Recenze: Altered

Altered (Altered, #1)Autor :Jennifer Rush
Série: Altered , 1.díl
Žánr, tagy:  YA, sci-fi,
Počet stran:323
Vydavatel: Little, Brown Books , 2013 (přečteno v angličtině)
Vše v životě Anny je tajné. Její otec pracuje pro Obor na svém nejnovějším projektu: monitorování a podávání léků čtyřem geneticky upraveným chlapcům v laboratoři pod jejich statkem. Je tu Nick, Cas, Trev... a Sam, který Anně ukradl její srdce. Když Obor rozhodne, že nastal čas chlapce odstranit, Sam se rozhodne utéct a zabít agenty, kteří je mají zneškodnit. Ale je tu jeden problém, Sam a chlapci si kromě svého života v laboratoři nic nepamatují a neznají ani svou pravou identitu.

Anna se zmítá mezi touhou následovat Sama, nebo zůstat v bezpečí svého každodenního života. Ale její otec ji přinutí utéct a držet se od Laboratoře dál za každou cenu. Nyní na útěku, Anna brzy zjistí, že ona a Sam jsou spojeni ve více směrech, než kdokoliv z nich očekával. A pokud oba přežijí, musí poskládat dohromady stopy své minulosti..

Sedmnáctiletá Anna žije docela normální život, aspoň z jejího pohledu. Žije na farmě, společně se svým otcem, ráda kreslí a dělá si poznámky do deníku své matky. Nicméně, je tu jedna podivnost, která činí její život opravdu zvláštním. Její otec pracuje pro vládu na speciálním výzkumném projektu a pod jejich farmou je ukrytá laboratoř, ve které drží čtyři geneticky pozměněné chlapce.
Sam, Nick, Cas a Trev jsou čtyři mladí muži, uvěznění v podzemní laboratoři v celách oddělených tlustým sklem. Na své životy předtím si nepamatují a neznají ani svá pravá jména. Jejich jediným spojením s vnějším světem je Anna a její otec, který má na starosti testy a péči o ně. Anna je jediný jas v jejich životě, je jediným měřítkem zdravého rozumu. A ani ona neví, jaký je jejich pravý účel. Anna pomáhá svému otci s přípravou léků a snaží se, aby životy chlapců byli lepší a pohodlnější. Spřátelila se zejména se Samem. Často se v noci plíží do laboratoře, zahrát si s ním šachy, a i když spolu vždy mluví jen přes skleněnou stěnu, Anna už si nedokáže svůj život bez Sama představit.

Když se Obor, pro který její otec pracuje, náhle rozhodne chlapce odstranit z jejich péče a ukončit program, Sam se odhodlá utéct a Anna mu pomůže. Sam, ostatní chlapci a Anna jsou tak na útěku a musí prchat před agenty, kteří je pronásledují... Zároveň zoufale hledají odpovědi na otázky o jejich minulosti. Kdo jsou chlapci? Proč si na nic nevzpomínají? A jaká je jejich úloha v projektu?

Čtení Altered byla jedna velká vzrušující jízda, které jsem se nemohla nabažit. Knihy v angličtině čtu mnohem déle, než ty v češtině a pokud mě kniha nebaví, lituji pak ztraceného času.V případě Altered ale nelituji ani jediné minuty, kterou jsem čtením strávila. Kniha je čtivá a strhující, takže pořád máte chuť a nutkání číst dál. Kniha je napínavá a dramatická, se zdravou dávkou romantiky a akce. A to vše ve správném poměru.

Zabořila jsem obličej do ohbí jeho krku. Voněl mýdlem a čistým, svěžím vzduchem. Voněl jako domov. Chtěla jsem se tam vrátit i když jsem věděla, že to není možné. Stýskalo se mi předvídatelnosti mého života. Doma jsem věděla, co očekávat. Sam by tam byl vždy se mnou a já bych byla, jako vždy, Anna s matkou, která byla mrtvá a s tátou, který strávil každou minutu prací. To byl můj život.

Ze začátku mi kniha přišla trochu nelogická. Přeci jen, je dost neobvyklé mít doma tajnou laboratoř. Připadalo mi podivné, že Anna tento fakt moc neřeší a nesnaží se přijít na kloub tomu, proč má ve sklepě čtyři uvězněné chlapce. To byla asi jediná logická trhlinka, kterou jsem v knize objevila. Postupně se kniha rozjede a je v ní dostatek akce i překvapení.

Oblíbila jsem si i Annu, jako hlavní hrdinku. Je silná, schopná a drží krok s chlapci, jak nejlépe umí. Nepotřebuje neustále chránit, i když kvůli svým citům k Samovi je poněkud zranitelná. Annu ale zastiňují Sam, Nick, Trev a Cas. Každý z nich má úplně odlišnou osobnost. Všichni mají svůj osobitý a propracovaný charakter. A všichni jsou úžasně sympatičtí. Nemusíte se bát ani žádných milostných trojúhelníků. V knize možná jsou čtyři atraktivní chlapci, ale románek pomalu kvete jen mezi Annou a Samem.

Altered je fantastický začátek dobré série. Kniha si po celou dobu udržela mou pozornost. Je v ní dost akčních scén, ve kterých jde o život. Při takových scénách vám začne bušit srdce a i jako čtenář si užijete svou dávku adrenalinu. V knize najdete i pár poklidnějších momentů, kdy hlavní postavy jen řeší svou minulost. Nenapadá mě žádná dost podobná kniha, která vyšla v češtině a ke které bych mohla Altered přirovnat. Stylem je podobná Divergenci, možná trochu i Legendě. Lepší je si knihu přečíst, než ji přirovnávat.

Jestli se nebojíte číst v angličtině, můžu vám Altered jen doporučit. Angličtina v ní není těžká a můžete si užít parádní, akční i romantické čtení. Mě kniha opravdu bavila a už teď sháním další díl. Myslím, že Altered by určitě neudělala ostudu ani v českém vydání.