neděle 22. listopadu 2015

Recenze: Ostrov lhářů


Autor : E. Lockhart
Počet stran: 264
Nakladatelství: Host, 2015
Anotace:
Přečtěte si to. A jestli se Vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE!
Báječná rodina Sinclairových. Soukromý ostrov.
Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku.
Skupina čtyř přátel - Lhářů-, jejichž přátelství začne být destruktivní.
Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži a další lži.
Pravá láska. Pravda.

HODNOCENÍ: ★★★★


Moře pochvalných recenzí, které ji vynáší do nebes. Goodreads kniha roku v kategorii young adult. Kniha ve které je tolik lží, že nevíte, kde je mezi nimi ukrytý střípek pravdy. Tohle všechno činí z Ostrova lhářů knihu, na kterou jsem byla nesmírně zvědavá. Takže, co je na Ostrově lhářů tak zvláštního? Všechno. A věřte, že tohle není lež.

Všichni lžou. Tohle úsloví platí v rodině Sinclairových více, než kdekoliv jinde. Své o tom ví Cadence, nejstarší z vnoučat rodiny Sinclairových. Cadence, Gat, Mirren a Johnny. Říkají si Lháři. Všichni jsou stejně staří. Každé léto jezdí na soukromý rodinný ostrov a užívají si prázdniny. A pak přijde léto, kdy je Lhářům patnáct let. Ten rok se zdá být všechno ještě lepší. Pro Cadence je to šťastné léto poznamenané první láskou. Až do nehody, při které si poraní hlavu. Nepamatuje si, co se stalo. O dva roky později se Cadence vrací na ostrov, aby si užila další léto se svými Lháři. Doufá, že známé místo ji pomůže vyvolat vzpomínky...

Neměla bych vám prozrazovat už ani o kousek víc, jinak vám uteče zásadní pointa knihy - moment překvapení. Postupné odhalování pravdy a překvapení je to, na čem tato kniha staví a co z ní dělá originální počin.

Začátek se trochu vleče a je matoucí. Je tu spousta jmen a skákání z minulosti do přítomnosti. Musíte si zvyknout na neobyčejný styl psaní, který je dalším důvodem, proč na tuto knihu nezapomenete. Kapitoly a věty jsou krátké, výstižné a jednoduché. Možná až příliš jednoduché. V knize mi chybělo více popisů, abych si dovedla hlavní hrdinku lépe představit. Cadence a ostatní Lháři mi tak přišli stejně vzdálení, jako kdyby oni byli na svém ostrově a já na ně jen mávala ze břehu. O jejich povaze je jasné jen to, že všichni jsou veselí a bezstarostní.

Všichni Lháři mají důležitou roli, ale hlavní postavou je právě Cadence. Z jejího vyprávění je cítit, že nad ostrovem za závojem lží leží nějaký temný stín. Ono tajemství se dozvíte na konci. Závěr je překvapivý a silný. Kvůli němu je při čtení Ostrova lhářů doporučenou výbavou kapesník. Musím ocenit autorčin nápad a propracovanost knihy. Povedlo se jí vytvořit něco jedinečného. Věřte, že takovou knihu jste ještě nečetli. Chápu, proč Ostrov lhářů oslovil tolik čtenářů. Zaujal i mě, ale na jeho konci jsem nebrečela jako želva, protože jsem s hlavními hrdiny necítila dost velké propojení.

Tohle malé minus si u mě kniha vyžehlila díky tomu, že v ní najdete i několik krásných myšlenek, které ji dodávají hloubku. Ostrov lhářů má zvláštní atmosféru. Tahle kniha je v mnohém jiná. Jestli máte chuť pustit se do čtení něčeho neobvyklého a užít si trochu překvapení a dojetí, Ostrov lhářů je správná volba. A rada na závěr - neočekávejte zázraky. Očekávejte neočekávatelné.

Za recenzní e-knihu děkuji nakladatelství Host.

6 komentářů:

  1. Super recenze :) A naprosto s ní souhlasím. Ostrov Lhářů byl dobrý, ale znám i lepší knihy.

    OdpovědětVymazat
  2. je nádherná všem doporučuji na dané téma úžasně napsaná

    OdpovědětVymazat
  3. s knižním světem nesouhlasím i já mám oblíbenější knihy - např. Stephen King Temná věž atd. , ale jinak platí můj předešlý komentář

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vypadá zajímavě,určitě si ji chci do budoucna přečíst. :)

    Můj blog - V žádném případě

    OdpovědětVymazat
  5. Tuto knihu jsem si ihned zamilovala. I když si pamatuji, že ze začátku jsem příběh trochu nemohla pochopit a kniha se mi rovněž na začátku nezdála nijak zajímavá. Však děj se postupně rozvíjel a ta kniha byla opravdu kouzelná. Už vím, že se do ní musím znovu vrhnout :)

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Na mňa kniha nezapôsobila ako na väčšinu ľudí. Čítala som ju ešte po anglicky a práveže sa mi vôbec nepáčila. Záver som uhádla už v polovici a všetko mi to prišlo také povedomé, ako keby som už podobný príbeh videla alebo čítala. Čo ja viem.
    A Ani štýl mi nesadol.
    Ale recenzia je super. :)

    OdpovědětVymazat