Recenze: Pandemonium

Autor: Lauren Oliver
Originální název: Pandemonium
Série: Delirium 2.díl
Žánr, tagy: young adult, dystopie
Počet stran: 302
Vydavatel: CooBoo, 2013

Po útěku, při němž Alex umírá, se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala - to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa "za plotem", kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD - Amerika bez amor deliria - organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela.

HODNOCENÍ::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pandemonium začíná tam, kde minulý díl skončil.Lena se rozhodla, že nechce podstoupit léčbu a žít ve světě bez lásky.S pomocí Alexe se jí povedlo překonat přísně střeženou hranici města a utéct do Divočiny, kde může začít nový život.Zaplatila za to ale až příliš vysokou cenu.Jejich útěk se nezdařil. Alex zůstal za plotem a s největší pravděpodobností je mrtvý.A tak se musí neznámým světem, který měla poznávat společně s Alexem, probojovávat sama. Ujme se jí skupina Nežádoucích, lidí o nichž nic neví a kteří pro ni do teď byli spíše jen legendou. Seznamuje se tak s Raven, Tackem, Blue a dalšími lidmi, kteří přežívají v Divočině jen z mála.Všechny spojuje dohromady touha žít svobodně a bojovat za lásku.Příběh se dále dělí na dvě dějové linie- Tehdy a Teď.V kapitolách Tehdy se Lena učí žít v Divočině.V kapitolách Teď se už ,,nová Lena,, zocelená životem na útěku, podílí na Odboji.Má sledovat Juliana, který je hlavním představitelem všeho, co Lena nesnáší.Julian je totiž synem zakladatele ABADu- hnutí Amerika bez amor deliria.Společně se ale dostávají do nebezpečí a musí překonat vzájemnou nechuť a svá přesvědčení, aby se jim vůbec mohlo povést utéct..

Pandemonium se v mnohém od předchozího dílu liší.Asi nejnápadnější odlišnost, které si ihned všimnete, je styl psaní.V knize se střídají dvě časové linie- přítomnost a minulost. Ještě jsem nečetla knihu, která by byla celá napsaná takovýmto způsobem.Pořád se ale ještě nemůžu rozhodnout, jestli se mi styl, kterým je kniha napsaná zamlouval nebo ne.Částečně mě to štvalo, protože jsem věděla, že budu muset přečíst další kapitolu než se dozvím, jak vlastně pokračuje ta předchozí..Na druhou stranu vás to ale přinutí číst pořád dál a dál..

Velkou změnou projde i samotná Lena.Nová Lena je odhodlaná bojovnice, která se od té staré, kterou znáte z Deliria dost liší.Tak moc, že jsem někdy měla pocit, jestli nečtu o někom jiném.Z loutky se stává samostatně uvažující dívka, která nenávidí režim za to, co provedl její matce a Alexovi.

Pandemonium je tak více akčnější, napínavější a je v něm více překvapení.Přesto se mi ale více líbilo Delirium, které bylo výborným úvodem do světa, kde se láska považuje za to nejhorší co vás může potkat- za chorobu.Líbil se mi hlavně tenhle prvotní nápad - dystopický svět, kde je ideálem necítit žádné emoce- lásku, smutek ani lítost..Pandemonium je více o Leně a o tom jak se vyrovnává s těžkostmi, kterým čelí.A právě kvůli tomu mě druhý díl zaujal méně než ten první.Pandemonium ztratilo ten náboj, který mělo Delirium a činilo ho zajímavým.

V knize také nějak neklape romantika.Místo Alexe se na scéně objevuje Julian.Hodně čtenářů si prý více oblíbili právě Juliána.Já musím nesouhlasit.Julián mi přijde oproti Alexovi nezajímavý.Navíc to mezi Lenou a Juliánem pořádně nejiskří.Necítí s ním motýlky v břiše, ani jím není okouzlená tak jako byla okouzlena Alexem.Julián mi přijde jen jako náplast, způsob jak zaplácnout prázdné místo po Alexovi..

I když to zatím vypadá, že chci knihu hodnotit spíše negativně, musím říct , že nebyla až tak špatná.Je to jen tím, že už jsem četla lepší (Divergence, Hunger Games..).Celkově se mi vlastně líbila a myslím si že všem, kterým se líbil první díl se jistě bude líbit i pokračování. A otevřený konec vás zase přinutí co nejdříve sáhnout po závěrečném, třetím dílu Reviem.

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: