středa 19. listopadu 2014

Recenze: Krásná katastrofa


Autor : Jamie McGuire
Série: Beautiful, 1.díl
Žánr, tagy: new adult, romantika
Počet stran: 376
Vydavatel: Fortuna Libri, 2013
Anotace:

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem - nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu - když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.
HODNOCENÍ: ★★★★★
Abby Abernathyová se přestěhovala daleko od svého rodného města a svou minulost, svého otce a život plný hazardních her a alkoholu, nechala za sebou.Nastoupila do prvního ročníku na vysoké a ráda by se odpoutala od své minulosti a začala znovu od začátku.To se jí ale vede jen do doby, než se se svou kamarádkou vydá na ilegální zápas a tam shodou okolností potká Travise Madoxe.

Do jejího života tak vstupuje Travis Maddox, vyhlášený svou neporazitelností v pěstních zápasech.S oholenou hlavou, tetováním a vypracovanými svaly má vzhled nebezpečného pouličního rváče a přestože je proslulý svou výbušností, je miláčkem a objektem touhy všech dívek ve škole.Je to lamač dívčích srdcí, střídá holky jako ponožky a neposkytuje žádné omluvy.A teď se zdá, že jeho pozornost upoutala slušná a jinak nenápadná Abby. Travis se rozhodne ji svést a dostat do postele, ale to ještě netuší, že svést Abby není vůbec jednoduché...

Tuhle knihu už jsem měla v hledáčku hodně dlouho, vlastně od jejího vydání u nás.Krásná katastrofa je první vlaštovka z žánru New adult, která zalétla až k nám a je tak průkopnicí tohoto žánru u nás. Knihy spadající do kategorie New adult by měli být o něco vyspělejší než YA, často se odehrávají ve vysokoškolském prostředí a jsou převážně o vztazích.

I Krásná katastrofa se zaměřuje převážně na vztah mezi Abby a Travisem, který přesně vystihují dvě slova- Krásná katastrofa.Láska a devastace zároveň..Oba dva jsou do sebe blázni, a když říkám, blázni, tak tím myslím, že jsou oba maličko šílení..Nepochybně se navzájem milují, ale jejich vztah nefunguje.Jejich idylku kazí Travisova žárlivost a fakt, že Abby je občas trošku natvrdlá.Vážně, Abby byla mi byla vcelku sympatická.Ze začátku na mě působila rozumně, později se to ale zvrtlo a přišlo mi, že žije v nějakém svém vlastním světě, nedokáže poznat lásku a neví, jak si udržet vztah.Občas jsem měla chuť s ní zatřást a z toho jejího světa ji vytrhnout.

Problém je i v Travisovi, který je na Abby příliš citově závislý.Kvůli Abby se snaží opravdu změnit, ale nezvládá svou žárlivost, která jim způsobí mnoho problémů.On dělá chyby. Ona dělá chyby.Výsledkem je, že kniha je jako jízda na horské dráze.Nahoru a dolů.Mají světlé chvilky, plné lásky a romantiky, kdy máte v krku knedlík a přejete jim, aby už vše bylo v pořádku a oni byli šťastní až do smrti.A pak přijde pád dolů, kvůli nějakému hloupému nedorozumění, a vás smete vlna emocionální úzkosti, s kterou se Travis a Abby musí poprat, když nejsou spolu.

Kniha je čtivá a donutí vás ji přečíst za jeden večer, protože se od ní nebudete moct odtrhnout.Společně s Abby a Travisem prožijete střídavě oblačno v jejich vztahu..Krásná katastrofa je intenzivní čtení a budete ji buď milovat a nebo nenávidět.I když jsem občas měla problém s hlavními hrdiny a jejich chováním, ve výsledku se mi Krásná katastrofa opravdu líbila a nejspíš bude patřit mezi ty knihy ke kterým se vícekrát vracím..

16 komentářů:

  1. Zrovinka dneska jsem ji držela v ruce a úspěšně se přemlouvala abych ji vrátila do police a odešla z knihovny bez ní. Teď mě to mrzí... Asi si jí vážně budu muset přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, taky se musím v knihovně přemlouvat, abych si toho moc nepůjčila..Protože když bych si půjčila všechno, na co mám zrovna chuť si přečíst, moc knížek by jim tam nezbylo :D Ale příště se kvůli Krásné katastrofě nepřemlouvej a půjč si ji :) Snad se ti taky bude líbit, stejně jako mě :)

      Vymazat
    2. Mám v plánu tam pro ní jít hned v pondělí. :) :D

      Vymazat
    3. Tak držím palce, ať tam na tebe na regálu pořád čeká a ať se ti knížka líbí :)

      Vymazat
  2. hm..., jak může být Katastrofa krásná? Ale jestli je někdo příliš závislý na ženě, tak věřím, že může být i katastrofa krásná! :-) dobrá knížka, ještě lepší tvé povídání o ní! No a ta knížka, kterou máš právě rozečtenou, ten její obrázek na úvodní stránce - to bude asi pošušňáníčko! :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se ptala, jak může být Katastrofa krásná? No, tahle knížka mě přesvědčila, že může :) A Učiněná katastrofa, kterou mám rozečtenou, taky vypadá slibně :) Už jenom kvůli té krásné obálce :)

      Vymazat
  3. Uf, tak tady se neshodnem. :D já knížce dala stěží dvě hvězdičky. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý člověk jiný vkus..:)Taky se mi stává, že se s názorem ostatních neshodnu- třeba u Nočních rozkoší a teď u Učiněné katastrofy :) Učiněná katastrofa má sice výborné hodnocení, všichni si ji chválí, ale mě zkrátka nebaví číst příběh slovo od slova stejný, jen z pohledu Travise..:(

      Vymazat
  4. Mám ji doma a jsem na ni moc zvědavá. Už víckrát jsem po ní šahala, že se do ní pustím, ale vždy jsem měla nějaké resty. Ale v lednu bych ji snad už mohla přečíst :-)
    Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Taky mám pořád nějaké resty a tak jsem se ke Krásné katastrofě dostala až rok po jejím vydání :) Tak, snad se ti bude líbit, až se k ní dostaneš :)

      Vymazat
  5. na knihu jsem slyšela jen samou chválu :) počkám si na recenzi na druhou knihu a jednu z nich si určitě přečtu :D už se na to moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ach jo, já mám zas problémy, zda si knížku objednat, nebo ne. Myslím, že knížka by mě mohla bavit. Tys ji rozhodně krásně zrecenzovala! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Obe časti mám doma :) Prvá bola podľa mňa fajn, také príjemné oddychové čítanie, druhá ma však už nudila :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Učiněná katastrofa mě taky nudila :( Sama o sobě to není špatná kniha, ale je prakticky slovo od slova stejná jako Krásná katastrofa, což jí dost ubírá na zajímavosti :(

      Vymazat
  8. Na jednej strane viem, že autorka píše dobre a tá intenzívnosť ma láka, na druhej strane neviem, či by to bolo niečo pre mňa, nie som na čisto vzťahové knihy.:)

    OdpovědětVymazat
  9. Od brata by som mala túto knihu dostať na Vianoce. Ale možno ešte zmením názor, pretože som videla nejaké tie recenzie, ktoré neboli zrovna kladné.. :)

    OdpovědětVymazat