úterý 23. června 2015

Žiju knihou- Geocaching na vlastní kůži



Dnes jsem dočetla Pět od Ursuly Poznanski. Už před týdnem jsem se rozhodla vyzkoušet si geocaching, který k této knížce patří, na vlastní kůži. Lov na svou první kešku jsem odložila na neurčito, což znamená, až budu mít po zkouškách.

Neurčito nastalo dnes. Zkouškové období je naštěstí úspěšně za mnou a tak dnes přišel vhodný den vydat se na lov mé úplně první kešky. Snad nikomu nemusím tuto populární hru představovat. Jednoduše řečeno, jde o lov na ,,poklady,,- kešky, kterých je aktuálně po celém světě rozmístěných přes dva miliony a některá je vám určitě ukrytá blíže, než si myslíte. Kešky jsou schované v přírodě, ve městě, mají různé velikosti, u některých musíte nejdříve vyluštit hádanku a některé je snazší najít, než jiné.

Pro začátek jsem si vybrala kešku úplně jednoduchou, přímo v centru našeho města. Mělo jít o kešku menší velikosti, a hledat jsem měla ve výšce přibližně 1,8 metru. Vyzbrojená chytrým telefonem s navigací jsem se vydala pátrat po kešce, kterou mám jen pár set metrů od domu.

Keška je umístěná v parku, poblíž mostu. Hledání nebylo ani zdaleka tak jednoduché, jak jsem si myslela. Můj první nápad byl hledat na římse pilíře mostu, která je v té správné výšce. Nebyl to nejlepší nápad, protože na ní vůbec nic nebylo.

Nakonec jsem ji našla dobře schovanou na stromě. V malé krabičce byl logbook- seznam těch, kteří ji objevili, do kterého jsem se hrdě zapsala. Jsem ráda, že jsem se rozhodla si geocaching vyzkoušet. Z nalezení své první kešky mám radost a povzbudilo mě to, abych si to někdy zopakovala :)

A doporučení na závěr- přečtěte si Pět od Ursuly Poznanski! Knížka se mi hodně líbila, a určitě to nebude poslední kniha, kterou jsem od autorky četla. Jestli máte rádi napínavé detektivky, je to kniha přesně pro vás. A jestli si ji opravdu přečtete, nechte se zlákat a zkuste i geocaching.

16 komentářů:

  1. O geocachingu jsem hodně slyšela, s tátou pořád řikáme, že taky budem hledat poklady, ale zatím jsme se k tomu nedostali :D
    Knihu Pět jsem nečetla, snad někdy v budoucnu přečtu. Ale od stejné autorky jsem četla knihu Erebos, která se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se k hledání pokladů brzy dostanete, mě to bavilo, je to příjemná a taky trochu napínavá zábava, takže doporučuju :) Erebos jsem nečetla zase já, takže děkuju za doporučení :)

      Vymazat
  2. Blahopřeji k první kešce :)!!!
    Když jsem byla o pár let mladší, jezdili hledat kešky docela často. O víkendu jezdíváme na chatu, takže jsme měli spoustu příležitostí. Jak jsme ale trochu zestárli, tak už na to nemáme čas. A pokud nějaký máme, tak rozhodně ne celá rodina najednou. Pořád nějaké učení, povinnosti, individuální koníčky atd. Každopádně třeba o prázdninách se těším, že někam možná zajdu.
    Od Ursuly jsem četla dvě knížky a na Pět se určitě taky chystám, akorát jsem vůbec netušila, že to je o geocachingu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak třeba se vám poštěstí a o prázdninách se vydáte na lov :) Taky mě napadlo, že bych zapojila i rodinu, procházka přírodou jim určitě neuškodí :) Pět určitě doporučuji, celý případ se motá kolem geocachingu :)

      Vymazat
  3. Já od Ursuly zatím četla všechno, co vyšlo v češtině, ale zrona Pět ještě ne. Čeká na mě na poličce, ale už se jí opravdu nemůžu dočkat! Možná tuhle hru potom taky vyzkouším, gratuluju ti k nalezení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Pět byla první knížka, kterou jsem od Ursuly četla a opravdu moc příjemně mě překvapila :) A teď mám hroznou chuť pustit se do nějaké její další knížky :) Jdu pátrat k tobě na blog, jestli na něm nemáš recenzi třeba na Saeculum, nebo nějakou její jinou knihu :D

      Vymazat
  4. Skvělý článek a gratuluji k první kešce :D. Taky jsem měla v průběhu čtení téhle knihy chuť se sebrat a jít lovit :D Ale rozhodla jsem se, že to nejspíš vyzkouším :D. Jinak doporučuji všechny knihy od U. Poznanski :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Jestli tě to láká, určitě to vyzkoušej :) Pro začátek nějakou úplně jednoduchou kešku :) Určitě pak budeš mít stejně velkou radost, jako já, až ji najdeš :) A děkuju za doporučení, už se těším, až se pustím do některé její další knížky :)

      Vymazat
  5. O geocachingu jsem jen tak zdálky zaslechla, takže nevím, o co přesně se jedná, ale hledání pokladů zní sympaticky:) Něco si o tom vygooglím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně nejlíp se dozvíš, o co přesně jde, právě z knížky Pět :) Jestli máš ráda detektivky s pořádnou dávkou napětí nebo geocaching, zkus si ji přečíst :)

      Vymazat
  6. Tohle už jsem jednou (nebo možná dvakrát..?) zkoušela, s taťkou a známýma :) Na knížku se rozhodně chystám, mám slíbené od kamarádky, že mi ji půjčí, ale nejspíš se k tomu dostanu až po prázninách :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se máš na co těšit, tak snad tě pak taky příjemně překvapí a chytne :)

      Vymazat
  7. Geocaching jsem zkoušel, ale jsem jenom příležitostný fanda, aktivně nic nehledám. Nové kešky rostou jako houby po dešti a myslím, že je to skvělé zpestření návštěv a výletů :)

    OdpovědětVymazat
  8. O knížce i geocacichingu jsem slyšela, ale nějak mě to moc neláká. Jsem ráda, když se neztratím normálně, ještě k tomu někde něco hledat podle gps. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Nikdy jsem geocaching osobně nezkoušela, i když jsem přihlížela. Já si radši nejdřív přečtu knížku, jo? :D

    OdpovědětVymazat
  10. Geocaching jsme jednou zkoušeli na soustřeďku, ale po asi třech hodinách marného hledání (nějak nám zlobily GPSky) jsme to vzdali.
    Teď si říkám, že to nemusí být úplně špatný nápad na zahnání letní nudy, se kterou bojuju od začátku tohoto týdne a nejspíš se jí celý srpen nezbavím :')

    OdpovědětVymazat