neděle 26. dubna 2015

Recenze: Násobky sedmi

Autor : Holly Goldberg Sloan
Počet stran: 320
Vydavatel: Knižní klub, 2014
Dvanáctiletá Willow je skutečně neobyčejná dívka. Je geniální, uchvacuje ji příroda a dokáže stanovovat téměř lékařské diagnózy. Když se potřebuje uklidnit, pomáhá jí násobilka sedmi. Do jejího života náhle zasáhne tragédie, kterou mladá dívka dokáže překonat za pomoci osamělého a nešikovného školního psychologa, osobitého mexického taxikáře a citlivé vietnamské kamarádky a její rodiny.
Dojemný a vtipný multikulturní příběh pro čtenáře napříč generacemi, který zaručeně změní váš pohled na svět.

Možná, že když zabloudíte do dětského oddělení ve vašem knihkupectví nebo v knihovně, narazíte na knihu Násobky sedmi. O téhle knížce se ani zdaleka nemluví tolik, kolik by mělo. Pokud bych měla vybrat slovo, které tuto knihu plně charakterizuje, bylo by to- úchvatné. Tenhle zdánlivě jednoduchý příběh, který se většinou ukrývá mezi knihami pro mladší čtenáře, rozhodně dokáže okouzlit nejen děti, ale i dospělé.

Hlavní hrdinkou je dvanáctiletá Willow, která je tak trochu zvláštní. Výchovný poradce ji označil slovem génius. Nemá žádné opravdové přátele a nikam tak úplně nezapadá. Ráda se totiž zamýšlí nad věcmi, které dospělí přehlížejí a od svých vrstevníků se liší tím, že má za domem menší botanickou zahradu, v pokoji mikroskop a sbírku lékařských knih. Pokud se cítí nesvá, počítá do sedmi, protože sedmička je její šťastné číslo. Se svými adoptivními rodiči žije šťastný život, dokud se vše nezvrtne..Dokud její rodiče nezemřou při autonehodě.

Tragédie jí sebere to nejcennější, co v životě měla a navždy ji změní. Ale také v nouzi nečekaně potká nové přátele, na místech, kde by ji nikdy nenapadlo je hledat. Ale její budoucnost je pořád nejistá..

Génius vystřelí na něco, co nikdo jiný nevidí, a trefí to.
Hlupák vystřelí na nesprávnou věc a trefí ji.

I když je Willow dvanáct, psychicky je mnohem vyspělejší. Měla jsem obavy, jestli se do ní dokážu vcítit, když je takhle mladá, ale ty se ukázaly jako neopodstatněné. Willow jsem si hned oblíbila. Je to neobvyklá hrdinka. Její myšlenky jsou zábavné, je nesmírně inteligentní a její náhled na svět je jedinečný. Zkrátka je to obdivuhodná slečna a skvěle propracovaná postava, která si vás získá.

Vidíme jen to, co chceme. Svět ve kterém žijeme je z větší části v naší mysli.

Ostatní postavy jsou také dobře napsané a každá má svůj vlastní příběh. Nezměnil se totiž jenom život Willow, ale i ona nevědomky mění životy svých přátel.. Kniha je čtivá a donutí vás nad ní přemýšlet. I když je o ztrátě rodičů, není depresivní. Autorce se povedlo vše podat jemně, s citem a s humorem tak, že dokázala vytvořit dokonalou směs smutných, krásných a jedinečných chvil. Je hodně o psychice a hraje na vaše emoce, takže vás nejspíš chytí za srdce, stejně jako mě.

Jediné, co bych mohla knížce vytknout, je to, že některé události v knize, jsou podle mě těžko uvěřitelné a bylo tu příliš mnoho náhod. Obávám se, že příběhy s takovýmhle koncem, jsou téměř nereálné.

Násobky sedmi je jednoduchý, ale originální příběh, který potěší všechny čtenáře, kteří rádi čtou emotivnější knížky s hlubší pointou. Je to kniha o ztrátách a nálezech svých blízkých, o lidské dobrotě, přátelství, a o spoustě dalších věcí. Každý si z této knížky může něco odnést, radu, moudrost nebo jenom skvělý dojem.Nemusí se líbit každému, ale jestli máte rádi silné příběhy, které vás donutí se zamyslet, můžu vám ji jen doporučit.