Recenze: Na hraně zapomnění

Autor : J. A Redmerski
Originální název: Edge of Never
Série: Edge of Never  #1
Žánr, tagy: young adult, romance, road trip
Počet stran:400
Vydavatel: Yoli, 2014
Camryn Bennettovou zkouší osud jako nikoho druhého. Rodina se jí rozpadla, když se otec matkou rozvedli a bratra zavřeli do vězení. Její přítel tragicky zahynul při autonehodě a nejlepší kamarádka Camryn zrovna obvinila, že jí chce přebrat kluka. Pak už stačí jediný den práce v obchodě s oblečením, aby se definitivně rozhodla – tohle není život, který by chtěla žít.
Camryn tedy hodí všechno za hlavu a vydává se na cestu napříč Amerikou. V autobuse se seznamuje se sympatickým, i když trochu tajemným Andrejem Parrishem, který má vlastní důvody, aby dal svému předchozímu životu vale. Oba mladí lidé si rychle padnou do noty a dohodnou se, že budou cestovat spolu – ale jen cestovat. Byť se oba dva tvrdohlavě brání vzájemným sympatiím, dodržet slib, který si dali, se ukazuje stále jako těžší a těžší…

HODNOCENÍ: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Camryn Bennettové se život zbortil jako domeček z karet.Její přítel umřel při autonehodě, bratr je ve vězení a rodiče se rozvedli.Když k tomu navíc po jedné bouřlivé noci přijde i o svou nejlepší kamarádku, rozhodne se udělat radikální změnu a opustit svůj dosavadní stereotypní život.Aby unikla temnotě a smutku, které ji pronásledují, rozhodne se zmizet z města, nasednout do prvního autobusu a jet se neznámo kam.Vydává se na cestu napříč Amerikou a doufá, že po cestě najde kromě volnosti a svobody i sama sebe.Místo toho potkává Andrewa Parrishe.

Andrew je na cestě za svým umírajícím otcem a jejich cesty se náhodou spojí. Během cesty autobusem si začnou rozumět a rozhodnou se dál cestovat společně - s tím, že budou jen cestovat, nic víc.Ani jeden z nich netouží po vztahu a oba k tomu mají své důvody.Jak se ale mohou vyhýbat lásce, když se zdá, že ona si našla je? I když o to nestojí, pomalu se mezi nimi začíná rodit láska a ani jeden už nedokáže zapírat, že po sobě touží..
V první řadě musím pochválit úžasnou obálku, která v tomhle případě k příběhu dokonale sedí a která mě k přečtení knihy nalákala.Knížka je vyprávěna střídavě z pohledu Camryn i Andrewa.Kniha je o setkání dvou lidí, kteří věří, že nejsou připravení na vztah a tak polovinu knihy bojují se vzájemnou přitažlivostí, aby jí nakonec stejně podlehli.

Hlavním tématem je cestování.Camryn s Andrewem se ale nezastaví v žádné městě nebo na zajímavém místě, o žádných krásách Ameriky si tak v knize nepočtete.To mě trošku zamrzelo, protože věčné cestování autem se tak stalo trochu nudné.Ve střední části knihy jsem se dost nudila, přišlo mi, že příběh se nijak nerozvíjel a byl až moc jednoduchý.Knize by prospělo její zkrácení.Co vám ale vyrazí dech je její konec.

Co se hlavních hrdinů týče, Andrew je ten lepší z dua.Chytrý, vtipný a okouzlující, ale poněkud působí jako splácanina mnoha různých Andrewů dohromady.Přijde mi kapku neuvěřitelné narazit na kluka- modela, zpěváka, rváče a dominantního zároveň.

Pořád nevím, co si myslet o Camryn. Na jednu stranu ji chápu, že chce změnit svůj život a touží zapomenout na vše co se jí stalo. Na druhou stranu je její jednání občas nelogické a na můj vkus si příliš stěžuje a je protivná.

I přes uvedená negativa jako je jednoduchý děj bez zápletky a zmatení hlavní hrdinové, se mi kniha líbila a řadím ji mezi lepší průměr.Romantický příběh je sice předvídatelný, ale to vám nebrání si jej naplno užít a vychutnat.Navíc posledních pár desítek stran vás donutí knihu neodložit, protože napětí, jak to dopadne je nesnesitelné.Když od ní nebudete očekávat zázraky, ale jen oddechový romantický příběh, je tu velká naděje, že se vám Na hraně zapomnění bude líbit.