čtvrtek 10. září 2015

Měsíční hitparáda- červenec, srpen

Dva měsíce prázdnin utekli jako voda. Léto je za námi a já doufám, že jste si je všichni báječně užili. Přišel čas vrátit se do školních lavic a taky je čas na dvouměsíční shrnutí.

 Během léta jsem toho chtěla stihnout co nejvíce, ale nakonec jsem přečetla pouhých sedm knih. Realita je oproti mým čtecím plánům, které byli velkolepé, poněkud jiná. Dvě knihy jsem přečetla v angličtině, zbytek v češtině. I když jsem zrovna nepřečetla kvanta knih, i tak jsem mezi nimi našla opravdu dobré knížky, které stojí  za pozornost.

Přečteno:

  Witch Finder - Ruth Warburton
  Běsni a zuř  - Becky Masterman
  Syn Londýna (Mrakodrapový trůn #1) - Tom Pollock
  Eden  (Eden #1) - Helen Douglas
  Eleanor a Park - Rainbow Rowell 
  Independent Study (The Testing #2) - Joelle Charbonneau
  Pět - Ursula Poznanski


Nejlepší kniha a největší překvapení
Běsni a zuř - Becky Masterman
 Určit, která kniha byla nejlepší, bylo nesmírně těžké, protože všechny se mi svým způsobem líbily. Nejvíce mě ale překvapila a potěšila Běsni a zuř. Vůbec jsem nevěděla, co od této knížky očekávat. Do jejího čtení jsem se vrhla po hlavě a agentka Brigid mě dostala svou energií a hláškami. Znovu se mi potvrdilo, že není dobré koukat jen na anotaci a dělat předčasné závěry. 

Nejhorší kniha a největší zklamání
Independent Study - Joelle Charbonneau
Jak už jsem psala, zvolit, která kniha byla nejlepší a nejhorší, bylo opravdu těžké. Ani jedna z knížek podle mě nebyla špatná, všechny se mi líbily. Žádná z nich nebyla úplné zklamání nebo propadák. Ale trochu mě zklamala Independent Study. I když je to dobrá kniha, čekala jsem trochu víc. První díl série byl opravdu vynikající a tak jsem doufala, že úroveň dvojky bude stejná.

Nejlepší obálka
Witch Finder - Ruth Warburton
Nejvíce mě svou obálkou dostal Witch Finder. Moc se mi líbí modré pozadí a vzhledem mi obálka trochu připomíná obálky trilogie Drahokamy.

Nejhorší obálka
Independent Study - Joelle Charbonneau
Rozhodnout, která knížka má nejhorší obálku, bylo těžké, protože tentokrát mezi nimi nebyla žádná, která by byla vyloženě ošklivá. Nejméně mi padla do oka obálka Independent Study. Něco mi na ní nesedí...Nevím, možná je tam těch symbolů až moc.

Nejnapínavější kniha 
Pět - Ursula Poznanski
V létě jsem udělala výjimku a přečetla si i pár thrillerů. I když je obvykle moc nečtu, přesvědčila jsem se, že i tenhle žánr mi má co nabídnout. Pět je toho důkazem. Byla napínavá od začátku až do konce. 

Hrdina/ hrdinka měsíce
 Brigid Quinn (Běsni a zuř -  Becky Masterman)
Brigid je dáma v letech, ale rychle mě přesvědčila, že i v důchodu umí zločincům nakopat zadek a to ještě se svěžím humorem. Za to má tahle agentka můj obdiv a je hrdinkou měsíce. 

Pár měsíce
  Eleanor+ Park (Eleanor a Park - Rainbow Rowell)
Párem měsíce samozřejmě nemůže být nikdo jiný, než Eleanor a Park. Ti dva jsou prostě úžasná dvojka a opravdu se k sobě hodí.

12 komentářů:

  1. Tieto mesačné, či dvojmesačné zhrnutia bloggeri píšu často, len ja som nedala ešte žiadne :D
    Čo sa týka toho tvojho...sedem kníh nie je až tak zlý počet, ja som dala iba 5, jednoducho sa mi nechcelo. Tiež som plánovala ale nevyšlo to.
    Pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom podobně :) Chtěla jsem toho přečíst mnohem více, ale buď nebyl čas anebo zrovna nebyla ta správná nálada. Snad to o dlouhých podzimních večerech napravíme :)

      Vymazat
  2. Super článek ! :)
    Eleanor a Park...to je moje srdcovka.Nedávno jsem přečetla i Fangirl,tak jestli chceš můžeš se mrknout ke mě na recenzi :)
    Pět bych si chtěla také přečíst,ale nejprve si musím přečíst Saeculum co už mám dlouho doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na recenzi už jsem mrkla a teď mám chuť se na Fangirl rychle vrhnout :) Na Saeculum se taky chystám, tak se nechám překvapit, jak se ti bude líbit :)

      Vymazat
  3. Ahojky, nominovala jsem tě do Mišmaš TAGu na svém neknižním blogu (http://mylifeinchocolateland.blogspot.be/2015/09/the-mishmash-tag.html) do vyplňování tě nenutím, ale pokud se ti bude chtít článek napsat, budu moc ráda :)
    Promiň za zkopírovaný komentář...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za nominaci :) Tagy mě baví, takže si ho ráda vyplním :)

      Vymazat
  4. Páni, přečetla jsi toho vážně dost, mě nejvíce láká asi Eden.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eden je dobrá knížka :) Jestli tě láká, určitě ho zkus :)

      Vymazat
  5. Moc pěkný článek, přečetla jsi toho hodně. Z tvého výběru jsem četla pouze Pět, ale ráda bych se pustila i do Eleanor a Park :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti přeju, aby jsi se k Eleanor a Parkovi brzy dostala :) Tahle knížka za to stojí :) Má takovou jedinečnou atmosféru :)

      Vymazat
  6. Super článek! :) Já jsem za prázdniny moc knih nepřečetla... jak tak počítám mohlo to být jenom 5 možná, že i těch 7 jsem jich přečetla, ale vůbec s tím nejsem spokojená :D To je prostě malé číslo :D
    Eleanor a Park bych si také chtělapřečíst, tak doufám, že je dostanu k narozeninám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pět knih je hezké číslo, ale mohlo by být vyšší :) Já jsem na tom stejně :) Vůbec jsem nestihla dohnat resty a přečíst vše, co jsem chtěla :) A Eleanor a Parka můžu jen doporučit :)

      Vymazat