pondělí 16. března 2015

Měsíční hitparáda - leden, únor

Další dva měsíce jsou za námi a tak je čas na pravidelné dvouměsíční shrnutí. Během uplynulých dvou měsíců jsem přečetla a zrecenzovala celkem 10 knih. Z toho rovnou tři knihy jsem přečetla v angličtině a dvě z nich pro mě byly  příjemným překvapením.


1. Netherworld
2. 0.4 soumrak civilizace
3. Jednou nohou v hrobě
4. Aréna smrti
5. The Testing
6. Unesena stínem
7. Altered
8. Dech
9. Královské tajemství
10. Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender




Nejlepší kniha
Aréna smrti- Suzanne Collins

Aréna smrti v hodnocení převálcovala i tvrdé konkurenty- The Testing a Altered, které ji sice šlapou na paty, ale na ni zkrátka nemají. Takže nejlepší knihou je Aréna smrti. Teprve v lednu jsem se pustila do čtení prvního dílu Hunger Games. A knížka mě nadchla, takže teď lituji, že jsem se do čtení této série nepustila už dříve..

Kniha s nejlepší obálkou
Altered- Jennifer Rush

Skoro všechny obálky knih, které jsem za uplynulé dva měsíce přečetla, se mi líbí, takže bylo těžké vybrat tu nejhezčí. Moc se mi líbí obálky 0.4 soumraku civilizace, Avy Lavender, Dechu a Altered. A právě ta poslední, obálka Altered, se Samem a jeho tetováním, asi vítězí..Ale rozhodování to bylo opravdu těžké. Řekněte, která obálka se nejvíce líbí vám? :)


Nejhorší kniha a největší zklamání
Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender - Leslie Walton

Tahle knížka mi zkrátka nepadla do oka. Souhlasím, že má svoje kouzlo, ale já jsem se po většinu děje neskutečně nudila. Asi už jsem moc rozmazlená čtenářka, raději vyhledávám veselejší a akčnější knihy..



18209060Kniha s nejhorší obálkou
Královské tajemství - Lenka Cyprisová

Obálka to není sice vyloženě ošklivá, ale v konkurenci takových krásek, jako jsou Altered, Dech a další, je zkrátka to nejméně pěknou.



Největší překvapení
0.4 soumrak civilizace - Mike Lancaster

Tahle knížka mě opravdu překvapila a to především autorovou originalitou. Povedlo se mu vymyslet něco úplně nového a to musím ocenit, protože tahle kniha je opravdu jedinečná. Možná ne úplně nejlepší, ale rozhodně jedinečná.


Nejnapínavější kniha
The Testing- Joelle Charbonneau
Normálně by v této kategorii jasně zvítězila Aréna smrti, ale protože dříve, než jsem začala číst knihu, jsem viděla film, nebyla pro mě tato kniha doopravdy napínavá. Přišla jsem o spoustu překvapení a napětí, protože už jsem věděla, jak to dopadne. A tak jsem jako vítězku zvolila The Testing, knihu která je skoro stejně napínavá jako Hunger Games. Spousta akce, boje o přežití, nečekaná odhalení, to je moje!


Hrdina/ hrdinka měsíce
Katniss (Aréna smrti)

Hrdinkou měsíce je Katniss, protože má všechno, co má hlavní hrdinka mít. Bojuje za ty, které miluje, je odvážná a nepotřebuje být neustále někým zachraňována.Možná není týmový hráč a je spíše samotářská, ale neváhá ostatním pomoci a ani v aréně neztratí svou lidskost.


Pár měsíce
Sam + Anna (Altered- Jennifer Rush)

Už dlouho jsem měla chuť si přečíst nějakou pořádnou YA scifi nebo fantasy. Altered byla skvělá volba, protože hlavní hrdinové Sam a Anna jsou oba skvělí. Sam má šarm a s Annou se k sobě opravdu hodí.

13 komentářů:

  1. Tento článek jsem shodou náhod také dnes rozepsala, zřejmě vyjde zítra :) A další shodnost na svém kontě mám stejný počet knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se na tvůj článek zítra těším, moc ráda si ho přečtu :) Pěkně jsme se shodly :) Já se vůbec divím, že jsem tolik knih stihla přečíst a zrecenzovat, většinou toho stihnu méně..Takže tohle byly bohaté dva měsíce :)

      Vymazat
  2. Tyhle články zbožňuji, protože si téměř vždy vyhlídnu něco nového na čtení :D
    S nejlepší knihou souhlasím, včera jsem koukala na filmy a červíček mě nahlodal, že bych si HG mohla přečíst znovu :D.
    Ale to Altered a The Testing vypadají hodně zajímavě a do nich se možná pustím :D
    Jinak gratuluji k počtu přečtených knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já se chystám pustit se do dalšího dílu HG co nejdříve, ale to čekání je nekonečné :) Tahle série mě vážně chytla :) No snad tě tento článek nějak inspiroval k přečtení nějaké nové knížky :) Altered i Testing jsou skvělé, jestli se do nich pustíš, myslím, že nebudeš litovat :)

      Vymazat
  3. Hunger Games jsou prostě Hunger Games... A překvapuje mě, že Tě neočarovala obálka Avy Lavender. The Testing i Soumrak civilizace bych si chtěla moc přečíst. Krásné shrnutí, držím palce i nadále ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka Avy Lavender mě také očarovala, je překrásná. Ale byl to tvrdý souboj, protože mi přijde, že jsem teď přečetla skoro jen samé knihy s pěknými obálkami..:)

      Vymazat
  4. Hmm, tahle knižní hitparáda vůbec není špatný nápad. Skvělé provedení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Nápad to je možná pěkný, ale občas je to rozhodování, která kniha je ta nej..docela těžké :)

      Vymazat
  5. S Arénou smrti nemůžu než souhlasit, je to skvělá knížka. :) Jen škoda, že ses do ní pustila až po filmu. Já ji nejdříve četla a byla jsem napjatá jak struna. :) Ale obálka Altered se mi po pravdě moc nepozdává, nemám ráda tyhle "postavové" obálky. Zato obálka 0.4 vypadá vážně originálně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, taky mě mrzí, že jsem nejdříve viděla film a až pak četla knížku. Je to škoda, protože jsem věděla, co se bude dít a bylo to tak pro mě menší překvapení..Ale i tak byla Aréna smrti skvělá! :)

      Vymazat
  6. Hezké shrnutí :) A také hezké číslo přečtených knih.
    Ano, Hunger Games jsou zkrátka skvělé knihy! :) Já mám tedy radši druhý díl, ale i tak :)
    0.4 soumrak civilizace má naprosto skvělou obálku

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím, že 0.4 Soumrak civilizace byl opravdu velké překvapení :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hrozně se mi líbí tvoje články :D Některé tvoje slovní obraty mě zaručeně zabíjí ^^

    OdpovědětVymazat