středa 3. září 2014

Recenze: Dcera kostí a dýmu

Autorka: Laini Taylor
Originální název: Daughter of Smoke and Bone
Série: Dcera kostí a dýmu #1
Vydavatel: Knižní klub, 2012

Karou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji její pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne…

HODNOCENÍ::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Seznamte se s Karou - s lehce výstřední studentkou Pražské umělecké školy, která plní své skicáky kresbami podivných bytostí poskládaných jakoby z mnoha různých částí těl živočichů- chimér.Hovoří mnoha neobvyklými jazyky a kromě toho si nikdy nemusí barvit vlasy, protože je má odjakživa modré.A aby těch podivností nebylo málo, na rukou má záhadné tetování očí- znaky hamsa, z kterých občas vychází nadpřirozená energie..
Velkou výhodou, která dělá knihu zajímavou je, že tu po do nekonečka omílaných upírech a dokonalých andělech  máme nový, nevšední námět- dvě jedinečné rasy - chiméry a serafíny.Chiméry autorka dokázala mistrně vylíčit.Namíchala nekonečný koktejl možností, jak smíchat znaky lidí a nejrůznějších zvířat.A pak tu jsou andělé, ne jako nadpozemští spasitelé, ale skuteční, se svými touhami, chybami a slabostmi. Tyto dvě rasy vedou nekonečnou válku, válku, při níž není možné odhadnout, kdo je v právu a kdo je ten zlý.

A do této války dvou ras je vtažena i Karou.Odmalička totiž byla vychovávána čarodějem- Pánem přání a její rodinu tvoří chiméry.Pravdu o své rodině i o námětu svých kreseb, tak musí tajit i před nejlepší kamarádkou.Chvíle svého tráví výpravami skrz magické portály do jiných měst, kde pro Pána přání Brimstonea shání zuby o kterých ani neví, nač je potřebuje.Najednou se však po celém světe na portálech začínají objevovat vypálené otisky ruky, které na nich zanechávají podivná okřídlená stvoření.Později se náhodou setkává se serafínem Akivou.A jak už to bývá, nelítostný anděl se po setkání s Karou mění v zamilovaného, okouzleného a jí se dvořícího,,klaďáka,,.Cestu za štěstím jim však komplikuje nenávist jejich ras, válka, ale i minulost...

Laini Taylor se netradičně rozhodla zasadit dění svého příběhu do Prahy.Snad právě kvůli tomu jsem na knihu byla docela zvědavá.Co se týče popisu Prahy, tak v tom autorka zklamala.Naše hlavní město přeformátovala v pro ni ideální dějiště tajemného, záhadného příběhu a vylíčila jej jako křivolakou změť uliček s vizáží středověkého města.Stejně tak i z použitých českých jmen je cítit autorčina neznalost.V knize se tak vyskytují jména jako Kazimír, Františka a Světlana..Zkrátka, pro příště by bylo dobré zjistit si o České republice trošku víc..

Ale zpět k příběhu,do kterého je čtenář nešetrně vržen.Po prvních stránkách jsem byla mírně zmatená a ani jsem na prstech nestíhala vypočítávat všechny Karouiny podivnosti.Na prvních padesáti stránkách proto počítejte s nutnou aklimatizací, než se rozkoukáte.Na Karou,přestože je sympatická hrdinka, a její podivný svět si zkrátka musíte zvyknout.Z knihy jsem následně již měla stránku od stránky lepší dojem a mistrné rozuzlení vážně stojí za její přelouskání.