sobota 18. dubna 2015

Recenze: Pád

Autor : Maya Banks
Série: Bez dechu, 1.díl
Počet stran: 408
Vydavatel: Baronet, 2013
Když Gabe Hamilton spatřil Miu Crestwellovou na galavečírku při příležitosti otevření jeho nejnovějšího hotelu, okamžitě věděl, že za to, po čem touží, skončí v pekle. Mia je přece mladší sestřička jeho nejlepšího přítele, jež vyrostla v překrásnou ženu. A Gabe čekal už tak dlouho.Mia o Gabeovi sní už od doby, kdy se coby dospívající dívka zamilovala do nejlepšího kamaráda svého bratra. Co na tom, že je Gabe o čtrnáct let starší? Mia ví, že je naprosto mimo jeho ligu, ale přesto ji přitahuje stále víc. Nyní je dospělá a nemá sebemenší důvod, proč své nejtajnější touhy neuskutečnit.

Gabe ji vtáhne do svého provokativního světa a Mia si uvědomí, že mnoho neví ani o něm, ani o tom, jak vzrušující jeho požadavky mohou být. Jejich vztah je intenzivní a vášnivý, ale ve chvíli, kdy překročí hranici dělící tajný poměr od něčeho mnohem hlubšího, hrozí, že se jejich vztah dostane na veřejnost - zradou mnohem intimnější, než si oba kdy dokázali představit.

HODNOCENÍ:★★★

Gabe Hamilton a jeho dva kamarádi vlastní společnou firmu. Jsou neskutečně bohatí a mohou mít vše, co si budou přát, kromě lásky. Gabe v lásce neměl zrovna štěstí. Rozvodové tahanice a obvinění, ho přinutily přestat důvěřovat ženám. Už žádné nechce dát svoje srdce, ale pořád je tu Mia, sestra jeho nejlepšího kamaráda. Mia je pro něj zakázané ovoce a tak Gabe vždy zůstával jen v pozadí a sledoval, jak Mia vyrůstá v okouzlující a půvabnou ženu. Ale teď je ochoten vše riskovat.

Život Mii Crestwellové se dramaticky změní po večírku, na kterém potkala Gabea, přítele svého bratra. Přestože je Gabe o čtrnáct let starší, už dlouho je její platonickou láskou. Ukáže se, že Mia není jediná, kdo fantazíruje o jejich tajném románku. Mia s úžasem zjistí, že Gabe po ní touží. Chce ji vlastnit a mít ve své posteli..

Pád je první díl trilogie Bez dechu a vypráví příběh Mii a Gabea. Někteří tuto knihu přirovnávají k Padesáti odstínům, ale já zůstanu raději střízlivá. Moje pocity z této knihy jsou smíšené. Pád je o kousek delší, než by mu prospělo, ale je příjemně čtivý. Příběh je jednoduchý a předvídatelný. Najdete v něm všechna ta klišé, o kterých si autoři myslí, že z jejich knihy udělají bestseller. Bohatý, dominantní muž, který se zamiluje do naivní slečny a společně pak zkoušejí postelové hrátky. Ano, tohle už tu několikrát bylo a musím říct, že občas to opravdu funguje. Ovšem ne v případě Pádu.

Pád by se mohl směle zařadit mezi výborné erotické romance, nebýt chování hlavních postav. Opravdu mi nesedl Gabe, který je impulzivní, majetnický a vše potřebuje mít pod kontrolou. Často se chová jako sobec a po jedné určité scéně jsem měla chuť mu vlepit. Nebudu prozrazovat více, než je nutné, ale v knize se stalo něco, co mi ho znechutilo a od té doby jsem ho neměla ráda. Naštěstí tu je ještě Mia, která pobrala mnohem více rozumu než její přítel. Je silná a to dost na to, aby zkrotila i takový samorost, jako je Gabe.

Oba se k sobě hodí a je mezi nimi určitá chemie, ale něco tomu chybí. Není to kniha, která mě dostala do kolen. Vztah Mii a Gabea se opírá o sex. Jejich vztah je intenzivní a s erotickými scénami si autorka poradila dobře, ale v knize mi chyběly emoce a romantika.

Vše se zlepší až na konci, který je krásný, ale poněkud nereálný. Jsem ráda, že se autorce podařilo knihu uzavřít a v dalších dílech se bude věnovat jiným postavám, protože takový Jace nebo Ash, kteří mají svou roli už v Pádu, vypadají jako mnohem větší sympaťáci.

Jestli pustíte do čtení Pádu, musíte se spokojit s klišovitým příběhem, který je skvělý jako oddechové čtivo a na odreagování. Podobných knih se ale vyrojilo nepočítaně a Pád ničím nevybočuje, dá se zařadit mezi průměr. Máme tu příběh o tom, jak zamilovaný, dominantní milionář k rozumu a ke štěstí přišel, který končí happyendem.Ale nečekejte žádnou novou myšlenku nebo převratnou lásku. Pokud chcete romantickou knihu, z které vás budou šimrat motýlci v břiše, sáhněte raději po jiné..