středa 27. května 2015

Tag : How I read?

Jak přicházíš na nové knihy ke čtení?
Všelijak. Nejčastěji si nové knížky vyhlížím už dopředu, před jejich vydáním, protože mě zaujme jejich anotace nebo patří do žánru, který ráda čtu a já tak tuším, že by se mi mohly líbit. Často mě k přečtení naláká recenze na jiném blogu nebo doporučení na Goodreads. A občas zkrátka neodolám krásné obálce a knížku si pořídím už jen kvůli tomu, aby se stala ozdobou mojí knihovničky (třeba Selekce..:) )

Jak jsi začala číst?
Tu pravou lásku ke knihám ve mě vzbudil až Harry Potter. K Vánocům jsem dostala první díl a ten jsem přečetla během pár dní. Tím odstartovalo období, kdy jsem několikrát četla HP, pořád dokola, těšila se na další díly a doma knížku skoro neodkládala z ruky..(některé mé díly HP tak teď trošku připomínají salát..) . Harry mě přivedl k Odkazu dračích jezdců, k fantasy a k tehdy populárnímu Stmívání, a od Stmívání už to byl jen malý skok k YA :)

Jak se mění tvůj vkus na knihy?
Myslím, že můj vkus se příliš nemění. Mám své oblíbené žánry, které mě baví nejvíce a jsem jim věrná. A to je fantasy a YA. Spíše podléhám tlaku knižního trhu a ,,módních vln,, kterým se snažím přizpůsobovat. Jeden čas jsem tak četla upířiny ala Stmívání, potom přišla vlna dystopií. Upíři a vlkodlaci už mě omrzeli, spíše mi lezou na nervy, ale urban fantasy a dystopie mě baví pořád. Teď přišla vlna knih typu Green, Fangirl a Girl Online a té se teprve snažím přizpůsobit..Tak uvidíme, jestli mě taky chytne. Jinak se snažím trochu rozšiřovat své obzory a občas si přečtu i knížku z jiného žánru, občas tak objevím poklad, jindy mě čeká velké zklamání.

Jak často nakupuješ knihy?
Ehm, často.. Nakazila jsem se tou knihomolskou nemocí, která vás nutí nakupovat hodně, hodně knih..Máte ji taky? :) V poslední době se snažím krotit a držet se na čísle 2-3 nové knihy za měsíc, protože moje hromádka nepřečtených knih je opravdu velká..(nechtějte po mě, abych to šla spočítat :))

Jak jsi začala psát recenze?
Náhodou. Nejdříve jsem jenom pročítala jiné knižní blogy, až jsem si řekla, že bych to mohla taky zkusit. Založila jsem si vlastní blog a začala psát něco, jako recenze (spíše jen mé chaotické názory) na knihy..Mělo mi to pomoct urovnat si myšlenky a dojmy z přečtených knih. A došlo to až do současného stádia, kdy snad píšu recenze o něco méně chaotické, než na začátku a doufám, že někomu přináší inspiraci.

Jak reaguješ na špatný konec v knize?
Jednoduše jsem zklamaná. Při čtení přemýšlím, asi jako každý čtenář, jak to dopadne a mám svoji představu, jaký by měl být konec. Občas se ale autorce podaří spáchat knižní vraždu a úplně zmotá závěr, tak, že jsem z něj vyloženě nešťastná. Stalo se mi to párkrát (třeba u Aliance) a to pak mám chuť autora něčím praštit nebo knihu zahodit..Zkrátka nemám ráda konce, u kterých nedostanu odpovědi na své otázky a které na mě působí tak, že autor nevěděl kudy z toho ven..

Jak často se díváš na poslední stranu knihy?
Občas, když mám slabou chvilku a neodolám :)

19 komentářů:

  1. S tím začátkem psaní recenzi a reakcí na špatný konec to máme dost podobné :-D Pěkný tag :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý TAG. :) Toho Harryho bych si už mohla někdy přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harryho ti určitě doporučuju :) Mě asi nikdy neomrzí, byla to knižní série mého dětství :D :)

      Vymazat
  3. Teď na mě vyskakují Tagy na každé blogu :D Ale je opravdu skvělý, taky si ho někdy vyplním.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný tag. :) Já jsem se ke čtení dostala trochu netypicky - jako malá jsem strašně ráda četla, ale ani ne tak pohádky a podobně, ale spíše encyklopedie. Vážně ráda jsem se učila a i když jsem v poslední době v útlumu a škola mě kvůli jistým profesorům spíše otravuje, ráda se k tomu vracím, jen číst a dozvídat se nové věci, ach. Ale je pravda, že stejně si u knížky odpočinout je boží. (Jen se to blbě časově kombinuje. :D)

    hrbitov-meho-ja.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsme na tom taky podobně :) Jakou malou mě taky bavili encyklopedie, hlavně ty o zvířátkách :) Ale teď už na to není čas, a u knížky si teď chci odpočinout, protože ve škole se nových věcí dozvídám až až :)

      Vymazat
  5. Ami: No, já se musím pochválit, že se čtením a koukáním na konec knihy, skoro přestala. Ano, někdy neodolám a kouknu se :D
    Jinak máme některé věci podobné!
    Pěkný tag :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře, ona i poslední věta a stránka toho můžou dost naspoilerovat :) Já se s tím taky snažím přestat :D

      Vymazat
  6. Přiznám se, že jsem nečetl ani půlku HP. Mám to totiž spíš opačně - co je moc mainstream mi rychle přestává vonět. Každopádně ti musím pogratulovat, neboť takoví jako ty drží autory a nakladatelství nad vodou. Mé knihkupecké skóre je mnohem skromnější a daleko častěji si knihy jenom půjčuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli zrovna držím nakladatelství nad vodou,protože si sice 2-3 knížky měsíčně kupuju, ale skoro výhradně když je nějaká akce nebo přes knižní bazar :) Přeci jen nejsem pohádkově bohatá a takhle ušetřím :) Moje knihovnické skóre je taky dost vysoké :) Můj postoj k mainstreamu je takový, že ráda objevuji nové knížky, které mě baví..Samozřejmě, spousta knih má označení bestseller a vůbec za to nestojí, ale jindy zase objevím poklad- knihu u které bych vůbec neřekla, že mě bude bavit, a ono ano :) Takže to je pak příjemné překvapení :)

      Vymazat
  7. Me docela zajima, kolik mas neprectenych knih, ja mam taky silenou hromadu :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obávám se, že šílenou hromadu jich mám taky :D Ale máš pravdu, možná bych to raději měla někdy spočítat :)

      Vymazat
  8. Já nemám hromadu nepřečtených knížek doma, ale zase mám jejich seznam. A když je v knihovně nemají, tak si pujčím něco jiného. A to má druhý, třetí, čtvrtý díl a nakonec se to takhle nabaluje. :) Doufám, že nebude vadit, pokud tag na blogu taky někdy vyplním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vadit nebude, jsem zvědavá na tvé odpovědi :) Jojo to znám, můj wishlist už je taky pěkně dlouhý :D

      Vymazat
  9. Skvělý tag :D Taky mám doma hromadu nepřečtených knih, proto jsem se rozhodla, že končím s nakupováním nových, dokud nepřečtu ty, co mám doma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se rozhodla, že nebudu kupovat nové knihy,ale ona se vždycky najde nějaká neodolatelná knížka, kterou musím mít nebo skvělá nabídka..Takže se mi to nedaří moc dodržovat :) Ale tobě přeju více pevné vůle :)

      Vymazat
  10. Zbožňujem knižné TAGy,nevadilo by ti, keby som ho vyplnila aj ja?
    Aj ja mám veľké možstvo neprečítaných kníh, ktoré sa hromadia a hromadia, pretože už nemám na čítanie toľko času, koľko kedysi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě by to nevadilo, ráda se podívám i na tvé odpovědi :) Tak s tím hromaděním knih jsme na tom hodně podobně :)

      Vymazat
  11. Zajímavý tag, některé věci máme podobné... minimálně začátky s Harrym Potterem :)

    OdpovědětVymazat