sobota 19. září 2015

Recenze: Girl Online


Autor : Zoe Sugg
Série: Girl Online #1
Žánr: YA, romance
Počet stran: 352
Nakladatelství: Jota, 2015
Anotace:
Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.

Když ji na školním představení potká ten ,,největší trapas", který díky internetu uvidí ,,celý svět", a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak, se o své pocity upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

HODNOCENÍ: ★★★

Když otevřete Girl Online, čeká vás šťastná pohádka se sladkou příchutí žužu. Nebo možná s příchutí cukrové vaty. Anebo možná rovnou s obojím.

Hlavní hrdinkou knihy je Penny, která se na internetu skrývá pod přezdívkou Girl online. Její blog je jediné místo, kde je opravdu sama sebou. Na blogu je Penny 100% upřímná a nemusí nic skrývat. Na rozdíl od skutečného světa.. V tom už se jí tolik nedaří. Protože co by si její kamarádi pomysleli, kdyby zjistili, že trpí návaly strachu a že je doslova chodící katastrofa? Trapasy se na ni lepí jako vosy na med a svou nešikovností předčí i Bellu ze Stmívání (ano, vážně je to možné). A po jednom opravdu velkém trapasu, ve kterém jde o kalhotky s jednorožci, ji její rodiče vezmou sebou na služební cestu do New Yorku.

Co když nepřijde? Co když si ze mě jenom dělal srandu? Co když zakopnu zrovna ve chvíli, kdy mi bude chtít dát pusu? Ach bože, co když mě fakt začne líbat? On tě přece nezačne líbat, ty trubko...Jedna otázka za druhou mi létají hlavou a můj vnitřní hlas už opravdu zní skoro hystericky.

A tak se celá rodinka vydává za oceán. Penny doufá, že tu zapomene na svůj trapas, ale čeká jí více, než jen fajn prázdniny. Potká tu rozkošného kluka, šíleně se zamiluje a o Noahovi, o svém Klukovi z Brooklynu, se zmíní i na blogu. Jenže co se stane, až její tajemství a anonymita praskne?

Girl Online je opravdu pohodové a sluníčkové čtení. Zoe Sugg, známá youtuberka, nám naservírovala příběh plný klišé o teenagerovských problémech. Hrdinové knížky řeší dilemata jako - jak se obléknout na rande, jaké postnout selfíčko a jak být cool za všech okolností. Penny podle mě trpí nějakou nešťastnou chorobou, protože má naprosto  neuvěřitelný talent zesměšnit se za všech okolností. Padání a blábolení ještě šlo, ale když přišly na řadu blechy a kalhotky s jednorožci...To už na mě bylo trochu moc.

Bude to v pohodě, ujišťuji se v duchu. Nemám za úkol nic jiného, než vyjít na jeviště, udělat pár fotek a zase sejít dolů. Co by se asi tak mohlo stát hrozného..?

Zoe do příběhu přidala i vrchovatou lžičku klišé. Máme tu slavnou blogerku, dokonalého kluka a spoustu dalších...Vlastně celá tahle kniha je jedno velké klišé. Přijde mi, že autorka se nikde nedržela zkrátka a trošku jí ujela ruka..Knížka je tak přeslazená a nereálná, ale rozhodně to je milý příběh. Je jednoduše napsaná, čte se rychle a je vtipná. Když se nebudete moc divit nad tím, jak je všechno pohádkově dokonalé, užijete si pohodové čtení.

Nemůžete si stěžovat ani na nedostatek romantiky. V knize je jí tolik, až sama žasnu, jak je možné, že na obálce není obrovské růžové srdíčko. Dobře, přeháním, ale opravdu to je sladká romanťárna pro náctileté. Od Girl Online nečekejte mnoho, ale jestli se do ní pustíte, určitě si u ní krásně odpočinete.

21 komentářů:

  1. Skvělá recenze!:) Kniha byla fajn, ale pokračování číst nejspíš nebudu:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :) Souhlasím, asi by se mi více líbilo, kdyby Girl Online zůstala jako samostatná kniha. Podle mě to byl ukázkově šťastný konec a je zbytečné dopisovat další knihu :)

      Vymazat
  2. Pekná recenzia :)
    Romantika...radšej nič pre mňa ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to pozor, tady je porce romantiky vrchovatá :)

      Vymazat
  3. To nevyzerá byť pre mňa. Klišé postavy, sladká romantika, trapasy, školský život... to znie ako definícia mojej najhoršej knižnej nočnej mory :D
    Ale recenzia pekne napísaná ako vždy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zní to jako noční můra, ale tak úplně jí není :) Je to příjemná oddechovka, kterou je nejlepší brát s humorem a s nadhledem :)

      Vymazat
  4. Výborná recenze! :) Girl online mě velice láká a tak jsem zvědavá jak se bude kniha líbit mě. Mám ráda sladké romantiky a tak doufám, že mě nezklame. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak to je velká šance, že se ti Girl Online zalíbí :) Jestli se do ní pustíš, jsem zvědavá na tvůj názor :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze, souhlasím s tvým názorem. :D Jestli u nás vyjde pokračování, tak ho ale nejspíš číst nebudu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na pokračování se taky nechystám :) První díl má podle mě krásný konec a nevidím důvod, proč psát pokračování a Penny a Noahovi pokazit ten jejich šťastný happyend :)

      Vymazat
  6. Ta anotace mi v některých částí připomíná mě - především první odstavec. Čtení to nejspíš bude pěkné, ale pokud se jedná o tento typ knih, radši čtu něco víc reálné a když čtu nereálné knihy, chci to zase se vším všudy a v jiném prostředí. Na slaďáky taky moc nejsem, takže knížku nejspíš číst nebudu, ale vím, že jí četla taky kamarádka a pochvalovala si jí, takže podle všeho asi nebude špatná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špatná knížka to určitě není, ale zase to není kniha pro každého :) Je to slaďák se vším všudy :)

      Vymazat
  7. Moc pěkná recenze. :) Na Girl Online se chystám už pěkně dlouho a okonečně to vypadá, že bych se k jejímu přečtení snad mohla dostat. :D Po tvé recenzi se těším ještě víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak snad tě knížka nezklame a bude se ti líbit :)

      Vymazat
  8. Super recenze :)
    Do knihy jsem se chtěla pustit už dříve,ale kvůli ne zrovna kladným recenzím jsem knihu nakonec nekoupila :(
    Ale tvá recenze mě docela pokouší :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ell: Moc se mi líbí tvoje recenze :) Girl Online mĕ láká, protože Zoellu mám docela ráda a kniha vypadá zajímavĕ. Doufám, že to na mĕ nebude moc přeslazený...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :) Já se přiznám, že Zoellu jsem až do teď vůbec neznala, ale byla jsem zvědavá a mrkla jsem na ni na Youtube :) Knížka sladká je, s tím počítej, záleží na tom, co je pro tebe už moc přeslazené :)

      Vymazat
  10. Knižka tak na jedno maximálně dvě odpoledne, celkem i předvídatelná, ale stejně ta atmosféra vánočního New Yourku je tam krásně vykreslená.. :)) To je tak jediné, co mě potěšilo, jinak je kniha spíše tuctová klasika.. Jinak krásná recenze! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se vším souhlasím :) Knížka je milá oddechovka, takový sladký zákusek na jedno odpoledne :)

      Vymazat
  11. Super recenze :-) Knihu mám doma ale ještě jsem se k ní nedostala :-/

    OdpovědětVymazat
  12. Keď kniha Girl Online vyšla, veľmi som si ju chcela prečítať. Ale teraz si tým nie som úplne istá. Myslím si, že by mi to celé klišé a všetko moc perfektné prekážalo. Mám radšej reálnejšie knihy. Ale skvelá recenzia.

    OdpovědětVymazat