úterý 20. října 2015

Podzim je čas na..

Poslední tři dny u nás v kuse propršeli a dříve se stmívá. Ať chceme nebo ne, přišel podzim a s ním dlouhé večery. Teď jsem vážně vděčná, že pro takovéhle chvilky mám připravenou zásobičku čtení. (vážně si občas připadám jako veverka, která si dělá zásobu na zimu..jen já nesbírám ořechy, ale knihy:)) Sychravé večery, kdy počasí nestojí za nic, nejraději trávím s dekou, knížkou a se šálkem něčeho horkého. A nesmí chybět i něco dobrého na zub. Podzim je zkrátka skvělý čas na čtení a na:

Happyendy
Podzim je takové chladné období a podle mě je to ten pravý čas na happyendy nebo na návrat k oblíbeným knihám. Vaše oblíbená knížka, vtipná kniha nebo kniha s klasickým šťastným koncem - žili šťastně až do smrti, vám zvedne náladu. A nemusíte hned začít číst pohádky, i když ani ty nejsou k zahození. Stačí sáhnout po nějaké milé oddechovce. Může to být romanťárna, která vás zahřeje u srdíčka  nebo jen kniha u které se pořádně zasmějete. 

Oblíbené knížky
Na podzim mám sklon se vracet ke svým oblíbeným knihám. Skoro pokaždé znovu čtu Hobita, Pána Prstenů, Harryho Pottera nebo Eragona. Nikdy není škoda času číst ty pravé knihy několikrát a tyhle v mém srdci mají speciální místečko, protože mě přivedly ke čtení.

Poklizení knihovničky
Tohle je zážitek, který obvykle potěší každého knihomola. A o zimních večerech je na něj času více, než dost. Pokud jste aktivnější, můžete se rovnou pustit do přerovnání knihovničky, anebo se prostě jenom pokochat pohledem na knihy, které jste za ten rok nasbírali. Vždycky mě potěší, když se na tu svoji kupičku podívám.:) Do přerovnávání se ovšem raději nepouštím, protože moje knihovna není nafukovací, je pořád stejně velká, ale knížek přibývá... Není úplně jednoduché vymyslet nové uspořádání tak, aby se tam všechny nové knihy vešly. Máte stejný problém? :)

Wishlist
Taky vám přijde, že na podzim vychází mraky knížek a jedna lepší, než druhá? Je to úplné knihobraní. A tak se hodí sestavit si wishlist. Ten můj je téměř nekonečný a obávám se, že abych všechny knihy na něm stihla přečíst, potřebovala bych na rok zastavit čas. Každopádně většinou si na podzim trochu upravím wishlist, protože se blíží Vánoce a Ježíšek potřebuje vědět po jakých knihách nejvíce toužím.

Seriály
V tomhle roční období taky obvykle doháním svůj skluz v seriálech. Většinou jsem se sledováním sérií o dost pozadu a i když si říkám, že všechny epizody dokoukám o prázdninách, nikdy to nestihnu. Třeba letos jsem doháněla Hru o trůny a můžu hrdě prohlásit, že jsem konečně viděla celou druhou řadu.
(prosím, žádné spoilery :)).

Máte nějakou oblíbenou knihu ke které se rádi vracíte? :)A je váš wishlist taky tak  dlouhý, že na přečtení všech knih, by vám nestačilo ani sedm životů?

11 komentářů:

  1. Se vším naprosto souhlasím, krásně řečeno :) Taky miluji podzim, když můžu vlézt pod deku s dobrou knížkou a horkým čajem nebo kávou :) Stejně jako ty se vracím k oblíbeným knížkám, nejčastěji k Harrymu, ale tak si říkám, že bych se klidně mohla letos pustit i do Eragona. A na přerovnání knihovničky se taky chystám, už to mám takové neuspořádané a nepěkné na pohled. A seriály - to je další vášeň kromě knížek <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti držím palce, ať se ti podaří přerovnat knihovničku k světu a zároveň v ní udělat místo i na nové knihy :) Pro mě je tento úkol občas dost těžko splnitelný :D Harryho jsem četla letos v létě, bylo příjemné si s ním zopakovat všech sedm let v Bradavicích :) A Eragona určitě zkus, taky stojí za to :)

      Vymazat
  2. Super si to zhrnula, veru, len ešte keby som si na toto všetko aj našla čas :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona se určitě nějaká pohodová chvilka na knížky najde :) Jinak s nedostatkem času zápasím i já :)

      Vymazat
    2. To áno, na knihu je vždy čas :D Keď už nič iného - minimálne v škole cez prestávky a cestou v autobuse :D

      Vymazat
  3. Obavam se, ze ve svem wish listu bych si mela zacit delat poradek, protoze Vanoce se blizi a mas uplnou pravdu v tom, ze Jezisek potrebuje vedet, jake knihy si preju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nejvyšší čas udělat Ježíškovi pořádný vánoční seznam knižních přání :) Taky se na to chystám :)

      Vymazat
  4. To já se k oblíbeným knihám většinou vracím po hodně dlouhé době, nějak mi nepřijde správné číst už přečtené knihy, když jich je ve světě tolik, které jsem ještě nečetla. Jinak super článek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že nestíhám číst všechny novinky, na které mám zálusk, a tím pádem můj wishlist nabývá nekonečných rozměrů :) Ale když si potřebuji po experimentování trochu spravit chuť ráda se pustím do svých oblíbených knížek. :) Většinou je čtu taky po delší době, ale mám asi 5-10 knih, které mohu klidně číst každý rok a nepřestanou mě bavit :)

      Vymazat
  5. Ja sa skôr rada vraciam k nostalgickým srdcovkám (Fablehaven, Harry Potter) cez zimné prázdniny, vtedy je aspoň reálna šanca že to stihnem celé prečítať. Môj wishlist je, tak ako tvoj, takmer nekonečný a stále sa rozširuje. Ale doháňanie seriálov je dobrý nápad, aj ja by som mala.

    OdpovědětVymazat
  6. Já zbožňuji barevné listí, déšť, zapalování svíček,... prostě podzim je naprosto úžasné roční období!
    Bohužel jakmile po mě někdo na podzim něco chce, tak má smůlu... z postele plné jídla, čaje a knížek mě prostě nikdo nedostane!

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat