pátek 3. července 2015

Měsíční hitparáda - květen, červen


Další dva měsíce jsou za námi a tak je čas na pravidelné dvouměsíční shrnutí. Během uplynulých dvou měsíců jsem přečetla a zrecenzovala celkem 7 knih. Z toho dvě knihy jsem přečetla v angličtině, zbytek v češtině. Z knih se tu sešla tvrdá konkurence, protože hned tři ode mě dostaly všech pět hvězdiček a to - Zmizelá, Inkarceron a Cesta sněžných ptáků.

Přečteno:

Zmizelá - Gillian Flynn
Defy (Defy #1) - Sarah B. Larson
Inkarceron (Inkarceron#1) - Catherine Fisher
Cesta sněžných ptáků - Robert Lyndon
Miniaturista - Jessie Burton
Borec - Julie Garwood
Sever (Zahrada nesmrtelnosti #3) - Lauren de Stefano



Nejlepší kniha a zároveň kniha s nejlepší obálkou
Inkarceron - Catherine Fisher
Ze všech knížek, které jsem za uplynulé dva měsíce přečetla, se mi nejvíce líbil Inkarceron. Autorka má opravdu velkou fantazii a zajímavých nápadů je v knížce nepočítaně. A konec byl opravdu překvapivý. Už se nemůžu dočkat až se pustím do pokračování s názvem Sapphique.

Nejhorší kniha a největší zklamání
Miniaturista - Jessie Burton
Tahle knížka pro mě byla velkým zklamáním a taky si ode mě nevysloužila moc pěkné hodnocení. Čekala jsem příběh o tajemném miniaturistovi a dostala jsem únavnou knihu o problémech jedné amsterdamské rodiny..Takže jestli se chcete pustit do Miniaturisty, zapomeňte na původní anotaci a raději si ověřte, do čeho se pouštíte.

Kniha s nejhorší obálkou
Borec- Julie Garwood 
Borec se rozhodně nemůže pyšnit krásnou obálkou. Ta mi vzhledem připomíná knížky, které vyšly tak před deseti lety..A ani ten chlap, který je na obálce, zrovna nevypadá jako krasavec a dobyvatel dívčích srdcí..

Největší překvapení
Zmizelá - Gillian Flynn
Přestože o téhle knížce slyšel už snad každý, mě moc nelákala a říkala jsem si, co na tom asi tak všichni vidí..Ale znovu se mi potvrdilo, že je chyba knížku předem odsoudit, protože Zmizelá mě moc příjemně překvapila. Škoda, že tu není kategorie kniha s nejpodivnějším koncem, protože tam by Zmizelá rozhodně patřila.:)

Nejnapínavější kniha 
Cesta sněžných ptáků - Robert Lyndon
Cesta sněžných ptáků je rozhodně nejnapínavější nebo možná spíše nejdobrodružnější. Čtyřčlennou partičku v čele s Frankem Vallonem, která se vydává přes půl světa, aby odchytili vzácné bílé sokoli, po cestě potká opravdu hodně potíží a různých příhod. Od krvelačné pomsty, Vikingů až po nástrahy přírody.

Hrdina/ hrdinka měsíce
Alexa (Defy -  Sara B. Larson)
I když Alexa občas zbytečně moc řeší svoje city, v podstatě to je sympaťačka a padla mi do oka. Možná i proto, že s mečem to umí a nebojí se všem nakopat zadky.

Pár měsíce
Alexa + Damian (Defy - Sara B. Larson)
Už dlouho jsem měla chuť si přečíst nějakou pořádnou YA fantasy a Defy byla skvělá volba. Po přečtení této knihy sice do teď nevím, jestli jsem team Damian nebo Rylan, ale každopádně jsem moc zvědavá, jak to tomuto zajímavému párečku princ + jeho strážkyně bude klapat a jak to všechno dopadne.


20 komentářů:

  1. Skvelý článok! Knihu Inkarceron si chcem dlhšie prečítať, hlavne kvôli tej úžasnej obálke! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inkarceron ti můžu jen doporučit :) Mě vážně moc pěkně překvapil :)

      Vymazat
  2. Nečetla jsem ani jednu, Zmizelá mě docela lákala, ale už mám stažený film a prvně asi mrknu na něj výjimečně.
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude film líbit :) Knížka se mi líbila hodně, ale film mě moc nebavil..Musím říct, že jsem se u něj i trošku nudila..Nejspíš to bude tím, že už jsem věděla, jak to dopadne a ve filmu není postavám tak vidět do hlavy, co si myslí :)

      Vymazat
  3. Inkarceron musím prečítať :D Stihla si toho veľa. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíše bych řekla, že jsem toho moc nestihla :) Sedm knih za dva měsíce není až tak dobrý výkon, mohlo by to být lepší :)

      Vymazat
  4. Skvělý článek ! :)
    Žádnou z knih jsem nečetla,ale viděla jsem film Zmizelá a ten byl úžasný :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výborný článek :) Miniaturistu bych si ráda přečetla. Doufám, že se mi bude líbit jsem zvědavá na ten příběh. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad tě nebude čekat zklamání a Miniaturista se ti bude líbit více než mě :)

      Vymazat
  6. Poriadna YA fantasy, hmm? To aby som sa na to Defy pozrela.:) Inak super zhrnutie.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli tě podobné knížky baví, určitě Defy vyzkoušej, snad tě taky chytne :)

      Vymazat
  7. Skvělý článek :). Gratuluji k počtu přečtených knih a k těm dvěma v angličtině... já se pořád nemůžu k žádné dokopat, ale už nějaký ten pátek se to chystám napravit :D.
    Jinak z tvého výběru jsem četla pouze Inkarceron, a ten mě zrovna moc nenadchl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Děkuju :) Jo, se čtením v angličtině je nejhorší začít, pak už to jde samo :) Pro začátek to chce nějakou jednoduchou, čtivou knížku jako V is for Virgin nebo The Duff :) Držím ti palce, ať se do čtení v Aj někdy pustíš :) Je úžasné objevovat nové knížky, které u nás možná nikdy nevyjdou :)

      Vymazat
  8. Skvelý článok, stihla si toho dosť :)
    Zo spomenutých kníh som čítala len Inkarceron a veľmi sa mi páčil.

    ➳Heroines Never Fade

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Raději bych toho stihla ještě více, ale snad to doženu teď o prázdninách :) Inkarceron se mi taky opravdu líbil :)

      Vymazat
  9. Zmizelá jsem viděla pouze film, který se mi líbil, ale knihu nevim no :D Jsem si sakra měla nedřív přečíst knihu a až poté film -,-
    Zbytek knížek moc neznám, ale rozhodně Inkareron vypadá fakt zajímavě. O Miniaturista jsem slyšela, a chtěla si přečíst, ale teď mě to tedy úplně odradilo. :D
    Také mě zaujala Deffy, tu si určitě chci přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je škoda, teď už víš, jak to dopadne a na knížce je nejlepší právě to překvapení :) Inkarceron i Defy mě bavily, můžu je jen doporučit :)

      Vymazat
  10. Jéj, mě se Miniaturista líbil:). I když jsem také čekala něco jiného:). Zmizelá mě začíná zajímat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miniaturista není špatný, ale nejspíš to není kniha pro mě :) Historické knihy většinou moc nečtu, takže asi jsem špatně odhadla volbu knihy :) Za to Zmizelá mě chytla, doporučuju ji :)

      Vymazat