :) Na Slepé ptáky se těším. Ursulu Poznanski mám vážně ráda, její knihy se čtou naprosto úžasně, takže věřím, že i tahle detektivka bude stát za to. :)

    OdpovědětVymazat