Recenze: Krvavá horečka

Autor: Karen Marie Moning
Originální název: Bloodfever
Série: Horečka #1
Žánr, tagy: urban fantasy, paranormal
Počet stran: 360
Vydavatel: Jota, 2013

"Bývala jsem obyčejná holka, jakých na ulici potkáváte tucty, ale to se jedné noci v Dublinu změnilo, když jsem uviděla svého prvního Danana a dostala se do smrtelně nebezpečného světa Nesmrtelných a dávných tajemství…,"

MacKayle Laneové zabíjí sestru a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Netuší ale, že se tím současně vydává na dlouhou cestu plnou záhad, nebezpečí a také nelehkého sebepoznání. Seznamuje se s dvěma tajemnými muži, bohatým a nepřístupným knihkupcem Jerichem Barronsem a pro pozemské ženy neodolatelným dananským princem V'lanem, jenž jí nabízí pomoc. Chce-li přežít a dobrat se pravdy o sestřině smrti, musí dovedně využívat oba průvodce, jimž sama nedokáže věřit, a především najít Sinsar Dubh - milion let starou knihu černé magie ovládající svět nesmrtelných i smrtelných bytostí. Stínová říše Dananů dlouhá tisíciletí nerušeně existovala vedle světa lidí. Nyní ale zeď, která je dělila, mizí a Mac zůstává osamoceným bojovníkem za záchranu svého druhu.

MacKayla Laneová už tuší, kdo stojí za vraždou její sestry, ale stále marně pátrá po tajemné knize Sinsar Dubh.Spolu se svým šéfem Jerichem Barronsem proto dále hledá po dananské předměty moci.Nejsou ale jediní, kdo po nich touží a tak se oba dostávají do křížku s nebezpečnými nepřáteli, kterých znepokojivě rychle přibývá.Cestu jim častěji kříží i dananský prince V'lane, který se snaží nebezpečnou knihu získat pro svou královnu.Navíc se ulice Dublinu rychle plní Danany, kteří si libují v zabíjení lidí.Jak se zdá, problémů přibývá, situace se vyostřuje a Mac se s tím společně s Barronsem musí vypořádat.
description
Mac mě mile překvapila, tím jak moc se liší od té roztomilé duhové Barbie, kterou na začátku byla.Prošla obrovskou změnou a já musím říct, že rozhodně k lepšímu.Nová Mac je statečnější, odhodlanější a celkově dospělejší.Už není nevinně naivní, ale naopak se proměnila v tvrdou bojovnici.Děj se přiostřuje a společně s ním i Mac, která získává čím dál tím větší praxi v ohánění se vražedným kopím.

Zato Jericho Barrons je pořád stejně tajemný a necitelný.Vlastně je možná ještě více tajemnější než předtím.Ta jeho záhadnost mě pořád vrtá hlavou a asi ještě dlouho bude, protože v tomto díle se o něm nic nového nedozvíte.Jen je více zřetelné, že Barrons něco skrývá a není tím, čím se zdá být..Jako postava, mě vážně zajímá.Nepamatuji si , že bych kdy četla sérii, kde by ani po druhém díle nebylo jasné co je hlavní mužská postava zač.Mac a Barronsovi je věnováno více prostoru a tak i mezi nimi se odehraje pár zajímavých zvratů.

Právě jsem se chtěla odvrátit, když ke mě natáhl ruku a dlouhými, pevnými, neskutečně krásnými prsty se dotkl mé brady.Když se vás Jericho Barrons podobně vlídně dotkne, připadáte si jako ta nejúžasnější žena na světě.Je to stejné, jako kdyby jste vyrazili do džungle, našli tam toho největšího a nejdivočejšího lva, vložili mu hlavu do tlamy a on, místo aby vás na místě sežral, vás jen začne olizovat a příst jako kočka.
~ Mac

Milým zjištěním bylo, že z knihy zmizely téměř všechny věty, které odhalovaly další děj a ochuzovaly tak čtenáře o překvapení.Zatímco první díl čtenáře seznámil se světem Dananů, v druhém díle sice na začátku najdete vysvětlené vše,co se odehrálo předtím, ale dále vás autorka už nějakými zdlouhavými úvody nezatěžuje.Krvavá horečka začíná přesně tam, kde minulý díl skončil.Je v ní méně akce, ale za to je čtivější a zajímavější než předchozí díl.Nedostatek akce si vynahradíte na konci, který je nabitý adrenalinem a stojí za to.Kniha zase končí neskutečným cliffhangerem, který vás přinutí okamžitě vzít do ruky další díl a plynule pokračovat ve čtení.

Na Krvavou horečku jsem se neuvěřitelně těšila.Po dočtení předchozího dílu jsem toužila dostat odpovědi na všechny své otázky, jako třeba- kdo je sakra Barrons?Na některé otázky jsem odpovědi dostala, na některé ne.Ve skutečnosti se ale při čtení více otázek vyrojilo než bylo zodpovězeno.A ta pro mě nejdůležitější otázka pořád zůstává- co je zač Barrons? Pokaždé když si myslím, že jsem na správné stopě, ukáže se, že jsem se mýlila. Teď už mám svou teorii a nemůžu se dočkat až si přečtu další díl, abych svou teorii potvrdila nebo vyvrátila :)

Celkově hodnotím Krvavou horečku jako velmi povedené pokračování série a můžu ji zařadit i mezi mé nejoblíbenější knihy.