Recenze: Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Originální název: Nebezpečná láska
Série: Bavettovi, 1.díl
Žánr/ tagy: romance, mafie
Počet stran: 376
Vydavatel: Fragment, 2012
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Anotace na Nebezpečnou lásku mě nijak nezaujala, proto jsem dlouho tuto knihu přehlížela.A po jejím dočtení můžu říct, že to byla velká chyba!Kateřinu Petrusovou a žádnou z jejich knih rozhodně nepřehlížejte a pokud tak činíte- tak přicházíte o po všech stránkách skvěle vyvážený příběh a knižní poklad!

Ošetřovatelka Paige přijde o svou práci, protože její starší pacient zemřel.Její minulý zaměstnavatel ji ale doporučí rodině Bavettových, kteří shání vhodnou ošetřovatelku pro svého syna Michaela.Paige se přijde na svého svěřence podívat a s překvapením zjistí, že se má starat o fyzicky dospělého muže, který se po těžké autonehodě mentálně vrátil do svého dětství a psychicky je tak na úrovni čtyřletého dítěte.

Paige je přešťastná, že její nový svěřenec není těžce nemocný ani starý, takže pracovní nabídku přijímá.A tak začne pracovat pro rodinu Bavettových, bohatých podnikatelů z Italie.Malého Mikeeho si brzy oblíbí a ten zase ji.Později je Paige s Mikeem donucena odjet do bezpečí mimo město, protože Bavettovi údajně vydírá konkurenční firma.Paige začíná mít podezření, že Bavettovi by mohli být součástí temného newyorského podsvětí.Soustředí se na péči o chlapce a tak se v odlehlém srubu u jezera mezi ní a jejím svěřencem vytvoří pevné přátelské pouto a Mikee se začíná probírat.Paige si brzy uvědomí, že ačkoliv je pro ni tento nový- zdravý Michael úplně cizí člověk, líbí se jí jako muž.Mikee se proměnil z malého kluka co snídá čokokuličky a spí v pyžámku se Spidermanem ve fyzicky přitažlivého inteligentního a šarmantního muže.Jak se bude vyvíjet jejich vztah?A mají Bavettovy skutečně nějaké temné tajemství?

Obě hlavní postavy jsem si skutečně hodně oblíbila.Paige je sympatická, inteligentní a milá hrdinka.Kromě toho je to dospělá žena, žádná poblázněná náctiletá, a hlavně je vtipná, sarkastická a nezkazí žádnou legraci.Paige si jednoduše oblíbíte hned na prvních stránkách a stejný vliv na vás bude mít i Mikee.Autorka dokonale vystihla chování malého dítěte.Malé děti jsou okouzlující a tak si vás Mikee brzy omotá kolem prstu stejně jako Paige.

Michaela jsem měla ráda jako dítě i jako dospělého.Jako s malým chlapcem s ním, ale byla větší zábava.Dospělý Michael je poněkud majetnický a náladový.Zajímavý je i Michaelův bratr Robert.Při čtení knihy mě i napadlo, co b y se asi tak stalo, když by Paige skončila s Robertem, ale to je jenom taková myšlenka.Michael se k ní samozřejmě hodí více a vývoj jejich vztahu je fascinující :)

Děj knihy se mi celkově moc líbil i když stojí převážně na vztahu Paige a Michaela.První polovina knihy je poklidnější, druhá polovina o něco povedenější a romantičtější.Nejvíce zajímavý je konec.Na jednu stranu je hodně překvapivý, na druhou stranu vůbec, protože něco o něm je naznačeno v anotaci.Tohle mi přijde jako negativum- že anotace výrazně spoileruje děj.

Kniha je čtivá a nejsou v ní žádná místa, kde by děj výrazně vázl a čtenář by se nudil.V knize je také spousta vtipných a zábavných částí u kterých jsem se i smála.Nebezpečná láska je prostě skvěle vyvážená- nechybí v ní romantika, napětí, akce, humor, vtip a je plná zvratů a překvapení..Knihu můžu jedině doporučit, mě osobně se moc líbila a českou autorku Kateřinu Petrusovou moc a moc chválím a děkuji, že stvořila takový skvělý příběh! :)