Recenze: Zmizelá

Autor: Gillian Flynn
Série: -
Žánr: thriller, krimi
Počet stran: 528
Nakladatelství: Knižní klub, 2013
Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat… Amy Dunnová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy?
Psychothriller, který se stal kultem i fenoménem…

Ten den měli mít Nick a Amy páté výročí svatby. Měli společně oslavovat, jít na večeři a jako každý rok si zahrát jejich tradiční hru na hledání pokladu. Jenže když se Nick vrátí domů, místo své dokonalé usměvavé manželky, nalezne jen prázdný dům a zmatek. Převrácený nábytek, krev a jeho Amy...ta zmizela..Zanechala po sobě jen obálky s vodítky ke hře za pokladem. Tuto hru hrají každý rok, má je zavést na všechna pro ně důležitá místa. Letos má ale děsivý podtón. Co najde Nick na jejím konci?

Je Amy naživu? Unesl jí někdo? Všechny otázky zůstávají nezodpovězené a pátrání je bezvýsledné. Vše nasvědčuje tomu, že ji Nick zabil. Důkazy proti němu jsou doslova všude. Svědectví, že se jeho manželka obávala o svůj život. Místo činu je pečlivě naaranžované. A hlavně, její deník. Nick tvrdí, že je nevinný, ale důkazy jsou jasné. Co se doopravdy stalo? Co se ukrývá za maskou jejich zdánlivě ideálního spokojeného manželství?

Tahle kniha by na sobě mohla mít nálepku- garance překvapení, protože na začátku knihy byste určitě neuhodli, co se bude dít dál. Nejdříve jsem měla trochu problém se začíst. Na styl autorky si asi musíte zvyknout. Přišlo mi, že vše vypráví zbytečně dopodrobna, ale postupně mi to přestalo vadit. Od této chvíle mě knížka pohltila a přečetla jsem ji jedním dechem, možná i s vykulenýma očima.

V knize se střídá pohled Nicka a deníkové zápisky Amy. Díky tomu, máte dva odlišné pohledy na věc, nic není jisté a můžete jen odhadovat, co se doopravdy stalo. Autorka umí mistrně tahat čtenáře za nos. Postupně odhaluje střípky pravdy o postavách a jejich manželství. Ukazuje, jak jsou životy nás všech plné lží a jak jen těžko můžeme říct, že toho druhého opravdu známe. Jaké to asi je, když po pěti letech konečně odhalíte pravou tvář svého manžela? Nebo manželky? Nebo co když vás ten druhý zná natolik dobře, že dokáže předvídat vaše chování za všech okolností a tím vás zmanipulovat, aniž si to uvědomujete?

Postavy jsou dokonale psychologicky vypracované. Možná si je vyloženě neoblíbíte, ale střídavě budete nenávidět jednoho, pak druhého. Možná to zní podivně, ale k této knížce to patří. Autorka čtenáře zásobuje neustálými zvraty a překvapením a podle toho se budou měnit i vaše sympatie k postavám.

Kniha má své kouzlo v nepředvídatelnosti a proto důrazně doporučuju- nečtěte spoilery. A nedívejte se nejdříve na film. Pokud to dodržíte, může se stát, že vám při čtení spadne brada údivem. Zmizelá je vynikající thriller, který vás lapí do svých sítí a budete chtít číst pořád dál a dál, až do konce. Vždycky si myslíte, že už jste tomu přišli na kloub, ale pak přijde další šokující odhalení a vše začíná znovu. A to autorka teprve jen ladí struny na mrazivé finále. Konec Zmizelé je nečekaný a šílený. Je to kniha s nejpodivnějším koncem, kterou jsem zatím četla. Běhal mi z něj mráz po zádech.

A cesta ke konci je znepokojivá, šokující, někdy děsivá, ale rozhodně neodolatelná. Tahle knížka vám slibuje úžasný čtenářský zážitek. Nemusí sednout každému, ale jestli máte rádi thrillery, lepší a druhý takový nenajdete.