středa 31. prosince 2014

Shrnutí uplynulého roku

Zbývá nám posledních pár hodin, než dnes o půlnoci začne nový rok 2014. Za uplynulý rok se toho seběhlo tolik, že si zaslouží menší rekapitulaci.

Nejlepší filmové zážitky

Rok 2014 byl bohatý na premiéry nových filmů. Některé zajímavé filmy, které jsem chtěla shlédnout, jsem ještě pořád neviděla, protože nestíhám. Ale ty, na které jsem se nejvíce těšila, jsem naštěstí viděla hned v kině a z žádného jsem nebyla zklamaná. V tomto roce jsem byla v kině na Vampýrské akademii, Divergenci, Hvězdy nám nepřály, Dárce, Strážci galaxie, Labyrint: Útěk na Interstellaru.

A právě poslední tři jmenované filmy se mi líbili asi nejvíce. Úplně nejlepší filmový zážitek jsem si odnesla z Labyrintu, který jsem předtím nečetla, nevěděla jsem, co od filmu čekat, a tak pro mě byl jedním velkým příjemným překvapením. Vesmírná sci-fi Strážci Galaxie se mi opravdu líbila, protože jsem se u ní zasmála, jako už dlouho ne. Okouzlili mě hlavní postavičky, mýval Rocket a jeho dřevěný kamarád Groot.

A teď tři filmy, které jsem ještě neviděla a v nejbližší době to chci napravit. Jsou to Jestli zůstanu, Hobit: Bitva pěti armád a čerstvá fantasy novinka- Sedmý syn. Zrovna zítra se chystám na Hobita, na kterého se nesmírně těším. 




Nejlepší hudební zážitky

Kromě knih a filmů jsem závislá i na hudbě a tak pokud to jde, nenechám si ujít koncerty svých oblíbených kapel. A tento rok na ně byl opravdu bohatý. Začal velmi slibně únorovým koncertem OneRepublic, pokračoval červnovou show Thirty Seconds to Mars a poté vyvrcholil festivalem Rock for People. Tento rok pro mě byl přelomový, protože jsem se poprvé zúčastnila festivalu, který na mě silně zapůsobil svou atmosférou. Byla to pro mě skvělá odpočinková dovolená, kterou jsem si opravdu užila. A už teď přemýšlím, na jaký festival pojedu letos.

A ani podzimní sezóna nebyla špatná- listopadové koncerty OneRepublic, Escape the Fate a Hollywood Undead byli opravdu povedené. Zatím vše nasvědčuje tomu, že rok 2015 bude na podobné akce chudý, takže jsem ráda, že jsem se letos pořádně vyřádila.






Nejlepší knižní zážitky:
Za uplynulý rok jsem přečetla 42 knih a skoro na všechny z nich jsem zveřejnila i recenzi. I v tomhle ohledu pro mě byl tento rok přelomový, protože jsem začala číst knihy v angličtině. Zatím jsem v angličtině přečetla celkem 11 knih a z toho čtyři bych opravdu uvítala i v českém vydání a to : Salt, The Almost Girl , The Impossible knife of memory a vynikající dystopii The Testing, na jejíž recenzi se můžete už brzy těšit.


A tady jsou knihy, které jsem přečetla v roce 2014:



A jaké nejlepší hudební, filmové a čtenářské zážitky z roku 2014 máte vy? Jaký film se vám nejvíce líbil? A jakou skvělou knížku nebo sérii jste objevili? :) A na co se chystáte v příštím roce do kina? :)


10 komentářů:

  1. Líbilo se mi, jak jsi tady zahrnula i hudbu a filmy. A absolutně nechápu, jak se lidem Krásná katastrofa mohla líbit. :D Pro mě to byla nejhorší knížka letošního roku... :D Ale proti gustu žádný dišputát, že? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému se líbí něco jiného a mě se zrovna Krásná katastrofa líbila :) Ale naopak už jsem potom nemohla vystát její sestřičku Učiněnou katastrofu..:)

      Vymazat
  2. Mne sa Krásna katastrofa veľmi páčila tiež :))

    OdpovědětVymazat
  3. Já si nejvíc užila film Hvězdy nám nepřály. Líbil se mi víc, než kniha, byla tam jen jedna facepalm scéna a jinak to bylo nejvíc krásné :) Ještě jsem si užila Hunger games, Divergenci a Labyrint :)
    Na hraně zapomnění se mi četlo sice dobře, ale postupem času mě to začalo dost štvát :D Celý ten jejich vztah a popírání bylo prostě...pf... :D
    Každopádně krásné shrnutí :)
    Přeji podobně kulturně bohatý rok 2015, spousta úspěchů v osobním i čtenářském životě a prostě si ho užij, jak nejlépe dovedeš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Hvězdy nám nepřály je nádherně dojemný film :) A teď koukám, že jsem úplně zapomněla zmínit Hunger Games, které sem sice ještě neviděla, ale chci to co nejdříve napravit :) Na hraně zapomnění se mi ze začátku moc nelíbila, to jejich popírání lásky mě docela nudilo, ale časem se mi to nějak rozleželo v hlavě a teď musím říct, že to nebyla úplně špatná knížka :)
      Děkuji a i tobě přeji všechno nejlepší do nového roku, hodně štěstí, zdraví, lásky a spoustu krásných okamžiků v novém roce 2015! :)

      Vymazat
  4. Loni jsem chtěla chodit do kina mnohem častěji, jenže jako naschvál jsem buď byla nemocná já, když u nás v kině film dávali, nebo můj odvoz. Takže jsem v kině nakonec byla jen na X-Men: Budoucí minulost, Jak vycvičit draka 2, Strážci Galaxie a Hobit: Bitva pěti armád. Z těchto čtyř filmů jsem si asi nejvíc užila ty Strážce Galaxie, jop. :)
    Jé, koncert OneRepublic ti závidím! Já jsem chtěla jít na Lindsey Stirling, jenže jak nejsem z Prahy, byl to problém a jít jsem nemohla. Hrozně mě to mrzí a fakt upřímně doufám, že do Čech dorazí zas. A tentokrát fakt půjdu!
    Prohnaný a Přechod, to jsou výborné knížky! To mi připomíná, že bych si u obou mohla konečně přečíst pokračování. Jen se k tomu dostat, no. :)
    A letos se do kina chystám na spoustu filmů! :D Tedy když je u nás budou hrát. Zrovna hned teď v lednu chci na Čarovný les a Velkou šest. Určitě budu chtít vidět nové Marvelovky - druhé Avengers a Ant-Mana. A na novou pixarovku - V hlavě - půjdu taky skoro na sto procent. Problém je, že investování do kina a investování do knih se těžko skloubí dohromady, jop. Ale snad se mi to nějak zadaří. :)
    Pěkné shrnutí! Přeji ti v novém roce hodně štěstí a také kupu dobrých knih! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Jak vycvičit draka bych hned šla taky :) První díl se mi moc líbil, byla to krásná odpočinková a veselá pohádka :) Jsem na tom podobně jako ty, další díly Prohnaného jsem ještě nečetla a měla bych to napravit :) Už se těším na Oberona :)
      O tom, že bude v kinech Čarovný les, jsem nevěděla, takže je to pro mě příjemné překvapení :) Uvidíme, možná něj také půjdu :) Máš pravdu, investovat do knih a do kina jde jen těžko skloubit, ale největší podíl na tom má to, že kino je drahé..Ještě si pamatuji jak jsem před pár lety chodila do kina za 80kč, teď je to dvojnásobek..No ale ty nejlepší filmy si utéct nenechám :)
      Moc ti děkuji za přání a i tobě přeju všechno nejlepší, hodně štěstí, zdraví, lásky a spoustu skvělých zážitků v novém roce! :)

      Vymazat
  5. V kině jsem nebyla snad sto let (nadsázka), ale mám doma HBO a tím pádem i možnost vidět filmy dřív, než se dostanou na naše programy. Plus jiné možnosti...filmy, které uvádíš, neznám. Zaujal mě ten Labyrint, mám dojem, že vyšla i kniha se stejným názvem, takže -- adaptace?
    Máš spoustu zážitků, filmy, hudbu, živé koncerty a ještě knihy, dokonce i v originále. Přeji ti i tento rok, aby byl tak pestrý na zážitky a události a dobrou četbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji za přání a i já tobě přeji všechno nejlepší do nového roku!Ať je bohatý na krásné okamžiky a zážitky,na štěstí, lásku a zdraví :) Labyrint je povedená filmová adaptace stejnojmenné knížky :) Vřele doporučuji ke shlédnutí :)

      Vymazat
  6. Skvělý článek :-) O knihách, které jsem minulý rok četla a jaké se mi líbili nejvíce bude brzy článek. Filmy, na kterých jsem byla v kině: Zimní příběh (bylo to moc hezké), Divergence (ta mě velmi zaujala a moc se mi líbila až mě to navedlo na knihy této série), třetí a poslední Hobit mi přišel sice dobře natočený ale celkově v něm byla jen samá bitva), Chraň nás od zlého (u toho jsem se v kině fakt bála, ale rozhodně to byl ještě slabej horor oproti jiným)

    OdpovědětVymazat