Recenze: Zelená jako smaragd

Autor: Kerstin Gier
Originální název: Smaragdgrün
Série: Drahokamy, 3.díl
Žánr/ tagy: cestování časem
Počet stran: 418
Vydavatel: Coboo, 2013

Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Třetí série Drahokamy plynule navazuje na předchozí díl. Gwen má zlomené srdce, protože Gideonovo vyznání lásky nebylo upřímné a jeho city byly předstírané.K odhalení tajemství chronografu už ale zbývá jen málo a tak Gwen musí potlačit slzy a dál pokračovat v hledání pravdy.Během skákání do minulosti se dozvěděla o sobě a své rodině poměrně dost, přesto je to pořád žalostně málo na to, aby přišla na to, co se stane až bude do chronografu načtena krev všech cestovatelů v čase.Proto podniká tajné výpravy do minulosti, aby se setkala s mladší verzí svého dědečka.Zároveň se ale musí chystat i na ples v 18.století na který ji má doprovázet Gideon.Vezme ho Gwendolyn na zase zpět milost?Bude nakonec platit rčení, že láska nezná čas?

Zelená jako smaragd je třetí závěrečný díl této série.Po tři díly sledujeme osudy Gwen a Gideona, a konečně se dostáváme na konec, kde vše vyvrcholí. Gwendolyn vás určitě nezklame, je pořád stejně vtipná, ironická, zábavná a sympatická..Dále je tu nevypočitatelný Gideon, kterého mám stejně pořád v oblibě.Mojí nejoblíbenější postavou ale byl jednoznačně Xemerius, nejprotivnější a nejúžasnější démon chrliče na světě.Jeho hláškám jsem se musela neustále smát a knize dodával správný šmrnc.Už jen kvůli němu mě mrzí, že tento díl byl poslední.

Nebudete se ale smát jenom u Xemeriusových hlášek.V knize je hodně úsměvných momentů a celá je psaná pro Kerstin Gier typickým uvolněným způsobem se spoustou humoru.Gierová umí čtenářům naservírovat perfektní propracovaný příběh, který vás mnohokrát ohromí, vyvede z míry a rozesměje.

Je znát, že Zelená jako smaragd je posledním dílem, protože se v ní střídá jedna akce za druhou. Příběh odsýpal neskutečnou rychlostí.Napětí praskalo ve švech.Všechny detaily z minulých dílů se navzájem pospojují a začnou dávat smysl.Kniha je plná zvratů a její závěr vás překvapí.Konec je ale poněkud useknutý, jako kdyby autorka chtěla knihu rychle dopsat, což je škoda, protože bych se ráda o postavách dozvěděla ještě víc.

"Moje srdce je drahokam, které Gideon roztříštil na tisíc kousků, přesně jako to bylo ve vizi tety Maddy." "To zní docela cool, ale - ne! Ve skutečnosti je z docela jiného materiálu. To mi můžeš věřit. Jedná se o mnohem houževnatější, nerozbitný a znovuzformovatelný materiál, vyrobený podle tajné receptury - jako MARCIPÁN."
- Gwendolyn a Leslie

Vlastně bych se nejraději dozvěděla mnohem, mnohem víc a se všemi postavami se jen nerada loučím.Celá série Drahokamy se mi od začátku až do konce moc líbila.Spousta akce, humoru, napětí, úžasné postavy a hlavně jedinečná, krásná romance mezi Gwen a Gideonem..Ale vše má svůj konec i Drahokamy.Teď jsem opravdu zvědavá na další knihu od Kerstin Gier- Stříbrná kniha snů.Bude i tahle kniha mou oblíbenou? :)

" Gidi a Gwendolyn stoupli si pod baldachýn, ťuťu ňuňu, baldachýn co prasknul. Xemerius mlasknul."
- Xemerius-